Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Litertank heb ik ook in de Piper met ZG-45 , is lastig als je na 3 korte vluchten weer moet tanken ( bij mij bij het beren vliegen)

Strutz op het stabilo zou ik alleen doen als het nodig zou zijn.
Je lijn ligt dan altijd tegen een strutz en drukt je model om .

Buisjes voor je 2,4 antenne langer maken zodat de hele antenne in het buisje zit . ;)

Mvg Johan
 
bertus. Jij hebt aangegeven dat de bekabeling van de easystart nog niet helemaal klopt en dat hij wel eens kan stoppen. Is het raadzaam om het te vervangen? Ik heb nog zoon set liggen. Groetjes raymon
Posted via Mobile Device
 
Ramon ik zal proberen uit te leggen hoe het zit.

Als jij er nog 1 heb liggen zie je dat er aan 1 snoertje een oogje geknepen zit.
Ik dacht dat dat de massa is.
Dan snoertje/oogje ging bij mij naar verloop van tijd steeds kapot.
Ik denk dat het door trillingen af brak net achter dat oogje.
Dat gebeurde nadat ik er een hydromount ging gebruiken.
Ik heb het gesoldeerd maar dan brak het draadje net achter de soldering.
Dat draadje moest ergens onder een boutje ( ik weet even niet meer waar het zit.
misschien kan ik er nog een foto van vinden)
Later heb ik dat snoertje gewoon een stukje kaal gemaakt en een ringetje onder het boutje gedaan met het snoertje er tussen gedraaid.
Daarna is het nooit meer stuk gegaan.
Het zit dus goed aangesloten alleen zonder dat stekkertje.
Ik zou het zo laten zitten want dit heeft al die jaren zo gezeten en goed gewerkt.

Ik ga even op zoek of ik het met een foto duidelijk kan maken, want het leg me bij dat ik al die snoeren bij elkaar had getaped.
 
Ik zie net op de foto dat ik het toch gesoldeerd heb tijdens de verbouwing.
De kabels heb ik later beter vast gedaan (bij elkaar geplakt)
Het gaat om het snoertje bij de rode pijl.
Niks aan doen denk ik.
724a31274cba3fb.jpg


Hopelijk begrijp je het nog want ik ben wel weer lekker verwarrend bezig maar ik wilde voor het eten je een antwoord geven :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
okee, ik laat het lekker zo zitten;)
mocht het er een keer mee stoppen zet ik de nieuwe set er in..
ben nu een plaatje carbon aan het maken voor de bevesteging in de struts.
verder heb ik vandaag met lipo gevlogen en dat ging goed, trok niet teveel A :D
 
Mhhh, lees net iets heel verontrustens op de MSN, de Husky is niet meer :cry:
 
inderdaat.

ik zal nog een paar foto`s plaatsen.
het hele mooie goede systeem fasst stopt er mee:S
storing met fasst.. hoe kan dat is voor mij een vraag, maar het is wel zo

morgen kijken of de motor enzo uberhoubt nog wel heel is.
 
Had je die flighttech regelaar er nog inzitten? Zo ja, dan denk ik niet dat het Fasst was..

hoe dan ook zonde.. enorm k*t als er spullen kapot gaan..
 
nee henry dat was het niet, want ik had het tijdens het slepen al eerder met hoogte daarna deed hij het weer.
en zat op 3A met de servo`s met pieken naar de 4
 
Tjsa, ik weet het ook niet wat het was, wel dat het gewoon naadje is dat ie kapot is.

Je redenatie zie ik overigens niet echt een bewijs in.. en flighttech = rommel.. heb er al veel van kapot zien gaan.

Hoe dan ook, giswerk en jij stond aan de knuppels..
 
als hij stuk zou zijn, dan zou ik helemaal niets meer hebben, maar ik had op een moment nog wel gewoon weer syniaal en gooide toen de sleeplijn af.
daarna nog wat tikken en kwam hij naar beneden.
 
Stuk hoeft niet, maar als het ding bv. in z'n thermische beveiliging schoot, zou je exact krijgen wat je nu kreeg. Hoe dan ook, zinloze discussie, de ware aard zul je ws. nooit achter komen.. enige wat ik zeg, is dat ik niet zo snel de schuld bij FASST neer zou leggen..

Hoeveel goede vluchten heb je inmiddels al gemaakt met FASST?
 
nog een opmerking,
als hij in de beveileging schiet,, zou ik toch teveel A moeten treken. ik heb een piek van 4A als ik van 400m bijna loodrecht naar beneden kom met flaps UIT. maar die waren nog in.
en als ik dan vlieg in normal flight dan zit k op 2.5 tot 3A

de flighttech kan 5A aan met pieken naar 6
 
Tsja, weet je wat het is.. als je het zo gaat redeneren, lag het nergens aan.. want FASST stoort volgens de handleiding ook niet ;)
 
Kijk ook even hoe het ding het doet als je 'm continu met 2.5~3A belast.

Hoe dan ook, kan ook best zijn dat het iets heel anders was.. kan ook FASST zijn.. tot je echt hebt vastgesteld wat het was.
 
Ik zie dat het beste van de husky af is :(
Het bewijs dat ik het toch goed heb gehad met zo weinig mogelijk zooi in die kist te bouwen.
Hij heeft het bij mij 10 jaar zonder problemen volgehouden.
Wat er bij mij niet in zat ging ook niet kapot.
Jammer van de kist hij vloog zo lekker.
Nu een nieuw slepertje bouwen zeker?
Want volgens mij vond je het wel leuk.
 
Laatst bewerkt:
Een neuwe sleper komt er zowiezo! Ik vond het slepen super!
Morgen mer info over de schade
net wel de lipo na gemeten maar ik zat op 3.91v en 3.89v per cel dus die zijn nog gewoon goed morge de regulator na kkijken
ik ben er wel helemaal kapot van !
Het is en was een super kist! En zou er zo weer een nemen

Posted via Mobile Device
 
Dan zou ik als het nog heel is het landingsgestel bewaren want dat was aardig licht en best stevig. (mijn eerste koolstof project ;) )
Hopelijk kan je nog wat apparatuur gebruiken.
Ik vind het ook erg jammer ik had je er meer plezier mee gegunt.
Je zie maar weer als je het simpel hou je minder kapot vliegt.
Ik heb meerdere verbrande servo's gezien door stroomverzorging electronika.

Ik weet dat vele het niet met me eens zijn.
Ik weet alleen dat ik zeer zelden een kist echt kort vlieg.
Dat zou zo maar eens meer als 10 jaar geleden kunnen zijn.
Dus simpel houden werkt bij mij wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top