F3M te Brecht 27/09/2009

Hoe laat moet je als deelnemer aanwezig zijn? (en wat is het inschrijfgeld?)
 
men kan inschrijven tussen 8u en 8u30, na 8u30 kan men niet meer inschrijven en dus ook niet meevliegen.

Eerste vlucht start om 9u.

voor meer info en opgave deelname bij Patrick Michiels : patsly@telenet.be

voor de zaterdagvliegers (mits aanmelding bij mij): vliegen mag met brandstof tot 19u, electro is vrij
 
Soms zit het mee, soms zit het tegen

Zoo vanmorgen de dag weer goed begonnen (het is maar hoe je het bekijkt), op de fiets naar stage en 5 minuten van huis wordt ik aangereden door een vrachtwagen :(.

Ik werd ingehaald, eerder "afgesneden" door een lijnbus en meteen daarna een kei harde klap achter op mijn hoofd!

Bleek ik door de spiegel van een vrachtwagen geraakt te zijn. Hij reed achter de bus aan en kon met niet zien omdat die lijnbus zo gevaarlijk inhaalde.

Dus ik ben tegen de grond gesmakt (lig je daar suf op de grond), gelukkig reed er gaan auto achteraan want anders was ik er niet met schaafwonden en een ei op mijn hoofd vanaf gekomen.

De dokter heeft me weer een beetje opgelapt. Moet nu rusten en maar hopen dat ik geen last van mijn hoofd krijg.

Ik kom nog steeds graag naar Brecht, alleen moet ik ff afkijken hoe het met me gaat natuurlijk.

Julle horen nog van me.

Groeten,
Jeroen
 
Oei, wat heb jij toch steeds met auto's die je aanrijden.......

Naja, in ieder geval sterkte, en het is uiteraard te hopen dat je gewoon kunt meevliegen nog steeds:)
 
Even voor Novice; figuur 11 (hoge hoed) voor wat betreft het rechte stuk bovenin; de stippellijn stond toch voor de negatieve G-krachten, dus dat stuk bovenin staat voor normale vlucht (geen rugvlucht) maar dan "gedrukt" naar normale vlucht toch? En dan mag je deze zelf gebruiken om diepte te winnen dan wel te verliezen?

http://www.3dcollege.be/f3M/aresti2009/Novice2009.pdf

ff checken voor de zekerheid
 
figuur 11, de hoed vlieg je bovenin in rugvlucht. In tegenstelling tot een humpty bump wat een contuni gevlogen turn is bovenaan zit er zoals je zegt een vlak stuk in, daar moet je drukken, dus negatieve krachten, dus stippellijn.

humptybump met stippellijn is ook gedrukt, ook negatieve krachten in de turn.

het vlak stuk dient in verhouding te zijn met de vertikale benen, net zoals in elke hoed, maar door in vertikale lijn de juiste richting op te draaien kun je diepte winnen of verliezen.
 
wat betreft de stall turn, volgens aresti moet je een volle rol in up, ik moet even navragen want ik dacht dat in de tekst het andersom stond (rol in down)
 
Maar als je bij 11 bovenin in rugvlucht zit, moet je trekken (pull) dus positieve G-krachten? Leg eens stap voor stap uit hoe je dan negatieve G-krachten kan krijgen en in rugvlucht bovenin eindigt? Hoe ik die 3/4 rol ook vlieg, ik moet trekken om in rugvlucht te komen.....
 
Volgens de jurycursus is figuur 11 in het Aresti schema een dwarse top hat, met 3/4 rol omhoog, rugvlucht bovenin, en 1/4 rol naar beneden, rechtop uitvliegen. De stippellijn geeft aan dat er bovenin in rugvlucht gevlogen moet worden.(=-1G)

Alexzzz: Jurycursus volgen?
 
Bert; dat kan ik zelf ook lezen, echter kom ik niet met negatieve g-krachten in de rugvlucht terecht als ik daar direct voor een 3/4 rol vlieg.......:rolleyes:
 
Dat is het mooie van Aresti, het lijnstukje is volkomen vlak afgebeeld. Dat kan dus alleen betekenen dat je daar dus down moet geven. (=-1G=rugvlucht)

De 3/4 rol zit halverwege het klimmende stuk van de top hat en mag niet direct gevolgd worden door het up geven om in rugvlucht uit te komen.
 
Hoe druk is het zaterdag a.s.? Mogelijkheden genoeg om 3 serieuze trainingsvluchten te maken, of gaat dat niet lukken? (ik weet ook niet hoeveel wedstrijdpiloten komen trainen?) Je zit natuurlijk ook met de gewone clubleden nog.
 
het word vrij mooi weer,dus er zullen wel wat clubleden komen vliegen.Hoe druk het echter zal zijn van piloten die voor de wedstrijd komen weet ik echter niet.
Maar al wie wil afkomen zaterdag graag even melden.
Peter heeft hier een beter overzicht over denk ik.

@alex;inschrijfgeld is 10 euro
@jeroen;dat is niet leuk te horen,hopelijk ben je snel hersteld!
 
Laatst bewerkt:
:cool:

Ik moet vandaag weer naar de Dokter voor controle van mijn hand, als dat stomme verband eraf mag weet ik meer te zeggen of ik kom vliegen.

Zal toch wel gaan lukken, er zijn zelfs mensen die met 1 hand nog prima kunnen vliegen:mrgreen:
 
Back
Top