Bouwdraadje Lippisch P13/ DM1 met lambert

Ik heb een externe kerotank aan de pomp gelegd, en een externe leiding naar de motor zonder filter. nog altijd hetzelfde. PW vind ik niet in de menus.
zou het ook te maken kunnen hebben met de gasklep? Ik krijg de motor niet verder dan op 50000 toeren en hij word zeer heet met vlammen bij de uitlaat. dat snap ik ook niet meer. Fuelramp wil toch zeggen slechte brandstofaanvoer? Maar het lijkt er op dat de motor te veel krijgt.

P1010123.jpg

Hier heb je een foto van de autostart ecu ,plus wat je op je display ziet.
Ziet dat er bij jou het zelfde uit?

Kun je even een duidelijke foto sturen van de totale installatie , dus motor , feulsystem etc.

Feulramp betekend dat de ecu brandstof aan het regelen is , dit is geen foutmelding.

Als je het gas opendraaid ,hoor je dan een plop ?, moet haast wel ,want je zegt dat de temp hoog oploopt.

Kijk maar eens naar je ingestelde feulramp settings , zet die maar eens naar beneden.
Als hij bijvoorbeeld op ramp 6 staat ,zet hem dan maar eens op ramp 4.
Wat je ook even na moet kijken is je batterij , is die nog vol genoeg.
Als je cellen , of mischien heb je en lipo .leger word , gaat de motor en ecu ook gek doen , alles word trager.

Heb je bij je laatste poging ook de kero klep er tussen laten zitten?

Ik hoor het wel ,

Mvg,

Martin.

Bij de laatste pogingen was de lipo is vers opgeladen, heb ook al met een andere lipo geprobeerd, dus dat sluit ik al uit.
De fuel start ramp staat op 18, is dat veel? heeft altijd zo gewerkt, of het zou wel moeten zijn dat dit op de een of andere manier veranderd is door per ongeluk aan de knoppen te komen maar kan mij dat moeilijk voorstellen.
En ja als ik het gas opendraai hoor ik een plop, is dit door teveel aan gas?
Een kero klep heeft er nooit tussen gezeten.

Nee ,dat gas is goed ,maar die 18 voor start ramp is gigantisch .
Ja , als jij zegd dat het altijd zo geweest is.
Probeer gewoon eens de helft te nemen ,dus 9 ,en kijk eens of het beter word.

Of nog beter ,stuur even een foto van dat display met die startramp er op dan kan ik zien of alles juist is.

Komen we er niet uit ,dat is er nog geen probleem , dan bel je morgen gelijk Lambert op en je zegt je probleem , dan helpt ie je wel.
Maar eerst even kijken wat ie doet als je de ramp naar beneden zet, volgens mij is dat veel te veel.
Ik heb namelijk ook zo,n brandstof pompje en de zelfde ecu , maar als ik hoger ga dan 6 , dan heb ik al vlammen ,met dat kleine motortje ,dus eerst daar maar eens naar kijken .
Ik hoor je zo weer wel.

Mvg,

Martin.

PW schomelt rond de 120 bij het proberen opstarten, Heb fuel start ramp op 6 en 4 geprobeerd maar geen resultaat. maar na wat opstarten stopt de turbine ineens met draaien bij 45000 (geen temperatuurbeveiliging want de temperatuur is op dat moment tussen de 350 en 500 graden en beveiliging staat ingesteld op 900 maar de pomp blijft pompen want er blijft vuur branden aan de uitlaat, de startmotor word loeiheet en de dradenvan de ecu naar de startmotor, lipodraden naar ecu ook.
Denk dat ik eens gebruik ga maken van mijn garantie :)

Laatst bewerkt:
Ja ,dat is een goed idee.
Weet je waar ik bang voor ben, dat je startmotor blijft hangen .

ik denk dat de startmotor ,door dat ie blijft hangen een dynamo word en de ecu stroom terug gaat geven.

En omdat jij zegt dat de startmotor loeiheet word , denk ik dat dat het wel eens kan zijn.

Je kunt dit zeer eenvoudig bekijken ,als je het gaasje eraf doet ,en je start hem op dan moet de starter tussen de 45.000 en 50.000 loslaten

Ik hoor het wel wat er mee is . anders inderdaad even Lambert bellen,maar wel dit erbij zeggen van de startmotor .

Mvg,

Martin.

nog even alles gelezen , niet meer starten.

De ecu heeft namelijk geen diode ,en die is zo kapot.

Dus eerst even lambert informeren , en dan pas verder gaan , zou zonde zijn als je de ecu opblaast.

Dat is heel mooi ,maar kun je me wel even op de hoogte houden wat er nu mee was.

Daar leer ik namelijk ook weer van.

Veel succes , en ik hoop dat het snel opgelost is.

Mvg,

Martin.

Dat je niet hoger dan 50k komt kan dan best komen omdat de starter los moet laten en de motor zelf moet gaan draaien. Klinkt logisch. Ik ben ook wel benieuwd :)

Kga de motor morgen terugzenden naar Martin L. en dan hoor ik wel wat het probleem was. Kben ook wel eens benieuwd.
Kdacht dat er in de koppeling van de starter een veertje zat. Heb er eens naar gekeken nu niet meer. dus zou wel kunnen.
Als ik meer weet dan post ik het wel, kunnen we er allemaal van leren ;)

zeg martin, jij hebt ook zo'n motortje?
is dat een autostart versie? anders kan je even kijken of er in jou koppeling een veertje zit waardoor deze terugtrekt.
Bij mij zit er geen veertje in en dacht toch echt dat er 1 in heeft gezeten.

De layout van de display is het zelfste bij mij. alleen zitten de knoppen onderaan om door de menus te bladeren en te selecteren

De koppeling bestaat in verschillende versies maar met een veer heb ik nog niet gezien in het echt, al bestaan ze wel. Kan je eens een detail foto maken? Je zou toch moeten zien dat er ruimte zat voor een veertje.......

zeg martin, jij hebt ook zo'n motortje?
is dat een autostart versie? anders kan je even kijken of er in jou koppeling een veertje zit waardoor deze terugtrekt.
Bij mij zit er geen veertje in en dacht toch echt dat er 1 in heeft gezeten.

De layout van de display is het zelfste bij mij. alleen zitten de knoppen onderaan om door de menus te bladeren en te selecteren

Nee ,ik heb geen kolibri ,maar een eigenbouw 40rs motortje ,die is maar een paar mm groter dan die van jou,maar ik start hem met pers lucht ,dus gewoon manual.
Maar ik gebruik wel de zelfde ecu en pomp ,vandaar dat ik ongeveer de instelling weet van jou ecu.
Ik heb wel zo,n start motortje liggen , dat is een plasma dash motor van tamiya, die zitten in die mini race autootjes van tamiya.
Ik heb het motortje in japan gekocht , kost maar 6 euro ,maar super sterk , op 2 volt al bijna 50.000 tpm .

Ik heb ook nog een wren 44 motor ,en toen ik die thuis kreeg , heb ik gelijk de starter geprobeert , want dat vertrouw ik nooit.
En het is maar goed dat ik dat deed ,want de startbendix bleef hangen .

Ik denk dat Martin er wel even naar zal kijken ,en even proefstart , en dan weet hij zo wat het probleem is, alleen je moet het hem wel vragen ,want soms zegt ie enkel ,even gechecked ,en hij is weer goed , en dan weet je nog niks.

Ik hoor het wel van je , en succes .

Martin.

Ja, kheb het al gemerkt dat die Lambert een stille is, meestal moet ik een paar keer mailen en aandringen om eens een mail terug te krijgen. Maar hij is wel duidelijk omtrent zijn informatie die hij geeft. Zolang de service maar goed is voor mij geen probleem :)

Ja de mechanic van die koppeling is zodanig klein, kheb er eigelijk niet zo goed naar gekeken alleen maar eens aan gevoeld. Kan er geen fotos meer van pakken want de motor en toebehoren zitten al in de doos klaar om te versturen. Kzal het wel zien als ik hem weer heb.

Ach interressant lip. P12 Deltas interreseren mij altijd, en dan vooral met turbines op :)
en dan te bedenken dat ik met zweefvliegtuigjes begonnen ben, en mijn eerste rc vliegtuigje een 2 kanaals speelgoedje was. Heb trouwens nog nooit in een club gevlogen.

Laatst bewerkt:
Wat ik ook nog vergeten zeggen heb is dat ik de kolibri turbine vorige week eens getest heb op mijn rbc horten. De kracht is te vergelijken met mijn EDF setup (HET-EDF2W-20 motor met minifan480/ GX 70A 2-7S Opto Brushless ESC/ 5cell lipo 3300mah)

Back