Gisteren een briefje papiergeld omgeruild tegen een Cirrus.
Model ziet er an sich nog netjes uit voor zijn leeftijd maar is ook niet ontkomen aan de modekleur van destijds
Ook de romp is een aparte, zoals ik het nu kan zien is het voorste deel van polyester en het staartstuk van ABS.
Wat dat staartstuk betreft voor zover ik het nu even snel kan zien. T/m de vleugelopname is het i.i.g. 100% zeker GFK.
Daarnaast is zoals eerder besproken het kielvlak aangepast.
Dit is best rigoreus gedaan dus ik weet nog niet wat ik er mee ga doen.
Een vaste opstelling zoals het eigenlijk hoort te zijn vind ik iets mooier staan.
Het stabilo is bedacht om met een elastiekje te borgen maar zelf ben ik daar ook niet echt van gecharmeerd.
Afijn, de plannen.
Ik zit nog te wachten op een klein zakje met onderdelen van Hollein.
Volgens de DHL site is het i.i.g. onderweg.
Zodra dat binnen is kan ik de electronica in de romp van de Blizzard een definitieve plek geven en dan is die klaar om te vliegen.
M.a.w., dan is er weer een plekje vrij op de bouwtafel.
Naast de Cirrus heb ik ook nog een Dädalus die ik om wil bouwen naar elektro...........maar die wacht maar totdat de Cirrus klaar is :twisted:
De Cirrus krijgt weer een natuurlijke kleur, nieuwe bespanning, een nose job waarbij hij wordt geëlectrificeert, rolroeren en stoorkleppen.
Ik moet nog even kijken wat ik doe met de stuurstangen. Het is niet zo makkelijk om die er 1-2-3 uit te halen en te vervangen dus ik denk dat ik alleen nieuwe binnenkabels monteer.
Dit scheelt me nog een hele berg werk en ergernis schat ik zo in.
De tijdsspanne waarin dit moet gebeuren?
Met een beetje mazzel is die voorjaar 2010 klaar.
Het staat mij niet in de weg (mijn vrouw houdt daar haar eigen mening op na
) en naast dat ik er geen haast mee heb heb ik ook nog een chronisch tekort aan vrije tijd wegens werk en studies.
Model ziet er an sich nog netjes uit voor zijn leeftijd maar is ook niet ontkomen aan de modekleur van destijds



Ook de romp is een aparte, zoals ik het nu kan zien is het voorste deel van polyester en het staartstuk van ABS.
Wat dat staartstuk betreft voor zover ik het nu even snel kan zien. T/m de vleugelopname is het i.i.g. 100% zeker GFK.



Daarnaast is zoals eerder besproken het kielvlak aangepast.
Dit is best rigoreus gedaan dus ik weet nog niet wat ik er mee ga doen.
Een vaste opstelling zoals het eigenlijk hoort te zijn vind ik iets mooier staan.



Het stabilo is bedacht om met een elastiekje te borgen maar zelf ben ik daar ook niet echt van gecharmeerd.

Afijn, de plannen.
Ik zit nog te wachten op een klein zakje met onderdelen van Hollein.
Volgens de DHL site is het i.i.g. onderweg.
Zodra dat binnen is kan ik de electronica in de romp van de Blizzard een definitieve plek geven en dan is die klaar om te vliegen.
M.a.w., dan is er weer een plekje vrij op de bouwtafel.

Naast de Cirrus heb ik ook nog een Dädalus die ik om wil bouwen naar elektro...........maar die wacht maar totdat de Cirrus klaar is :twisted:
De Cirrus krijgt weer een natuurlijke kleur, nieuwe bespanning, een nose job waarbij hij wordt geëlectrificeert, rolroeren en stoorkleppen.
Ik moet nog even kijken wat ik doe met de stuurstangen. Het is niet zo makkelijk om die er 1-2-3 uit te halen en te vervangen dus ik denk dat ik alleen nieuwe binnenkabels monteer.
Dit scheelt me nog een hele berg werk en ergernis schat ik zo in.
De tijdsspanne waarin dit moet gebeuren?
Met een beetje mazzel is die voorjaar 2010 klaar.
Het staat mij niet in de weg (mijn vrouw houdt daar haar eigen mening op na
