Hobbycity / HoobyKing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het heeft niet zoveel met toeleveranciers te maken, maar gewoon met drukte, vermoed ik.

Mijn laatste bestelling heeft ook meer dan een week op processing gestaan, terwijl volgens de status de artikelen al op dag 2 uit het magazijn gehaald waren, dus wel op voorraad waren (er komt dan bv. USR7:OK bij te staan).

Kennelijk is de inpak- en verzendafdeling een beetje overbelast.. wat wil je ook met al die hollanders die daar de toko leegkopen :P
 
Je moet gewoon geen haast hebben als je daar iets besteld, soms gaat het wel vlot maar ligt het hier een maand bij de douane :rolleyes:
 
Als het bij de douane ligt, heb je wel status "shipped".

Processing, dan is het nog niet verstuurd.

Ik kreeg laast van hun een melding dat assan ontvangers weer op voorraad waren,
's morgens keek ik, 170 op voorraad, dus ik dacht kan na de middag wel even een
bestelling doen.

En wat denkje?

Stock -35.....

Volgens mij hebben ze een apart vrachtschip alleen voor Nederland....


Johan
 
Laatst bewerkt:
Bij het bedrijf waar ik nu werk hebben we printen besteld bij een speciale fabriek in het verre oosten. Professionele printen voor een schappelijke prijs en snel geleverd.
Dat was hun slogan, wij wilden die printen snel hebben om een proto serie te kunnen maken.
Helaas werden we stevig teleurgesteld. De printen waren snel gemaakt en de foto's die we kregen zagen er heel goed uit. Het pakketje van ongeveer 20x30x20cm was op een dinsdag bij de fabriek opgehaald door een koeriersbedrijf en wij kregen een tracking nummer via de e-mail. Daarna werd het stil, doodstil. Iedere keer als we het tracking nummer opvroegen stond daar opgehaald op ..datum....tijd.. en "On the way".

Na twee weken wachten werd het ons te gek en gingen we bellen. De mensen van de fabriek verzekerden ons dat het pakje was opgehaald en dat het al lang bij ons zou moeten zijn. Het koeriersbedrijf kon niets met het tracking nummer want dat werkte alleen in dat land maar niet hier,,,, DUHHHH??? 8O
Uiteindelijk na ruim een week bellen en dreigen erkende het koeriers bedrijf dat het pakketje bij hen zoek was geraakt. Het moest ergens is een magazijn van hen zijn maar niemand die kon vertellen welk en waar. Lekker zo'n groot wereld wijd koeriers bedrijf. :mad:

De fabriek is haastje repje aan het werk gegaan om een nieuwe serie printen te maken. Dat hebben ze in record tempo gedaan en met een (ander!) koeriersbedrijf verzonden. Weer kregen wij een tracking nummer dat, o wonder, wel netjes aangaf waar het pakketje was. En ja hoor, vier dagen later kregen we keurig netjes het pakketje met een stel heel nette printen.

Dus niets ten nadele van die fabriek die echt hun best hebben gedaan om hun slogan waar te maken, wat ze dus gedaan hebben. Het was dat verrekte internationale koeriersbedrijf die roet in het eten hebben gegooid. En de verzekering van dat bedrijf steld ook geen klo... voor. Je krijgt een X bedrag per KILO. Dat dekte de schade dus voor geen meter. Dat ging ten koste van de fabriek die zonder verdere kosten voor ons nieuwe printen heeft gemaakt en opgestuurd. Dus petje af voor hen voor de GOEDE service. Dat koeriersbedrijf? Wel die zullen een klant verloren hebben denk ik.

Bij die winkel kunnen ze hun best doen maar er zijn nog een aantal tussenstappen die ook roet in het eten kunnen gooien. Ga dus niet te snel die winkel de schuld geven en ga op onderzoek uit naar wat er gebeurt is. Wanneer je niet direct die winkel de schuld geeft zullen ook zij je willen helpen om uit te vinden waar jou pakketje is gebleven. Dat kan een flinke klus zijn maar als je volhoudt kom je er uit en krijg je wat je toekomt.
Succes.
 
Als het bij de douane ligt, heb je wel status "shipped".

Processing, dan is het nog niet verstuurd.

Ik kreeg laast van hun een melding dat assan ontvangers weer op voorraad waren,
's morgens keek ik, 170 op voorraad, dus ik dacht kan na de middag wel even een
bestelling doen.

En wat denkje?

Stock -35.....

Volgens mij hebben ze een apart vrachtschip alleen voor Nederland....


Johan


handelaren kopen er ook op.
 
Liever even wachten dan 3 keer meer betalen ;)
Dat is iets wat je er voor over moet hebben.

Ik merk wel dat als ik 1 ding bestel het razend snel de deur uit gaat.. Maar dat is ook bij andere online shops. Dan hoeven ze blijkbaar niet te zoeken in hun mega magazijn.
En is de kans dat 1 klein ding niet op voorraad is niet aanwezig. Stock voorraden op sites zijn niet altijd up to date en kleine voorraad verschillen zullen daar ook wel aan de orde zijn.

Mijn laatste bestelling staat nu een week op processing. Ik zie wel wanneer het komt, ik lig er in elk geval niet wakker van.
 
Liever even wachten dan 3 keer meer betalen ;)
Dat is iets wat je er voor over moet hebben.

Ik merk wel dat als ik 1 ding bestel het razend snel de deur uit gaat.. Maar dat is ook bij andere online shops. Dan hoeven ze blijkbaar niet te zoeken in hun mega magazijn.
En is de kans dat 1 klein ding niet op voorraad is niet aanwezig. Stock voorraden op sites zijn niet altijd up to date en kleine voorraad verschillen zullen daar ook wel aan de orde zijn.

Mijn laatste bestelling staat nu een week op processing. Ik zie wel wanneer het komt, ik lig er in elk geval niet wakker van.

ik wel verdorie ,er zit ook spul voor mij bij .
 
Ik heb gisteren besteld bij himodel rond 5-6 uur denk ik (klein paketje), en vanochtend om 07:11 kreeg ik een e-mail dat hij verzonden was. Ik vind dit wel aardig snel gaan.

Bij hobbycity moet je vaak ook wat langer wachten, maar ik heb nog nooit echt problemen gehad dat mijn paketje kwijt was ofzo. Ook nog nooit bij de douane blijven liggen o.i.d. En ik heb toch al 14 bestellingen alleen bij UH varierend van 15-90$. En nog meerdere bij andere chinese webshops. Langste tijd van bestellen tot aan de deur is denk ik zo'n 3 weken geweest.
 
Ben paar dagen geleden weer bij FH en HC langs geweest.
Met name HC is behoorlijk groot.
Werken zo'n 30 mensen.
De gang waar alle te verzenden pakketten worden opgeslagen stond weer bommetje vol.
Als je dan kijkt op de adres labels zie je dat zowat de hele wereld bij ze besteld.
Niet zo gek als je bv 6S5000/20C lipo's voor $60 verkoopt...
Mijn ervaringen met de support afdeling van HC zijn goed.
Meestal binnen 24 uur een antwoord op m'n vragen.
Ze zitten er met 5 personen.

Van FH weet ik dat ze er 6 dagen per week zitten.
Daar koop ik tegenwoordig al m'n Align spullen.
Omdat ze wat kleiner zijn is er goed mee te onderhandelen.
In Azië betaal je natuurlijk nooit de vraagprijs...
FH is een stuk kleiner, er werken er zo'n 8 mensen.
5 voor support, 1 knutselaar die bv zenders van mode 1 naar mode 2 omzet, een order pickster en een inpakker.
Ook daar vermelden de adres labels alle werelddelen.

HC heeft zeer korte tijd wat Align gevoerd maar doet dit niet meer aangezien zij er te weinig aan verdienden.
Had er ook 2 orders welke processing aangaven terwijl ze al waren opgehaald.
1 mailtje en het was gecorrigeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je bijdrage, 747 driver.

Jij was dus persoonlijk aanwezig daar? nog foto's gemaakt? (HC)

Mvg, Alex
 
die van mij staat ook al weer vanaf vorige week dinsdag of woensdag op precessing... duurt weer lekker lang deze keer.
 
Heb de vorige keer wel wat foto's gemaakt bij Flying Hobby maar moest beloven dat ik ze niet op internet zou zetten.
Zowel HC als FH zitten in een Industrial Building.
Daar zijn er vele van in HKG.
Grote niet tot nauwelijks onderhouden betonnen kolossen waar bedrijven dan een deel van huren.
Het kleinere FH heeft een ruimte op 1 etage, HC heeft het kantoor op 1 en het magazijn op een andere etage.
Zag bij HC overigens een behoorlijke stapel dozen met daarop retour afzender....
Kan wel ff duren eer die mensen hun spullen krijgen.
Zag er geen NL adressen bij, voornamelijk FR.
 
HC gevraagd naar de reden waarom sommige orders zo lang op Processing staan en hoe orders worden behandeld.
Het antwoord:

Dear Valued Customer,

I'm so sorry for the inconvenience, its due to the large number of orders recently.
Our warehouse staffs are doing their best to ship the orders ASAP.
We should be back to normal processing time by next week.

When a customer places an order, it's entered in our system. The order is then be placed in the print queue.
Once it has been printed, our warehouse staff will pick up the items on the printed order and place it in a basket.
Our checker will then check each basket to see if all the items were picked properly and make sure every item's in the basket, they will then pass the order to the packer who packs the orders.

We process orders according to the shipping method, EMS being the top priority followed by Air Parcel, and lastly Registered Air Mail.
 
nounou, net mailtje.. maar je zou haast zeggen dat ze gewoon moet gaan helpen inpakken, dan tijd te steken in het typen van zoiets :)
 
Dat weet ik zo net nog niet. Een nette, informatieve mail haalt vaak de druk van de ketel in een opbouwende irritatie. Wat niet betekent dat ze niet meer mensen aan het werk moeten zetten :-). Blijkbaar is hun formule van veel leveren voor lage prijzen (een flut dollar) en het ontbreken van de btw (nog lagere prijzen) een erg aantrekkelijke voor europese klanten.
Laten we hopen dat schaalvergroting er toe leidt dat de prijzen een nog lager niveau bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top