Polaris bouwverslagje

Bevel betekent zoiets als afkanten (schuin)

en .62 is de breedte . dus zo,n 15-16 mm

Dat is ook makkelijk te volgen als je de beschrijving hat geprint .

Mvg Johan
 
Zo moeilijk moet het toch niet kunnen zijn? Als je precies doet wat op de bouwbeschrijving staat dan kan je toch niets fout doen?
En wat betreft de maten, in plaats van cm staat er " achter het getal, dat reken je dan simpel om.

Niet zo veel op het forum zitten en meer bouwen:D
 
hha nou dat heb ik gedaan.. vleugel klaar motortorentje ook en romp ook klaar om aan de vleugel gelijmd te worden nu mijn vraag voor ik dit kan gaan doen, hoe hebben jullie de motor bevestigd(schroefjes zouden uitsteken..) en hoe werken jullie de kabeltjes weg en verlengen jullie die motor kabels of de accu kabels?

Justus

mischien iemand die een foto kan plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
accu kabels niet verlengen, de motordraden kun je gerust verlengen, zolang je er niet téveel tussen stopt, maar een cm of 12-15 moet geen probleem zijn.
 
accu kabels niet verlengen, de motordraden kun je gerust verlengen, zolang je er niet téveel tussen stopt, maar een cm of 12-15 moet geen probleem zijn.
Het verlengen van de kabels voor de motor is in beperkte mate mogelijk. Inderdaad tot zo'n 12 à 15 cm levert geen problemen op. Langere draden kunnen voor problemen zorgen. Denk dan aan timingproblemen doordat de terugkoppeling van de pool die niets doet gestoord wordt door de andere twee draden. Je motor kan daardoor beroerder gaan lopen. Beter is om de regelaar dicht bij de motor te houden en de draden naar de accu te verlengen (dus niet de draden aan de accu zelf). ;) Zorg er wel voor dat de draden dik genoeg zijn om 25A te kunnen verwerken (2,5mm²).
 
kan ook maar bij de motor is weinig ruimte dus dan beide draden verlegen? (motor draden zo min mogelijk en voor de rest van het stuk accu draden..
 
NEE !!! accudraden verlengen is vaak funest voor je regelaar, heeft iets te maken met piekstromen ofzo..., het schijnt wel te kunnen maar dan moet je weer het 1 en ander tussen je regelaar en je accu solderen.
 
kan ook maar bij de motor is weinig ruimte dus dan beide draden verlegen? (motor draden zo min mogelijk en voor de rest van het stuk accu draden..
Regelaar voor de staart en de drie draden van de motor door de staart. :? Op zich is er voldoende ruimte in de motorgondel om direct achter het motorschot de regelaar te zetten (tenzij je een enorm grote regelaar hebt). ;)
 
lees: hierzo
accu draden NIET verlengen !!!, maakt dus niet uit of je de draden van de regelaar naar de accu verlengt of juist de draden van de accu zelf.
 
Je hebt de keuze:

1. Pulserend vermogen van je accu trekken over twee draden (aanslag op je condensatoren van de ingangsspanning van je regelaar)

2. Pulserend vermogen op je motor over drie draden (aanslag op de FET's van je regelaar en kans op timing problemen)

Ik kies toch liever voor optie 1. Zorg voor een knappe regelaar met deugdelijke componenten. Mijn regelaar wordt niet heet zoals 70% van de RC Groups Polarisbouwers wel heeft. En ik gebruik gewoon een Turnigy Plush 30A met een HiModel 2212/06 motor. Stelregel is de draden tussen de motor en de regelaar zo kort mogelijk te houden, dat is immers ook het stuursignaal voor de regelaar. My 2 cents... ;)
 
Ja gek he, dat is toch precies het tegenovergestelde van wat er over het algemeen geadviseerd word, en niet alleen hier maar ook bijv. op RCgroups.
 
In de beschrijving staat dat de draden van de ESC naar de accu verlengt moeten worden met ongeveer 16" .;)

Dit kan je rustig doen . mijn twinstar heeft nog veel langere draden naar de accu en dat 2x zonder enig probleem .

Ik zelf ga de motor draden verlengen naar de ESC om die in de romp te krijgen met een koelingsplaatje naar buiten voor de luchtkoeling (of water als hij een duik neemt)

Mvg Johan
 
Ja gek he, dat is toch precies het tegenovergestelde van wat er over het algemeen geadviseerd word, en niet alleen hier maar ook bijv. op RCgroups.
De regelaar maakt gebruik van de pool die op het moment van verplaatsing niet bekrachtigd is om de positie van de motor te bepalen. Dit wordt gedaan op basis van EMK. Echt nauwkeurig is het niet maar qua prijs/prestatie beter dan het gebruik van dure Hall-sensoren. ;) Hoe korter de draden tussen de motor en de regelaar, des te nauwkeurig is de meting van de EMK. Overigens om dezelfde reden waarom je de draden tussen de accu en de regelaar niet wilt verlengen (capacitieve werking). Het is dus kiezen uit twee slechten maar dan maar een regelaar die koud en betrouwbaar blijft. :mrgreen:
 
betrouwbaar, als er een condensator af fikt!? lijkt me niet :P
Van de 12 regelaars die ik in gebruik heb (Turnigy Plush 10A tot 80A en Graupner Genius 40A en 70A) is er nog geen enkele die ook maar een bolling van de condensatoren vertoond (kenmerk voor oververhitte en overbelaste condensatoren). Noch is er geen enkele regelaar die warm wordt bij extreem gebruik (tegen aanbevolen maximum continu-stroom aan).

Ik mis in nagenoeg alle verhalen het merk en type regelaar, de stromen die er lopen etc. Ik heb zo vaak regelaars zien exploderen waarvan de software waardeloos was en de elektronische beveiliging ook te wensen overliet. Zelf heb ik 1x een regelaar op weten te roken, alleen maar omdat de propellor even de grond raakte. Een prachtig gezicht, veel rook en een afschuwelijke stank maar wel het einde van een goedkope flut regelaar. Met de daarna geplaatste Turnigy nog regelmatig met de propellor op gelijke wijze over de grond gegaan (hoog gras, te grote prop, te laag landingsgestel) en meer dan het in beveiliging springen van de regelaar (piepen) was er niet bij.
 
Back
Top