De nieuwe honey Bee FP

ik heb hem ook van vorige week maar heb na 3 lipo's mij 4.1 doorgebrand toen hij in de haag hing.
De rotor bleef draaien zonder dat de zender gas gaf... week of 3 wachten bij hobbymaniac grrrr
iemand die een andere plaats kent waar hij op stock is?

ps: kan er een zekering tussen gezet worden zodat dit mij "niet" meer gebeurd?
groeten
 
Schade tot nog toe miniem. Hooveren lukt al redelijk. Zelfs een bescheiden verplaatsing ook.
Lap, had beter gezwegen. Rotor head set 'knoppetje' afgebroken. Zal in 1 keer maar een hele trits reserve onderdelen bestellen. Een weekje in de kast dus en met simulator vliegen.

De indruk die ik tot nog toe heb, is dat de moeilijkheid van vliegen eerder in de afstelling vd de heli zit dan in het vliegen zelf. En dan bedoel ik, het 'stabiel' omhoog krijgen zonder dat hij begint naar links/rechts te hellen of rond te tollen.
 
Dit herken ik wel Thorgal, bij mij ging het net zo:mad:
Heb zelf veel geoefend met de FMS simulator en een aangepaste honey bee cp die vliegt als een fp.
Opstijgen en stabiel houden gaat met de simulator een stuk makkelijker dan in het echt! Zelfs met gesimuleerde wind.
 
Jip, en eens je balans gevonden, is je lipo leeg. En steek je een nieuwe lipo, dan is die in het begin weer zoveel 'sterker' dat je weer kan beginnen bijregelen.

En idd, met die FMS, vliegt mijn 8-jarig dochtertje na een halfuurtje al mee rond, ze landde zels op het dak ve hutje. Heb HeliSImRC, is toch wat 'echter' lijkt mer

Maar 'in real life' is het heel andere koek ;-)
 
Waar heb jij je spulletjes hiervoor besteld? En als het online is, wil je dan je boodschappenlijstje met ons delen?

Hoi,
Arthur.

Bij de Brezan heb ik de 7.5a zekeringen gehaald, en bij de Halfords de (autoradio) stekkers. Let wel op dat het de mini zekeringen zijn, anders heb je ook weer andere stekkers nodig;)
 
Hoe kan je het hoofdtandwiel (grootste zwarte) best uitbalanceren tov het motortje. Als draait dan zie ik dat er speling op zit (gaat op een neer tov kleine tandwieltje van hoofdmotor) die de helikopter doet trillen.

Iemand een tip?
 
Man man man, miserie miserie miserie....

OK, je weet dat je gaat crashen maar..... dit ding is gemaakt om voortdurend met wisselstukken bezig te zijn. En moet je nog online zoeken om ze ergens in voorraad te vinden en...

Geeft dan ook nog men lipo lader nog de geest, hopla, opsturen en wachten op een andere lader. Weer een week stil.

Nu, kan ik iedereen aanraden wat ijzer- en koperdraad enz bij de hand te hebben. Want veel van die ongelooflijke plastieken prullendingetjes kan je eenvoudig vervangen door selfmade stukjes.

Zo heb ik nu een zelf gevlochtte ring like push rod uit ijzerdraad en een tail rotor shaft uit koperdraad. Rotorhead enkele keren terug gelijmd met seconden lijm. En vliegt perfect!!!Je zou bijna denken dat het gemaakt is om snel stuk te gaan zodat ze veel aftermarket verkoop hebben.
 
O ja, heb een heel setje reserve onderdelen in bestelling hoor, is enkel wachten op levering. Maar dat het allemaal zo snel stuk gaat en zo miniem gemaakt is....:confused:
 
Ben wel tig keer in een situatie terrecht gekomen waarbij de grond snel op m'n FP afkwam. Nooit andersom maak ik me zelf wijs. Inderdaad is bijna alles een voudig te herstellen. Het "leuke" ervan is dat je steeds creatiever wordt. Ik vlieg ook Belt CP en die herstellen kost je bijna altijd duiten
Groeten
Martin
 
Ben wel tig keer in een situatie terrecht gekomen waarbij de grond snel op m'n FP afkwam. Nooit andersom maak ik me zelf wijs. Inderdaad is bijna alles een voudig te herstellen. Het "leuke" ervan is dat je steeds creatiever wordt. Ik vlieg ook Belt CP en die herstellen kost je bijna altijd duiten
Groeten
Martin

Sja, ik heb net geprobeerd een main shaft te vervangen. Jouw boekje er even op na geslagen. Dat ziet er heel simpel uit.
De praktijk is helaas wat weerbarstiger :). Doordat de as na een tik verbogen is zit de collar muurvast. Resultaat is dan dat je echt de twee frame helfden van elkaar af moet schroeven en dan ben je nog niet jarig. Dat doe je niet even in een lunchpauze :rolleyes:. Die collar had ik natuurlijk ook niet liggen ( da's onderhand zo'n beetje het enige wat ik niet op voorraad heb). Dus maar even besteld en alle losse onderdelen in een zak gestopt :(. Dat wordt pas weer verder vliegen/crashen na het weekend.

Al doende leren we en de aanhouder wint en zo...:D

Hoi,
Arthur.
 
Zou het geen goed plan zijn om je heli niet hoger dan 6m te laten vliegen?
kwestie van de potentiële energie wat lager te hebben als je aan je crash begint...
 
Zou het geen goed plan zijn om je heli niet hoger dan 6m te laten vliegen?
kwestie van de potentiële energie wat lager te hebben als je aan je crash begint...

Wie haalt er hier 6 meter:?: Voor die tijd ben ik al lang weer gecrashed en aan het sleutelen :rolling:
 
Back
Top