Polaris bouwverslagje

@Johan: Duitse kledingmaten zijn ook altijd wat groter.

@Justus. Gewoon in de hoeken strippen depron verlijmen. 6x6 lijkt me prima, ik zie constructief geen meerwaarde in 6x10mm. Overigens, in de handleiding van de Polaris staat dit allemaal gewoon netjes uitgelegd met veel foto's hoor!

weet ik maar van dat inchen gedoe snapte ik even niet had voor me dat een inch 2.54 cm was:$ maar doe gewoon stroken van 10x6mm volgens de handleiding.

Justus

ja is goed.

bouw het vliegtuig nou maar zoals je denkt dat hij moet. Dit soort afmetingen is toch van ondergeschikt belang, als er maar wat zit.

Dus lekker lijmen en in elkaar knoeien. Vanavond is hij af!

hahaha ben gisteravond +- 19.30 begonnen met snijden van delen
(daarvoor had ik alleen de tekning geplakt) denk wel dat die dit weekend grootendeels afkomt.

Justus

hoi nog 1 ding overal staat 1/32'' ply ik neem aan dat daarmee triplex bedoelt word hoeveel mm? (vertrekt over +-15-20 minuten naar de modelbouwwinkel)

hoi nog 1 ding overal staat 1/32'' ply ik neem aan dat daarmee triplex bedoelt word hoeveel mm? (vertrekt over +-15-20 minuten naar de modelbouwwinkel)
Ja, da's 0,8mm multiplex. Je kunt beter 1,0x6mm (of 1,0x4,5mm) carbon nemen. Zoals ook in de bouwbeschrijving staat is dat veel sterker dan hout.

ja dat snap ik dat doe ik ook alleen ik bedoel het hout waarme de motorsteun op de vleugel word gelijmd

om precies te zijn: vertical tail base support, make 1 from 1/32'' ply

dit is 1mm triplex?

Laatst bewerkt:
het teken " staat voor inch. 1 inch = 2,54cm = 25,4mm.

ofwel, 1/32" is hetzelfde as 25,4/32=0,8mm.

geen enkel probleem als je 1mm pakt!

nou vandaag ook maar even langs de copie shop gegaan om de tekening in zijn geheel te laten uitprinten
en binnenkort maar wat spullen halen om alles in elkaar te vlansen voor meeting 2010 (:mrgreen:mag van ton geen nitro meer meenemen:mrgreen:)

ps. jitze waar heb jij je depron vandaan (zag dat mrhobby wel wat plaatjes had) of heb jij een beter adresje in de buurt)

groet john

hoi net terug,

heb 1 meter plat 5x1.5mm carbon en een holle buis van 4-5 mm (weet zo niet hoeveel)

voldoet dat?
wou de holle buis dan in de vleugel lijmen zonder de vleugel doormidden te snijden...

Justus

Laatst bewerkt:
ps. jitze waar heb jij je depron vandaan (zag dat mrhobby wel wat plaatjes had) of heb jij een beter adresje in de buurt)

groet john
Hoi John,
de laatste keren heb ik depron gehaald bij van Gemert schilders op winkelcentrum Crabbehof. Je krijgt daar zwart depron in platen van 120x80cm voor 2 en 2,50 euro (3mm en 6mm). De laatste keer had ik zijn laatste plaatjes, dus ik weet niet of hij nog nieuwe heeft, even een belletje doen vooraf.
ik weet dat er minstens nog 1 parketboer in Dordrecht zit die depron levert, maar dan in grijze platen. Ik zou de naam kunnen achterhalen maar weet hem nu niet. Een clubgenoot haalt er depron.
MRHobby heeft de Graupner platen, die zijn te klein om in 1x de vleugel van de Polaris uit te snijden.

@Justus: als hij 5mm is kun je hem prima in de vleugel verlijmen. 4mm is een beetje weinig, maar 5x1,5 is dat ook. Hoe bedoel je de vleugel doormidden snijden, dat hoefde toch al niet?

op de bouwbeschrijving staat bij het inlijmen dat ze de vleugel helemaal doorhalen (in zijn geheel) dat was ik dus echt NIET van plan

ps buisje is 4mm

Laatst bewerkt:
zal volgende week wel eens langs crabbehof rijden en anders moet jij het mar eens voor mij achterhelen bij je clubgenoot

zit er trouwens aan te denken om volgend jaar ook eens bij jullie te komen kijken als 2e club dan zodat ik doordeweeks wat meer zou kunnen vliegen

eerst nog wat electro kisjes aanschaffen

gr.john

is goed John, zelf heb ik ook weer depron nodig dus ik moest er toch al achteraan.

we hebben een prima veld hier hoor! Alleen een heel groot nadeel vind ik dat er 's avonds niet gevlogen mag worden.

Verder is het gezellig, goed onderhouden en er is 230V en 12V aanwezig.

Voor adressen om depron te halen kun je even hier kijken:

RECHTS KLIKKEN EN "DOEL OPSLAAN ALS" KIEZEN AUB
De grote depron leverancierslijst
RECHTS KLIKKEN EN "DOEL OPSLAAN ALS" KIEZEN AUB

Ik heb al een hele poos niks meer aan deze lijst gedaan dus up to date is ie zeker niet, maar het is altijd een belletje waard natuurlijk.
In deze lijst vind je:
Plaats
Adres
Tel. nummer
webadres
Maat van depron (bijv: 1000x1000x3mm)
Kleur van depron
Prijs van depron

indien bekend natuurlijk

Groetjes, Jesse.

Laatst bewerkt:
hoi,

ben ik weer inmiddels flink opgeschoten bodem is nu aan het drogen en ben nu bezig met het motortorentje of hoe je het wil noemen:p

maar ik had weer een vraag, er staat .25'' strips top and bottom en bevel 62'' wat bedoelen ze hiermee?

Justus

0.25*25.4= ongeveer 6mm dus dan 6x6 strookjes?

die bevel 62'' snap ik niet wat ze mee bedoelen

Back