Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan zeg ik dit nogmaals...
mijn fail save stond ingesteld op neutraal met 8% gas Sleepgas
en op dat moment ging mijn motor op sleepgas zodra dat gebeurd komt de kist naar beneden.
en hoe hoger je zit,, hoe steiler hij naar beneden komt.
 
Nu kan ik je even niet volgen. Sprong hij nu wel in failsafe of niet? Eerder zei je van niet..?!
 
Raymon wat Hezik aangeeft van de regelaar klinkt zeer plausibel. Kijk hier nog eens goed naar. Als liniaire regelaas warm worden door ze op de grens te belasten springen ze snel in thermische beveiliging en heb je geen spanning meer. Daardoor koelt de regelaar af en kort daarna heb je weer spanning en begint het van voren af aan.

Verder sterkte gewenst.
 
hmm ik heb hem vanmidag doorgemeten, en hij is nog helemaal goed, en geeft niets verkeerds aan
 
Ik heb mijn ontvangers ook allemaal zo vast .

Stukje kletband op de onderkant van de ontvanger en op het plankje .
En dan een kletbandje er om heen .

Heb geen warmte probleem er mee.

hmm ik heb hem vanmidag doorgemeten, en hij is nog helemaal goed, en geeft niets verkeerds aan

Wel onder 5A belasting door meten anders heb je er niks aan .
En kijken wat hij doet als hij 10 min 5A moet leveren .

Groot nadeel van regulators is ook als er een servo kapot gaat en er voor kort veel Ampere trekt je regulator dat ook niet aan kan en in de beveiliging springt .

Mvg Johan
 
Tsja, dat zegt niets.. 14 standaard servo's trekken onbelast nog geen 1A samen.

Maar goed, als de kist in failsafe sprong, dan is het dus wel iets anders.. maar dan had je dus ook iets totaal anders dan John.. bij John gingen roeren ongecontroleerd bewegen..

Het hoeft ook niet persé aan de regelaar te liggen...
 
naja het is gewoon lastig,, en iedereen zegt wat het niet kan zijn maar niemand was er bij.
Hans, als dat het zou zijn dan zouden al mijn kisten al naar beneden zijn gekomen en zondag met die hitte helemaal.
 
peg

ach het zat mij avgelopen weekend ook niet echt mee
ik raakte met mij 10 cc extra een boomtak daar wist ik hem nog doorheen te krijgen maar toen stond wel men huis in de weg
ik vlieg in de achtertuin namelijk
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hans, als dat het zou zijn dan zouden al mijn kisten al naar beneden zijn gekomen en zondag met die hitte helemaal.
Er is op de amerikaanse fora het een en ander over te vinden dat dit toch kan gebeuren. Het is niet voor niets dat Futaba dit in zijn tips heeft opgenomen. Ik probeer er zelf in ieder geval zo veel mogelijk rekening mee te houden door de ontvanger op zijn kant te monteren en het model met een laken af te dekken bij veel zon.
Mogelijk is de Husky al wat warmer in de romp dan je andere toestellen door resopijptunnel in de romp. Bij 55 graden stoppen de Fasst ontvangers heb ik begrepen, of ze dan nog in FS schieten weet ik niet.
Ik zou het in ieder geval niet zomaar uitsluiten omdat het bij de buurman ook nog nooit gebeurd is of in een andere omstandigheid of met een ander toestel ook niet gebeurd is.
 
ach het zat mij avgelopen weekend ook niet echt mee
ik raakte met mij 10 cc extra een boomtak daar wist ik hem nog doorheen te krijgen maar toen stond wel men huis in de weg
ik vlieg in de achtertuin namelijk
full

Laatste vlucht in de kachel :mrgreen: maar geen witte rook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk is de Husky al wat warmer in de romp dan je andere toestellen door resopijptunnel in de romp. Bij 55 graden stoppen de Fasst ontvangers heb ik begrepen, of ze dan nog in FS schieten weet ik niet.

Absoluut iets om rekening mee te houden, bij mijn grote Extra's lopen ook de uitlaattunnels in de romp, bij zonnig weer gaat altijd een grote witte doek over de cockpit heen, welke er pas afgaat na het choken van de motor....
 
Ik zou op zo'n formaat dan geen risico meer nemen en de ontvanger gewoon actief koelen. Dat werkt beter dan dat geklooi met doeken etc..
 
Absoluut iets om rekening mee te houden, bij mijn grote Extra's lopen ook de uitlaattunnels in de romp, bij zonnig weer gaat altijd een grote witte doek over de cockpit heen, welke er pas afgaat na het choken van de motor....

Ik vroeg me al af, waar die witte doek voor bedoeld was, maar nu snap ik em ;)
 
Ik vroeg me al af, waar die witte doek voor bedoeld was, maar nu snap ik em ;)

Ja, mooi is het niet, maar je moet wat he:) Overigens deed ik dat al voordat ik Fasst vloog, anders blijft er op een mooie zomerse dag niks over van de geblindeerde cockpit:mrgreen:

In feite is het waar wat Henri zegt, ik zou eens zo'n kleine pc fan kunnen inbouwen, bijv die ook op videokaarten gebruikt worden....
 
Dan wil je niet mijn fan op je ontvanger zetten, die op mijn videokaart zit.. ;)

Maar het idee is zo gek nog niet. Niet dat ik op de 2.4 vlieg, maar kan er wel eens over nadenken..

Zal moeders vragen of ze wat oude lappen over heeft, dan kan ik die mooi confesceren voor de hobby. Zeg wel dat het een poetsdoek is ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top