Bij het bedrijf waar ik nu werk hebben we printen besteld bij een speciale fabriek in het verre oosten. Professionele printen voor een schappelijke prijs en snel geleverd.
Dat was hun slogan, wij wilden die printen snel hebben om een proto serie te kunnen maken.
Helaas werden we stevig teleurgesteld. De printen waren snel gemaakt en de foto's die we kregen zagen er heel goed uit. Het pakketje van ongeveer 20x30x20cm was op een dinsdag bij de fabriek opgehaald door een koeriersbedrijf en wij kregen een tracking nummer via de e-mail. Daarna werd het stil, doodstil. Iedere keer als we het tracking nummer opvroegen stond daar opgehaald op ..datum....tijd.. en "On the way".
Na twee weken wachten werd het ons te gek en gingen we bellen. De mensen van de fabriek verzekerden ons dat het pakje was opgehaald en dat het al lang bij ons zou moeten zijn. Het koeriersbedrijf kon niets met het tracking nummer want dat werkte alleen in dat land maar niet hier,,,, DUHHHH??? 8O
Uiteindelijk na ruim een week bellen en dreigen erkende het koeriers bedrijf dat het pakketje bij hen zoek was geraakt. Het moest ergens is een magazijn van hen zijn maar niemand die kon vertellen welk en waar. Lekker zo'n groot wereld wijd koeriers bedrijf.
De fabriek is haastje repje aan het werk gegaan om een nieuwe serie printen te maken. Dat hebben ze in record tempo gedaan en met een (ander!) koeriersbedrijf verzonden. Weer kregen wij een tracking nummer dat, o wonder, wel netjes aangaf waar het pakketje was. En ja hoor, vier dagen later kregen we keurig netjes het pakketje met een stel heel nette printen.
Dus niets ten nadele van die fabriek die echt hun best hebben gedaan om hun slogan waar te maken, wat ze dus gedaan hebben. Het was dat verrekte internationale koeriersbedrijf die roet in het eten hebben gegooid. En de verzekering van dat bedrijf steld ook geen klo... voor. Je krijgt een X bedrag per KILO. Dat dekte de schade dus voor geen meter. Dat ging ten koste van de fabriek die zonder verdere kosten voor ons nieuwe printen heeft gemaakt en opgestuurd. Dus petje af voor hen voor de GOEDE service. Dat koeriersbedrijf? Wel die zullen een klant verloren hebben denk ik.
Bij die winkel kunnen ze hun best doen maar er zijn nog een aantal tussenstappen die ook roet in het eten kunnen gooien. Ga dus niet te snel die winkel de schuld geven en ga op onderzoek uit naar wat er gebeurt is. Wanneer je niet direct die winkel de schuld geeft zullen ook zij je willen helpen om uit te vinden waar jou pakketje is gebleven. Dat kan een flinke klus zijn maar als je volhoudt kom je er uit en krijg je wat je toekomt.
Succes.