Bouwdraadje Lippisch P13/ DM1 met lambert

off-topic: iemand enig idee of die kolibri turbines makkelijk naar autostart zijn om te bouwen als ze dat (nog) niet zijn?
 
Ik denk dat je lambert het beste even kunt bellen daarover :) Email reageert hij niet altijd op, druk persoon.......

En ik ben ook benieuwd. 2e hands zijn ze vaak de blow start.....
 
off-topic: iemand enig idee of die kolibri turbines makkelijk naar autostart zijn om te bouwen als ze dat (nog) niet zijn?

Ja dan moet je hem terug sturen naar Martin , en dan hoor je vanzelf hoeveel het kost.
Zal enkel maar de startmotor zijn , want de lambert die ik in Appingedam ,van heeeel dicht bij gezien heb , zat gewoon een autostart ecu op ,die op de stand manuel werd gebruikt.
Ik vond trouwens dat de blower super sterk was , en dat start veel sneller en kouder dan de auto start hoor.

Maar goed het is maar net wat je wilt he.
Niet mailen naar Martin , altijd bellen , ik heb nog wel ergens een kaartje met wat nummers, maar op de website staat het ook hoor , die trouwens helemaal niet meer bijgehouden word.
 
Hello Hans,


Thank you very much for your interest in our kolibri T32 microgasturbine ( smallest in the world !)

For airplanes from 1- 3,5 kg take off weight.
Runs with kerosin with 5 % turbine oil or petroleum
Start with propane gas half or full automaticly
Service intervall for bearings is 20 hours like bigger engines ( engine must send to us,
We change the bearings , make balancing and test run)


Kolibri T32 Semi- autostart: Start with 12 Volt blower ( is included in the set)
The start secence is half automaticly and very easy to start

Price: 2100,00 € export price in Europe + 19 % VAT you can save it with VAT number


Kolibri T32 Full- autostart: Start with onboard high-speed electric motor full automaticly

Price: 2500,00 € export price in Europe + 19% VAT you can save it with VAT number


Payment: money transfer ( wire transfer) to our bank account before shipping, or pay-pal

Paypal tax have to pay from the customer

You can order directly from us



Best regards
Martin lambert

Lambert microturbines

New web side at Kolibri-Jets, die Site für das besondere Hobby - Home
 
Zoals je ziet is het een serieus prijsverschil, ik denk dat de autostart ecu niet gelijk is aan de manuele om te voorkomen dat mensen zelf een autostart kitje zouden bouwen ;)
 
Laatst bewerkt:
er zit gewoon een autostart ecu op hans , dat heb ik zelf gezien in Appingedam.

Alleen staat op manuel ingesteld, voor de rest niks.

Het is een heel klein bendixje wat je moet maken , en dat is best lastig.
Waar je wel gelijk in hebt ,is dat er andere software in de auto ecu zit , dat weet ik weer van Gaspar .
Alleen als je zelf aan het motortje een autostart gaat maken ,dan is je garantie weg ,zo simpel is het .

ik heb met hem een heel gesprek gehad in Jetpower , eerst wilde die niets zeggen ,maar toen ik de foto,s van de 40rs liet zien was ie stil ,en toen kwamen vele vragen , toen heb ik gezegd uh uh , eerst wil ik alles van jou motor weten , en daarna heb ik hem nog niets laten zien , gemeen he;)

Maar hij kon er wel om lachen .

Spreek em wel weer in Jetpower.
 
Ja dat klopt, de losse stukjes zijn eigelijk alleen maar om de struktuur op zijn plaats te houden en zitten niet 100 percent nauwkeurig. Om dan de beplanking te kunnen doen. de beplanking is aan bijde zijden 1mm balsa en dit geeft een zeer stevige vleugel vind ik, moest het echt nodig zijn schuif ik er nog een carbon ligger in, maar deze is nu al zo sterk dat ik denk dat het niet nodig zal zijn, de beplanking ga ik dan ook nog eens spanlakken dus dat zal ook nog wat extra stevigheid geven.
Wat ook nog scheelt is dat ik de beplanking met de nerven van het midden naar buiten leg dat scheelt ook een hoop.
greetz :)

Ik hoop voor jou dat je toch iets in de vorm van een doorlopende ligger in die vleugel gemaakt hebt. Die beplanking gaat het echt niet houden zoals die is angebracht. Bij de eerste bocht volgas klapt de vleugel dubbel. Ik hoop dat ik mij vergis, maar ben bang van niet. Het zou zonde zijn van de dure motor en je andere spullen.
 
Wordt het geheel misschien geglast?

Dat zou al redelijk wat extra sterkte met zich meebrengen.
 
1mm balsa als beplanking zonder een GFK mat is gewoon te weinig .

En zonder ligger breekt hij zo uit elkaar.
Bij 1mm balsa moet je al oppassen als je het klare model optilt , je grijpt er zo door.

Wat ook nog scheelt is dat ik de beplanking met de nerven van het midden naar buiten leg dat scheelt ook een hoop.

Niet als je de plankjes in de midden doorsnijdt.:(
Die 2 naden boven en onder is de plaats waar hij gaat breken .

Zoals Theo ook al aangaf , je haalt de eerste bocht niet .

Mvg Johan
 






De vertikale vin heb ik er gewoon eens opgezet om een idee te krijgen van hoe het ongeveer gaat worden. Hij zal heus niet breken in de lucht ik weet wel wat ik doe, de vleugel voelt nu al zeer stevig aan, daarna zal ik hem wss nog wel eens glassen ook.
Ik heb zo mijn eigen manier van bouwen, ik gebruik bison constructielijm omdat ik vind dat deze veel sterkere verbindingen geeft dan de gebruikelijke houtlijm en stresbestendiger is, daarnaast natuurlijk ook nog 2 componenten lijm.
de landingskid ga ik ook nog een beetje bijschuren de afronding is nogal bot vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zitten denken om de uitlaat van de straalbuis te vervormen zoals in dit voorbeeld:



iemand hier ervaring mee? zijn hier nadelen aan verbonden of levert dit problemen op?
Als de opening groot genoeg blijft moet dit lukken denk ik.
 
De kolibri is aangekomen :)









Zo weinig voor zo veel geld! maarja goed zal ik veel fun aan hebben! :)
Deze lijkt in het echt nog veel kleiner dan op foto's.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een stukje film gevonden, je ziet dan een korte opname van de lippisch p13.
 
Laatst bewerkt door een moderator:




Heb nu een roostertje voor de inlaat gespannen, ben namelijk heel bang dat er iets ingezogen zou worden.
was wel een prutswerkje zeg! :)
 
Laatst bewerkt:
Kun je mij vertellen hoe dat gaasje bevestigd zit , en hoe het afgewerkt is , en daar bedoel ik de randjes mee , en ook het gat voor de startmotor.

Mvg,

Martin.
 
ik heb dit uitgeknipt met een goeie gardena schaar :), in het midden een uitsparing gelaten waar de rotor juist doorkan, aan de zijkanten een paar knipjes gegeven zodat ik deze kan omplooien zonder te kreuken en dan langs de rand koperdraad door gevlochten en toe getrokken zodat het gaasje niet los kan komen. kHeb er wel de tijd voor genomen om het goed passend te maken. Ik heb al 2 goede testruns gedaan, de temperatuur ligt bij idle ongeveer op 640 graden en als ik gas bijgeef gaat deze naar 540 ongeveer, is dit niet wat hoog? Kan zijn dat het normaal is, mijn funsonic fs70 draait zelf op 740 IDLE en 640 volgas . Naar het schijnt kan de temperatuur 50 graden hoger zijn met een gaasje.
mss dat ik beter een gaasje rondom de hele startmotor had gezet om het aanzuigoppervlakoppervlak te vergroten en de weerstand daarmee kleiner word?
Als je tips of sugesties hebt, laat maar weten hoor. Jij bent tenslotte expert ;)

PS, als je nog iets wil weten over de turbine vraag maar op hoor.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg.

Ja inderdaad worden ze warmer met het gaas ,maar de temp is heel goed bij jou motor.
Niks aan doen ,is goed zo.

Ja wat moet ik nog meer vragen , het is en blijft gewoon een leuk turbinetje.

Veel plezier ermee , en natuurlijk de bouw van de jet.

Mvg,

Martin.
 
Back
Top