DLG, F3B, DS-en

Haha, ja, of als ineens het duin omhoog springt, of als je denkt dat je nog dieper naar beneden kan vliegen en dan ineens blijkt dat je al op 1 meter boven de grond vloog.

In de lucht kan je voorlopig wel aan de gang met een F5B kist, als je niet te abrupt up trekt en de kist niet te zwaar maakt dan blijft de vleugel wel heel.
Gewoon rond de 75 gr/dm blijven.

GJ
 
En Loet is volgens mij handig genoeg om zelf iets te maken...
GJ

Bedankt voor je compliment maar dit is een van de weinige keren dat ik eens niets wil bouwen. Kopen, vliegen en eventueel stukken bij elkaar vegen:mrgreen:

Voor mij zal het toch een combinatie moeten worden tussen een versterkt F3F-model en DS-model.

Wat is je mening over de Pace VX en de Pace F4 van Lesky?

Loet
 
Ha, jammer Loet, ik had gehoopt iets moois uit jouw handen te zien komen.

De Pace VX en F4 zijn erg mooie modellen, sowiezo zijn de modellen van Daniel erg mooi.
Je moet ze alleen wel uit de zon houden als je niet vliegt, dus de hoezen er omheen.
Carbon kan niet tegen UV.

Maar de VX en F4 zijn niet stijf, als je het Daniel vraagt zal hij het je ook wel zeggen, zijn ook niet geschikt voor een F3J start want dan gaan ze stuk.
Maar het is ook een beetje wat je wilt.
Wij zijn uit op de hoogste snelheden en op een bepaald geluid wat het model, of eigenlijk de lucht over het model, gaat maken.
Dat begint ergens bij de 220 km/u leuk te worden.
Maar als je rustig en grote rondjes DS-t dan kan dat ook met een Simprop Solution maar dan ook niet meer dan 2 rondjes achter elkaar want anders gaat alles heel erg buigen en kraken.


We (Gerben en ik) zijn niet zo voor een deelbare vleugel. je hebt toch een onderbreking in je ligger.
De Pace DSE schijnt wel OK te zijn voor het DS werk.

Maar als je dan toch geld uit gaat geven koop dan dit:
thono-fly - SRTL Fotos und Info

Ik heb er ooit 1 in mijn handen gehad, echt supersterk model, mooi afgewerkt!
Maar ik vind hem te duur om in de duinen te vliegen, het kan binnen een minuut of 5 stuk zijn en dan ben ik er erg ziek van.
Op de duitse hellingen kan je veel groter en ruimer vliegen en vliegt het ook makkelijker dan hier aan zee, dus dan is crashgevaar een stuk lager.

Samenvattend:
Als je aan de hang wilt vliegen met af en toe een DS rondje bij lichte wind, dan kan je de Pace kopen.
Wil je echt gaan knallen, koop dan de SRTL.

Ik maak het er niet makkelijker op he!


Grts Gert-Jan
 
Toch wel opmerkelijk dat de VX niet stijf genoeg is om te DSsen en toch het Europese snelheidsrecord heeft van 479 kmh.

AfLGMAx2qAY[/media] - Pace VXE Dynamic Soaring 479kmh

Arjen,

vraag is of het in het model in het filmpje het standaard model is of dat het een "special" is.
Je kunt natuurlijk altijd aan de producent vragen om wat extra materiaal in de mal te stoppen.
Je moet natuurlijk zeker niet iets kopen dat het al bij 400 km/uur begeeft!!

Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Bas,
Volgens de bouwer betreft het een standaard VXE. Die E staat voor Extreem en is de sterkste versie. Het enige verschil is dat de gevlogen versie een stalen pen heeft om het gewicht te verhogen.
Zie het volgende bericht.
RC-Network - Einzelnen Beitrag anzeigen - PACE VX?

precies wat ik bedoel: geen bandweefsel!!!!

attachment.php
 
De huid is opgebouwd uit alleen koolstof en is geen sandwich. Dit heeft als voordeel dat deuken als gevolg van stoten niet zichtbaar blijven. Dit wordt vaak gedaan bij pure hellingkisten. De vleugel kan op deze manier volledig nat in nat gemaakt worden.

Groet, Arjen
 
Laatst bewerkt:
Het is GEEN standaard VXE.

De vlieger zegt:
Nachteil der VX"E" Version ist, daß sie sich bei hartem Flugstiel noch biegt.

Daher habe ich eine neue Sonderversion VX"Ultra" gekauft und auch schon bekommen. Mit dem Ziel "so viel Carbon in die Fläche wie geht"
+400g Material merkt man deutlich!
Weiters verbinde ich jetzt die Ballaststäbe durch den Rumpf und habe sie aufgebohrt so, daß die Stahl-Stäbe (120cm-780g) fast bis außen in die Flächenenden ragen.
Das verteilt das Gewicht über die Fläche, die ja auf dem Luftpolster aufliegt und senkt daher die Durchbiegung. Weiters stabilisiert das Gewicht in den Randbögen die Fluglage um die Längdsachse beträchtlich und bringt nochmals Gewicht.


Dus is hij standaard niet stijf genoeg...
Maar dat had ik al van Daniel Lesky zelf gehoord.

GJ
 
Nog even over opbouw van een vleugel.
Sterkte van de vleugel haal je niet uit de schaal maar uit de ligger.
Torsiestijfheid haal je uit de schaal.

Ik heb een poging gewaagd om een vleugel uit 2 lagen 600 grams carbon te maken, dus 1200 grams.
Het zou wel kunnen en is redelijk goedkoop.
Ik heb ook geprobeerd om dan een minimale ligger er in te zetten maar daar is het fout gegaan.
Omdat de ligger maar 8mm hoog is krijg je geen sterkte in een simpele ligger.
Ze gebruiken dan ook vaak meerdere liggers van enkele lagen kops carbon, dat word dan zo sterk dat iemand van 80 kilo gewoon op de vleugel kan gaan staan als ie op de tips hangt.

Als ik weer een beetje van mijn epoxy allergie af ben ga ik een vleugel afvormen en die moet echt keihard en supersnel worden.
In de tussentijd moeten er maar Demon F5D kistjes gemaakt worden voor op het duin.

GJ
 
Back
Top