Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Het verschil is de frequentie. 40 mhz heeft maar enkele veel gebruikte kanalen. Meer kans op storing. 2,4g heeft een (haast) uniek kanaal. Kans op storing is minimaal.

40mhz voldoet ook prima, maar die 2 tientjes zijn een goede investering.
Maar niet om te vliegen! 40mHz wordt gebruikt voor varen en rijden. Voor vliegen is de 35mHz band gereserveerd.

Willem.

35 Mhz is niets mis mee hoor, het wordt goedkoper omdat 2,4G de toekomst aan het worden is, maar bij 2,4G moet je een merk X zender hebben, bij een merk X ontvanger had ik begrepen. Ik kan nu een vliegtuig vliegen met mijn Esky lama zender, omdat ik een ontvanger van 35mhz erbij kocht. Dat kan dus niet bij 2,4G, en ja 35Mhz is goed genoeg. MITS:

Ga je echt bij een club helivliegen, dan is er kans dat iemand anders ook op jouw kanaal zit (bijv. 35.010, 35.020, etc.) dan krijg je storing en kan je een flinke crash maken. Maarja, wildvliegen op de heide bij Ugchelen, wie is daar nou op zondagavond. Niemand! :eek: En met je lama kom je niet verder dan het speelveldje om indruk te maken op je buurmeiden (ahum) of niet natuulijk. Het is een indoor/ achtertuin/ speelveldvlieger ;)

Edit:
Je kan gashendel wel loslaten dan, maar je moet die hendel ook gebruiken voor het om z'n as laten draaien van de heli, dus je moet corrigeren. Dus ik houd mijn moddervette worstevingertjes altijd aan de zender .

@ willem01:
das niet helemaal waar.

Er is inmiddels genoeg over geschreven op het forum dus even de zoekfunctie gebruiken. in het kort. De 35mhz is inderdaad uitsluitend gereserveerd voor vliegen, op de 40Mhz mag je rijden varen EN vliegen

Uiteraard blijft het natuurlijk de verstandigste keuze om op 2.4G te gaan vliegen of anders de35mhz

Laatst bewerkt:
met 35Mhz is inderdaad helemaal niets mis...... ik vlieg al jaren zo.
ik zou graag naar 2.4 overschakelen alleen wordt me dat, gezien al het "grut" dat ik hier heb staan nog even te kostbaar

Nu ik dit lees heb ik wel genoeg aan een standaard zender 35Mhz:)

het enigste waar ik ga vliegen is in huis en achterhuis

en desnoods op een veldje idd ga niet bij een club ofzo meer voor de lol:p

voor mij is het niet belangrijk als ik een 2,4g zender koop

michien in de toekomst maar dat zien we dan wel weer :D

Zo`n Lama is een huis,tuin en keuken heli. Vreemd dat men dan mensen aan het wildvliegen zet op 35mHz. Leuk als je dicht bij een vliegclub zit.....

De clubvliegers denken dat zij het alleenrecht hebben om 35mHz te gebruiken....

Ferdy, hij bedoelt: Offroad racer is wildvlieger en we raden hem 35 Mhz aan, maar dat is geen probleem tenzij je dicht bij een club woont. Zo beter ;)

Esky big lama is ietsje groter ;) Maar ik weet niet of daar evenveel upgrades etc etc voor zijn. Maar met lange servoarmpjes, langere binnenas kan je net als de Biglama tegen een beetje wind op het speelveldje, of een tornado in de woonkamer. Dus Lama v4 Xtreme lukt wel buiten.

Ferdy, hij bedoelt: Offroad racer is wildvlieger en we raden hem 35 Mhz aan, maar dat is geen probleem tenzij je dicht bij een club woont. Zo beter ;)

Esky big lama is ietsje groter ;) Maar ik weet niet of daar evenveel upgrades etc etc voor zijn. Maar met lange servoarmpjes, langere binnenas kan je net als de Biglama tegen een beetje wind op het speelveldje, of een tornado in de woonkamer. Dus Lama v4 Xtreme lukt wel buiten.

oke had ook gehoord dat de big lama toch niet zo goed is als wordt beweert voor buiten vliegen kan toch nog slecht tegen de wind

wel is die heel stabiel ,stabieler als de v4

maar die langere binnenas voor de v4 is dat dan xtreme???

okay..... als hij dat bedoelt ....ik zie er geen probleem in.
Zelf vlieg ik al bijna 20 jaar op de 35mhz, ben niet lid van een club. Ik ben een zogenaamde vrijvlieger, dat klinkt een stuk lekkerder dan wildvlieger

back on topic maar weer

maar die langere binnenas voor de v4 is dat dan xtreme???

jep dat is hoogst waarschijnlijk een Xtreme as, voor de BIG lama ben ik nog niet zo veel upgrade spul tegen gekomen, lijkt mij een kwestie van wachten

jep dat is hoogst waarschijnlijk een Xtreme as, voor de BIG lama ben ik nog niet zo veel upgrade spul tegen gekomen, lijkt mij een kwestie van wachten

ja dat is idd jammer dat daar nog niet zo veel van is:( hoelang kan zoiets duren dat er upgrades voor de big lama zijn??

en die acc,s voor v4 is dat een 2 cell accu??

2 Cell's accu, je krijgt er een standaard lader bij. Ik ga nu ook een goeie lader kopen omdat deze niet echt super is ofzo.

Ja hoelang duurt dat, geen idee, maar Big Lama is net lama v4 maar dan alles slagje groter. Maar deze heeft net zo snel bladestrike etc. ook in de wind net als Lama v4, maar bij Lama v4 is het op te lossen met Xtreme spul bij Biglama niet (dat wij hier dus weten)..

Xtreme lama v4 kan ook tegen wind, met vervangbare Xtreme onderdelen, Big lama kan ook wel tegen wind, zonder dat er Xtreme onderdelen te krijgen zijn.

2 Cell's accu, je krijgt er een standaard lader bij. Ik ga nu ook een goeie lader kopen omdat deze niet echt super is ofzo.

Ja hoelang duurt dat, geen idee, maar Big Lama is net lama v4 maar dan alles slagje groter. Maar deze heeft net zo snel bladestrike etc. ook in de wind net als Lama v4, maar bij Lama v4 is het op te lossen met Xtreme spul bij Biglama niet (dat wij hier dus weten)..

Xtreme lama v4 kan ook tegen wind, met vervangbare Xtreme onderdelen, Big lama kan ook wel tegen wind, zonder dat er Xtreme onderdelen te krijgen zijn.

oke super :) ga toch maar voor lama v4 xtreme net wat je zei ik kan er niet veel spullen van vinden voor de big lama

en als de v4 xtreme tegen wind kan ga ik toch liever voor deze:p

neen co-ax is niet voor buiten ook die BigDrama niet. Kijk maar een op Jijbuis reviews, bij het kleinste zuchtje wind hebben ze al moeite en bij elk bochtje heb je bladestrike

Begin er gewoon niet aan :p

Nou zag ik ook nog een Esky Hunter staan, die ziet er erg Gaaf uit moet ik zeggen :)

die heeft evenveel upgrade,s als een lama v4 je kan deze ook xtreme maken ;)

iemand evaring met deze Helicopter???

de Simulator cd die je erbij krijgt is dat voor je helicopter die je kiest

bijvoorbeeld ik kies de lama v4 krijg je dan ook de lama v4 op je computer of is het een algemeene helicopter standaard?

Laatst bewerkt:
Lipo's enzo

Gisteren weer even met m'n standaard Lama gevlogen, ben nog steeds erg tevreden. Voorlopig kom ik dus niet naar Wateringen Ferdy. :D

Nog iets, een tijd geleden heb ik wat Lipo's op E-Bay besteld. Nu heb ik zo'n ding onder m'n Lama hangen en vlieg al ontzettend lang met die Lipo. Ik heb zelfs het vermoeden dat ik langer met die E-bay lipo vlieg dan met een standaard of Extreme lipo.

Ik heb er 10, dus als iemand er ook eentje wil proberen stuur me maar een P.M. dan stuur ik er eentje op. Ze zijn wel ietsjes dikker dan een standaard lipo, dus hij past nét niet in het bakje, dat is misschien wel een nadeel maar ik vind het geen probeem (helemaal niet omdat je er zo lang mee kan vliegen).

E-Fly Lipo: 7.4v - 15C - 800Mah

(Heb ook nog paarse alu upgrade setjes liggen voor de liefhebber)

Heb toch een beslising genomen ik ga voor de esky hunter :p vindt de look

er geweldig uitzien ik heb hem besteld bij v-nix + upgrade,s

en het voordeel ook voor de esky dat je deze ook xtreme kunt maken

maar ik hou hem eerst gewoon wel met de nodige upgrade,s ;)

jasper bedankt voor al je advies heb er veel aan gehad :D

en de rest ook bedankt

Back