Hoi Hezik,
Tsja, blij te horen dat je de nederlandse handel een warm hart toedraagt, en als je je aangevallen voelde, dan mijn excuses, zo was het ook weer niet bedoeld....
Er word meer Vario gevlogen dan je denkt, maar gek genoeg zijn er clubs en handelaren die er om een of andere reden wat neerbuigend over doen.
Zelf vlieg ik al zeker 15 jaar hoofdzakelijk Vario, de laatste 4 jaar veel benzine, en ik kan het verhaal over hoge slijtage aan servo's NIET beamen.
Zelfs het gewone onderhoud, wat kan ik zeggen? afgezien van de pre-flight, eigenlijk niet, een keer in de 6 maanden ongeveer gaat het hekrotorhuis en hoofggearbox open, meer eigenlijk niet (op draaiuren gebaseerd, via een onderhoudsprogramma bijgehouden).
In het begin had ik Hitec Servo's die het regelamtig opgaven, maar sinds alles uitgerust is met Futaba, nada, noppes problemen meer. Zelfs een 3001 als hekrotorservo houd het probleemloos 4 jaar uit....
De lokale vakhandel is zeker wat heli's betrreft, niet echt geweldig, maar daar heb je dan weer speciaalzaken voor, net zoals je dat voor auto's en treinen etc etc hebt.
Dat je vliegtuigen vliegt, da's een heel ander verhaal, dat is nou echt een kwestie van smaak
Hoe dan ook, als je maar lol hebt, met wat je vliegt!
Groet, Bert
Tsja, blij te horen dat je de nederlandse handel een warm hart toedraagt, en als je je aangevallen voelde, dan mijn excuses, zo was het ook weer niet bedoeld....
Er word meer Vario gevlogen dan je denkt, maar gek genoeg zijn er clubs en handelaren die er om een of andere reden wat neerbuigend over doen.
Zelf vlieg ik al zeker 15 jaar hoofdzakelijk Vario, de laatste 4 jaar veel benzine, en ik kan het verhaal over hoge slijtage aan servo's NIET beamen.
Zelfs het gewone onderhoud, wat kan ik zeggen? afgezien van de pre-flight, eigenlijk niet, een keer in de 6 maanden ongeveer gaat het hekrotorhuis en hoofggearbox open, meer eigenlijk niet (op draaiuren gebaseerd, via een onderhoudsprogramma bijgehouden).
In het begin had ik Hitec Servo's die het regelamtig opgaven, maar sinds alles uitgerust is met Futaba, nada, noppes problemen meer. Zelfs een 3001 als hekrotorservo houd het probleemloos 4 jaar uit....
De lokale vakhandel is zeker wat heli's betrreft, niet echt geweldig, maar daar heb je dan weer speciaalzaken voor, net zoals je dat voor auto's en treinen etc etc hebt.
Dat je vliegtuigen vliegt, da's een heel ander verhaal, dat is nou echt een kwestie van smaak

Hoe dan ook, als je maar lol hebt, met wat je vliegt!
Groet, Bert