Afwerk verslag P-51 TF van Ton de Bruyn

En nog twee.




full





full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ton, ziet er goed uit!! Heb de gaten in de struts al getapt, moet stelschroeven halen dan kan het gear vast..
 
Moi voor een beginner kan het er mee door.;);)

Voor die schroeven kun je het beste konische inbusboutjes gebruiken en die vast zetten met locktide.

Gr Ton

Hoi Ton, ziet er goed uit!! Heb de gaten in de struts al getapt, moet stelschroeven halen dan kan het gear vast..
 
RVS PALEIS.nl >Stelschroef rvs A2(304), din 913, din 914, din 916
Die moet ik nog bestellen, maar ik neem die met de stompe achterkant (kon daar geen link van vinden, maar ze staan onder "BOUTEN" helemaal bovenin)..
Ja fotos van mij, het is nog net zover als op de laatste fotos die ik heb geplaatst.

Ik ga zo eens kijken waar ik eigenlijk ben gebleven, ja bij het gear en wielbakken..
Weet niet of er dit weekend er niets van komt want mn zoontje wordt zaterdag 5!
 
hey ton, hoe staat het er mee?? lang niks meer gehoort.
ik ben flinkt uuren ant jagen op de weg, heb erg weinig tijd, mocht ik binnenkort ff wat tijd hebben kom ik ff langs???

heyje je moet wel die spinner wat dichter op de romp maken he ;)

p.s ik heb nog niks besteld voor de extra :( auto moet eerst ff voor de apk)

Grtz.
 
Wesly,

Ja jij wil vrachtauto rijden,,, en bij de Amco is het niet van 9 tot 5 maar eerder van 05.00 tot 21.00

Dat met die spinner komt goed hoor;);).

Gr Ton

hey ton, hoe staat het er mee?? lang niks meer gehoort.
ik ben flinkt uuren ant jagen op de weg, heb erg weinig tijd, mocht ik binnenkort ff wat tijd hebben kom ik ff langs???

heyje je moet wel die spinner wat dichter op de romp maken he ;)

p.s ik heb nog niks besteld voor de extra :( auto moet eerst ff voor de apk)

Grtz.
 
Hoi enterprise, zeer indrukwekkend jou build so far :D!
Ik ben toch wel erg benieuwd naar hoe het eind resultaat is geworden..

Is het btw een giant versie van elite flite of die ene van 1651mm wingspan?
 
He ,

Nee het is de 1 op 7 versie van top-flite, maar door omstandigheden (niet prettige:confused:) ligt het al een tijdje stil.
En thanks voor het compliment,, als ik verder ga gaat het verslag ook verder incl een film van de maiden.

FF gedult nog.

Gr Ton


Hoi enterprise, zeer indrukwekkend jou build so far :D!
Ik ben toch wel erg benieuwd naar hoe het eind resultaat is geworden..

Is het btw een giant versie van elite flite of die ene van 1651mm wingspan?
 
mooie kist man, naar mijn mening een van de mooiste warbirds die je kan maken. (op de p40 na dan)
ik ga m denk ik zelf ook maken, wat mij wel op valt is de prop, deze is doorgaans 2 bladig maar orgineel moet dit 4 bladig zijn.
 
Tja . . . :?

De vraag waarom er niet vaker met grote vierblad propellors gevlogen wordt laat ook mij niet los . . . :nooo:

Op Rheidt was Ron Ton met z'n Tempest: een OS Gemini drijft via een riem een (zelfgemaakte) houten vierblad aan. :p

In Amerika wordt deze unit soms gebruikt:

Propulsion Systems

Hier zie je een aantal kisten die 'm gebruikt . . . :p

rcwarbirds.com

Mich Reeves heeft iets dergelijks:

Jet accessories

En om iets dergelijks met electromotoren te doen lijkt mij (leek) helemaal een eitje . . .

Blijkbaar is er iets . . . :confused:


jan.
 
tja met 4 ziet t er toch echt 100x beter uit, anders lijkt t mij afbreuk van je schaal model. :( maar goed moet je ook zelf weten natuurlijk....:rolleyes:
 
Je kunt een vierblads pakken voor statische presentatie (en dan ook echt een mooie schaal 4 blads) en dan met een 2 blads vliegen.

@Jan: de meeste motoren draaien teveel toeren voor een grote vierblads, dan moet je dus al met een vertraging gaan werken. Op een schaalbak die meestal toch al te zwaar zijn, is dat een minder handige keuze.

Wil je dat, maak 'm dan electro.. dan kun je er gewoon een schaalprop op kwijt zonder vertraging.
 
Wil je dat, maak 'm dan electro.. dan kun je er gewoon een schaalprop op kwijt zonder vertraging.

Dat zeg je nou wel . . . :?

Ik ga ervan uit dat iedere schaal-enthousiast met een grote warbird er liever een forse drie- dan wel vierblad propellor voor heeft. :yes:

Waarom doet niemand het dan? :confused:


jan.
 
Waarom doet niemand het dan? :confused:

Tot een aantal jaar geleden was dit nog niet mogelijk, en nu is het nog bijna onbetaalbaar. (voor dat geld heb je bijna een stermotor die ook een grote prop kan trekken)
Daarbij komt dat het geluid van een electrische warbird ook niet echt schaal te noemen is (zonder sound module , en die kost ook veel geld als je een goeie wilt)
Tijdens het vliegen heb ik liever een lekker geluidtje dan een schaal prop want als die draait zie je die toch bijna niet.
over een paar jaar zal het hopelijk beter zijn met de grotere electro modellen.
(Phil-fighteraces / ali mach... hebben bewezen dat het gaat Mk.1a Spitfire Mk.2 )
 
Ik ga ervan uit dat iedere schaal-enthousiast met een grote warbird er liever een forse drie- dan wel vierblad propellor voor heeft. :yes:

Waarom doet niemand het dan? :confused:

Ze zijn er wel Jan, maar zeer zeldzaam!!!

Ikzelf doe het wel met m'n Spit MK IX schaal 1:5 (uiteraard houtbouw):rolleyes:.
Gemotoriseerd met 45cc Moki met achteruitlaat (reso) en achtercarburateur. Hierop draai ik een Menz DRIEBLADS PROP 22x11 met 7.500 toeren op de grond. Ik de lucht zeker tot 8.200 toeren:D.

Het kan dus wel, als je maar de juiste motor hebt. Nu is het zo dat de Moki's bovengemiddeld veel vermogen hebben in tegenstelling tot een Zenoah 45cc waar de meesten toch wel mee vliegen. Op zich niks mis met deze motor, maar een schaal drieblads is gewoon niet goed mogelijk.

Groet van Bart de houtbouwer:rolleyes:.
 
Ton,

Even een vraagje.... Ben ook bezig met de TF P51. Ik heb exact hetzelfde robart landingsgestel als jij. Hoe heb jij die verende (schaal)poten vastgezet/geborgd op het stukje staal wat over is gebleven na het inkorten van de standaard poot van Robart?

Groeten, Bert
 
Hi Bert,

Na het inkorten van de poten en het verenstaal heb ik.
1- de busjes die in de poten moeten een paar dagen in de diepvries met - 18 gelegd, door de kou krimpt het staal een beetje.
2- de poten 20 min in kokend water en het staal zet uit.
3- Daarna kon ik de busjes er voor 3/4 met de hand in duwen en de rest met een klein hamertje erin getikt, en de ribbels vol laten lopen met seconde lijm,,en muurvast.
Daarna 2,5 mm gaatje geboord aan 2 kanten en die op getapt naar M-3.

Daar waar de konische inbus het verenstaal raakt heb ik een vlak stukje geslepen en de inbus geborgd met lock-tide.

Hoop dat je wat aan de info hebt;);)

suc6 ermee.

Gr Ton

Ton,

Even een vraagje.... Ben ook bezig met de TF P51. Ik heb exact hetzelfde robart landingsgestel als jij. Hoe heb jij die verende (schaal)poten vastgezet/geborgd op het stukje staal wat over is gebleven na het inkorten van de standaard poot van Robart?

Groeten, Bert
 
Back
Top