Na de goede prestaties gezien te hebben van dit kistje heb ik besloten om er ook een te gaan bouwen. Deze shock is met zijn lengte van 900mm en spanwijdte van 840mm wat groter dan een gemiddeld ander kistje. Echter heb ik niet het idee dat je er in de nederlandse hallen erg veel last van zal hebben. Het kistje is namelijk zo bewegelijk en kan echt in kleine ruimtes vliegen, dit heb ik mister Martin Muller dan ook zien doen bij de finale van de DMFV van twee weken geleden. Het is gebleken dat een wat groter toestel ook meer indruk maakt bij een freestyle of aeromusical dan een klein kistje. Het proberen waard dus. Eenmaal thuis meteen de doos opengemaakt en de inhoud eens goed bekeken. Bij het openen komt er een hoop kleur op je af. De kleindelen met opvallend grote armpjes en weer wat slimme toepassingen. Later meer hierover. Het drukwerk op het depron ziet er zeer scherp en vol van kleur uit. Het gebruikte depron is een samen werking tussen Martin Muller en Depron. Het wordt Depron AERO genoemd en zou 20% lichter moeten zijn dan het normale depron. Alle delen zijn echt perfect uit gelaserd of gewaterjet en passen dan ook perfect in elkaar. Meer info kun je vinden op: SilhouetteART Groeten, Jeroen
Yep. De setup wordt als volgt: Strecker 195-06LU met WES 9 x 5 propje Castle creations 10 Amp regelaar 3 x JR DS318 servo's (digitaal) AR 6100 spektrum ontvanger Hyperion G3 2s-1p 450 25/45C
@daniel Weet niet of dat los verkrijgbaar is, maar controleer even je onderschrift(staat 2 keer http in)
Ondertussen weer iets verder gekomen met de extra. Omdat ik een ook vrij druk ben met het opknappen van mijn huis gaat het allemaal wat minder snel met de bouw van de extra. @Daniel, Of het setje kleindelen ook los te verkrijgen is durf ik niet te zeggen. Je zou daar even een mailtje voor moeten sturen. Inmiddels heb ik het hele frame incl. carbon in elkaar staan. Zelfs de rolroeren worden door carbon verstevigd. Dit geeft een heel stevig geheel. Het idee hierachter is dat ook bij hgere snelheden het roer goed uitslaat bij volle uitslag. Een hoorn geinstaleerd. Hiervoor zijn er uitsparingen gemaakt in het depron. Dus simpel inschuiven en verlijmen. Omdat het tevens een schanier is vangt het mooi de krachten op bij het aansturen van het roer. Ook bij het stabilo is een snede gemaakt zodat je altijd op de juiste positie het e.e.a. installeerd. Ook voor de servo's zijn al kleine sleuven gemaakt op de juiste positie. Je kunt dus zelf kiezen waar en hoe je de servo's wilt plaatsen zonder gaten over te houden. Ik heb alle aangegeven plekken aangehouden. Detail van het landingsgestel. Makelijk uit te lijnen en in elkaar te kliken / duwen. Wat plaatjes tot hoever ik nu ben. Het lege airframe met alle carbon weegt 68 gram. Tot de volgende update.