Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
@hugo:
Goed tehoren dat je inmiddels lekker aan het vliegen bent, ga zo door en mocht je hulp nodig hebben.... je weet ons te vinden ;)

@Offroad:
Eigenlijk de hunter nog niet gezien... ga zo in de pauze eens lekker rond neuzen
suc6

vraagje:

ik ben ook van plan de lama v3 of v4 te kopen, maar is het nou verstandiger om de rtf kit te kopen, of alles los plus extreme onderdelen?

Heb de esky hunter gisteren binnengekregen:p

wat een mooie helicopter kan hem nog niet in de lucht krijgen

want in huis heb ik te weinig ruimte ik wil graag buiten oefenen

maarja het waait een halfe storm:mad: weet iemand ook wat dat hendeltje

die bovenop de zender zit betekend ??

Trainerknop:
Je doet een kabel achter in jouw zender, en bijv. in die van mij: Dan zijn we aan elkaar gelinkt: Als jij dan de trainer knop omschakelt neem ik dus via mijn zender de besturing over van jouw heli :)

Ik heb em ongebruikt, vervangen voor een 3 standen draaiknop waardoor ik een vrij kanaal op me Lama kan sturen...

Trainerknop:
Je doet een kabel achter in jouw zender, en bijv. in die van mij: Dan zijn we aan elkaar gelinkt: Als jij dan de trainer knop omschakelt neem ik dus via mijn zender de besturing over van jouw heli :)

Ik heb em ongebruikt, vervangen voor een 3 standen draaiknop waardoor ik een vrij kanaal op me Lama kan sturen...

oke thanks :)

ik dacht eerst dat het voor jezelf was de trainingmode:D helicopter op halfe kracht

Je kunt de gewone motoren gebruiken bij de xtreme lipo

en maakt het veel verschil een gewone lipo of een xtreme lipo??

ik heb de esky hunter, maar ik vindt het erg moelijk vliegen moelijker dan ik had verwacht

heb hem nu ongeveer een week maar heb de hunter nog niet lekker in de lucht gehad :mad:

buiten lukt het nog wel een beetje maar in huis durf ik niet te vliegen gaat alle kanten op :(

veel oefenen dat is een ding wat zeker is hoop dat ik het snel kan

dan is het pas echt leuk :D

Laatst bewerkt:
Ik heb nu 3 verschillende soorten lipo's en met een xtreme lipo vlieg ik het langst. Volgens mij heb je met een Xtreme lipo geen extra power oid. Om eerlijk te zijn vind ik €22.- voor één Xtreme lipo (excl. evt. verzendkosten) best veel. Voor dat geld koop je 5 lipo's op Ebay waarme je langer vliegt dan met een standaard Esky lipo, al moeten tests dat nog definitief bewijzen en zijn die E-bay dingen die ik heb eigenlijk een paar mm te dik. :confused:

Binnenkort ga ik van deze accu's de exacte vliegtijd proberen te meten:
E-Sky - 7.4V - 800mAh - 10C - €14.95.- (ex. verz.kosten)
E-Fly - 7.4V - 800mAh - 15C - +/- €5.- (incl. verz.kosten)
Xtreme - 7.4V - 850mAh - 18/20C - €21.95.- (ex. verz.kosten)

Mbt het vliegen, heb je deze bekende site weleens doorgenomen?
RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?

Succes, enne doe rustig aan! ;)

Probeer ook eenseen Hyperion LiPo G3 CX - 2S 7.4V - 1100mAh, 25C
kwartiertje laden met een goede lader en klaar is kee

Groeten
Martin

Hoi,
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en met het heli vliegen.
Heb net een bestelde Lama V4 binnen, 2 accu's al leeg gevlogen en 1 rotorblad kapot maar ben helemaal verkocht.
Wat is dit leuk !!, gelukkig bladen van Xtreme en een extra accu meebesteld.
Heb dit forum vooraf goed doorgelezen en moet zeggen dat ik er zeer veel aan heb gehad om een keus te maken.

groet, een zeer enthousiaste beginner

WB

Hoi,
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en met het heli vliegen.
Heb net een bestelde Lama V4 binnen, 2 accu's al leeg gevlogen en 1 rotorblad kapot maar ben helemaal verkocht.
Wat is dit leuk !!, gelukkig bladen van Xtreme en een extra accu meebesteld.
Heb dit forum vooraf goed doorgelezen en moet zeggen dat ik er zeer veel aan heb gehad om een keus te maken.

groet, een zeer enthousiaste beginner

WB

feli met je keuze xlgum :)

ik hoop dat je sneller leert als mij ik heb mijn hunter nu een week bij wil het nog niet echt lukken ;)

Inmiddels heb ik, dankzij een aardige geste van een mede forumer, al een aantal batterijen van E-fly leeggevlogen. Ik moet zeggen dat ze zich tot nu toe prima houden, ze doen zeker niet onder voor de normale standaard LIPO.

@Martin:
goeie tip!!! is zeker welkom mijn ietwat "zware" V4 extreme is je dankbaar

ik hoop dat je sneller leert als mij ik heb mijn hunter nu een week bij wil het nog niet echt lukken ;)[/QUOTE]

Gaat lekker, ben nu een middag bezig maar vliegt zo uit de doos met extreme bladen echt strak als een scheermes. Ben zeer tevreden maar wat zijn die lipo's rap op zeg!!!
Misschien wil ik wel te veel, maar het liefst hang ik er een auto accu onder :)
Ben niet meer te stoppen lol

succes met de hunter en hoop dat je even veel plezier beleeft als ik.
(ook al donderd hij op de salon tafel hi, zal er allemaal wel bij horen)

groet WB

xlgum ik ben michien wel wat te bang dat er iets kapot gaat, ik doe echt heelvoorzichtig :)

zodra ik zo,n 30 centimeter van de grond ben vliegt die al alle kanten op

en in huis heb ik niet echt veel ruimte dus land ik hem meteen op de grond

voordat ik iets raak maarja zo leer ik het te langzaam om hem goed in de lucht te houden:(

maarja als het weer anders wordt en wat minder wind is ben ik weer buiten aan het oefenen, maar ik heb er zeker wel plezier van dat wel :p

off-road:
trek hem nu meteen eens naar een ruime halve meter...waarschijnlijk is hiju dan ineens veel beter

i.d.d. trek de stoute schoenen aan en geef gas. wel het liefst binnen en je zult versteld staan van de stabiliteit. Bij mij is het machientje zeer wind gevoelig. Een zucht wind door het open raam en hij "drift" al iets opzij. Boven de ong. 40 a 50cm hangt hij mooi stil en is goed te corrigeren. Dus: vrouw kinderen en hond het huis uit, deken over je plasma tv en GAAAAN.
(reserve onderdeeltjes kosten immers geen dr.l)
groet
WB

Wat zijn ook alweer de beste upgrades voor je lama, zodat het vleiggedrag beter wordt? Ben binnenkort jarig en dan krijg ik geld, en daarvan gaat een deel naar mn heli. Ik reken op 25 euro van mezelf en dan reken ik 25 van het geld voor mn verjaardag dat is dus 50 euro, 22 euro gaan er al naar een staart en een canopy van dat geld

Laatst bewerkt door een moderator:
Back