R
Rogier
Guest
Het zou tijd worden ook moet ik eerlijk bekennen. VOrig jaar al veel discussie over geweest. Veel mensen waren tegen; dure laders, dure cellen, levensgevaarlijk enz enz. Inmiddels bij ons op de club en bij MACH al een klasse en met recht mogen we van een daverend succes spreken! Volgens mij is de 13.5 lipo klasse op de MACH de grootste ne ook bij ons wil bijna niemand meer anders dan met lipo rijden. Maar..... de EFRA liet het nog nooit toe, dus wij als brave Hollanders volgden dit. Maar wat zag ik net; zou het dan toch volgend jaar??
The European Federation of Radio-Operated Model Automobiles (EFRA) has put forward a proposal that the use of Lithium based batteries (LiPo) be included in the World Championship for 1:10 ISTC Electric On-Road (touring car) and 1:10 Electric Off-Road. The prosposal from EFRA also goes into full technical and labelling details for the 2 cell 7.4V packs and recommends a maximum capacity of 5500maH. On the grounds of safety they also outline requirements for charging including only the use of CC/CV (Constant Current/Constant Voltage) charge profile and the pack being charged to a maximum output voltage of 8.40 volts.
Weg met de cellen is mijn motto......
The European Federation of Radio-Operated Model Automobiles (EFRA) has put forward a proposal that the use of Lithium based batteries (LiPo) be included in the World Championship for 1:10 ISTC Electric On-Road (touring car) and 1:10 Electric Off-Road. The prosposal from EFRA also goes into full technical and labelling details for the 2 cell 7.4V packs and recommends a maximum capacity of 5500maH. On the grounds of safety they also outline requirements for charging including only the use of CC/CV (Constant Current/Constant Voltage) charge profile and the pack being charged to a maximum output voltage of 8.40 volts.
Weg met de cellen is mijn motto......