Monster Mamba combo van E-revo apart te koop

Nahh , dat valt wel mee hoor....

Een paar keer wat accu's en voor de rest wat klein spul , om dat nou een goede klant te noemen .... ;)

Denk eerder dat je eerst ff moet inloggen en dan het artikel opzoeken , dat heb ik ook weleens gehad met dingen bij Hobbycity dat dan pas de goede prijs wordt getoond.
 
Nee, al geprobeerd en zojuist opnieuw gedaan :-) Achja, 't is niet dat ik hem meteen zou kopen, maar hij lijkt me misschien wel interessant om in 't achterhoofd te houden als ik m'n Savage naar BL om ga zetten.
 
Hmmmzzzzz ... Hebben schijnbaar wat tegen belgen dan , blijft toch apart volk die Aziaten :rolling: ;)

Hij staat bij mij ingelogd echt voor 149,95 , daarom heb ik het net nog een keer gecheckt...

Tis zeker iets om in het achterhoofd te houden voor dat geld en de prestaties die het levert ;)
 
Riko geniet eerst eens van je wagen en lees eens wat rond over vanalles en nog wat. Heb echt het gevoel dat je hals over kop overal in duikt wat ik je niet aan kan raden.

Je bent natuurlijk niet serieus van plan $510 uit te geven aan materialen die je al voor $300 koopt.

ey ow eey ow :)
ik ga zeker nog niets kopen, kben gewoon aan het informeren voor een deftige offroader. + ik geniet zeker wel nog van mijn 1/10 rustler hoor ;)

Dat niet alleen... De Ezrun 150A is ook nog 's een mooie vervanging voor de Mamba , en met 150 dollar een stuk goedkoper voor in een 1/8 truggy ;)

zoals iemand al zei hier + ik heb het al gelezen, de Ezrun is weliswaar goedkoop maar ik las teveel slechte ervaringen op diverse fora mbt de motor
 
gewoon een 5s lipo kopen en dan een draadje zelf solderen zodat je maar 1 batterij kunt aansluiten

heb ik ook gedaan voor mijn savaeg flux voor een 3s lipo :D en werkt normaal zonder problemen

ja, als ik al aan een setje denk, zal het niet die van op towerhobbies zijn die bij de E-revo Brushless zit, veel te duur...

+ 1 batterij lijkt mij ook gewoonweg veel handiger
 
Tekin rx8 of mamba monster.. denk dat dat wel de beste combo's zijn op dit moment.

Eventueel een mamba monster esc + neu15xx serie motor als je op 6s wil gaan rijden... je moet ongeveer tussen de 30.000 en 40.000 toeren gaan zitten wil je de beste power/efficientie hebben. De mamba monster 2200 kv is dus het beste op 4s, 5s zit al wat aan de hoge kant en 6s is teveel en wordt je motor alleen maar warm (eigen ervaring).

Hoe het verhaal verder precies zit weet ik ook niet, ze zeggen dat een hoger aantal windingen + hoger voltage efficiënter is als laag aantal windingen + lager voltage... aangezien hoger voltage betekend een lagere stroom... maar daarin tegen hebben motoren met meer windingen ook een hogere weerstand waardoor het verlies ook weer hoger is.
 
zoals iemand al zei hier + ik heb het al gelezen, de Ezrun is weliswaar goedkoop maar ik las teveel slechte ervaringen op diverse fora mbt de motor

De enige verhalen die ik over de motoren heb gelezen was met de oude blauwe motor , en dan vooral de rotor als ik het goed heb.

De nieuwere V2's (zwart) zijn voor zover ik weet gewoon goed en die doet het bij mij ook gewoon goed. En ik ga er echt niet zuinig mee om in de Summit ;)
 
Tekin rx8 of mamba monster.. denk dat dat wel de beste combo's zijn op dit moment.

Eventueel een mamba monster esc + neu15xx serie motor als je op 6s wil gaan rijden... je moet ongeveer tussen de 30.000 en 40.000 toeren gaan zitten wil je de beste power/efficientie hebben. De mamba monster 2200 kv is dus het beste op 4s, 5s zit al wat aan de hoge kant en 6s is teveel en wordt je motor alleen maar warm (eigen ervaring).

Hoe het verhaal verder precies zit weet ik ook niet, ze zeggen dat een hoger aantal windingen + hoger voltage efficiënter is als laag aantal windingen + lager voltage... aangezien hoger voltage betekend een lagere stroom... maar daarin tegen hebben motoren met meer windingen ook een hogere weerstand waardoor het verlies ook weer hoger is.


ja had ook iets gehoord van hogere voltage = beter voor temperatuur.
Maarja, je zal wss alles in zijn geheel moeten bekijken en dan zien of het goed is voor temperatuur en efficientie (batterij + motor kv + gearing)

Maar wat ik mij nog afvroeg is wat concreet die "continuous current" betekend die je bij de specs van ESC ziet?

de MMM hebben 120A continuous current
die Tekin voor 1/8 heeft er zelfs 210A
de Losi Xcelorin heeft er 160A
 
Heb niet alles gelezen, maar ga niet voor de Ez-Run combo! Motor heeft niet de kwaliteit die Neu en andere fabrikanten zoals Tekin, Lehner, Hacker en natuurlijk Byte's favo Plettenberg bieden.

De Esc hoor je wel goede verhalen over.
 
Heb niet alles gelezen, maar ga niet voor de Ez-Run combo! Motor heeft niet de kwaliteit die Neu en andere fabrikanten zoals Tekin, Lehner, Hacker en natuurlijk Byte's favo Plettenberg bieden.

De Esc hoor je wel goede verhalen over.

Toch zijn veel mensen zeeer te spreken over de EZ run combo;)
 
ik heb de ezrun 80A combo in mijn e-maxx zitten
ben er 100% tevreden over. hebben zeker al 40-50 packs op 4s lipo's gereden en nog niks aan gehad. " heb wel de zwarte motor" en inderdaad met de blauwe hadden ze problemen.
ik twijfel er niet aan dat de tekin en mmm misschien beter zijn.
(maar wat wil je ze kosten ook het dubbel)
ik heb mijn ezrun set voor 109 euro inc verzending en ik heb nog van geen eene cent spijt gehad.
grtz jeffrey
 
Toch zijn veel mensen zeeer te spreken over de EZ run combo;)

De 1/10 versie is prima.. de 1/8 monster versie laat te wensen over wat de motor betreft.

@riko

Max continu vermogen is hoeveel ampere hij continu kan leveren aan de motor... maar als je echt 100 ampere continu trekt dan is je 5000 mAh accu leeg binnen 3 minuten ;) . Piek vermogen van de tekin rx8 was dacht ik zelfs 800 ampere, op een 6 cell lipo zou dat betekenen dat je 17600 watt (ongeveer 20 pk) zou trekken... die waardes kom je dus absoluut nooit.

Met een continu vermogen van 100 ampere zit je prima wat de meeste motors betreft ;) .
 
ik heb nu iets gelzen dat de ESC of de batterij beschadigd kan geraken omdat de batterij niet genoeg amps kan leveren?

dus als je ESC 120A continious current aankan en je hebt een batterij die 390 amps aankan, dan ben je safe veronderstel ik?

bron:
http://www.beatyourtruck.com/prodreview-monstermamba.html

The take-away here is that most folks don’t know how much their system really draws, and as a result, use an underpowered battery to run it. I gotta admit, even with playing with high powered BL gear for some time now, I was surprised to see 150A+ peak draws. That’s a tremendous amount of current, and most folks don’t have batteries that can do that. Don’t underestimate the current requirements. I’d say to be safe, your battery system should be able to deliver at least 150A.
 
En het verkopen van onderdelen, gewoon in de tekoop hoek gebeuren.

Verklaar je nader.

@Riko

Yup, je zit safe als je esc meer kan leveren als je motor nodig heeft en je batterijen meer kunnen leveren als de esc.

Voor pieken van 150 ampere zijn 20-30c lipo's gewoon voldoende, ik heb ook 20c lipo's en die bleven gewoon koud in de savage flux... in mijn truggy worden ze lauw tot hand warm, maar dat ligt er waarschijnlijk aan dat de motor vrij warm wordt op 6s dus ik verwacht dat op 4 of 5s de motor en batterijen koeler zullen zijn...

Overigens ga ik als ik nieuwe lipo's ga bestellen wel 30-40 c lipo's nemen om te kijken of ze nou veel beter presteren.

Wat de beschadiging van de esc betreft door slechte batterijen is volgens mij pure onzin, ik denk dat je eerder je batterij sloopt dan dat de esc kapot gaat.
 
Ik heb 3s lipo's van turnigy 20-30 c 5000 mAh en die waren 30 dollar... doen het gewoon prima.

Maxxamps zou ik niet aan beginnen, volgens vele is die site veel ge bla bla en wijze praat en de packs zelf zijn bagger.

Als je voor duur wilt gaan zou ik voor hyperion gaan... is vergeleken maxxamps nieteens zo heel duur ;) 170 euro voor een 5s 5000 mah lipo dacht ik...
 
20-30c lipo accu's zijn alleen voldoende als ze voldoende capaciteit hebben. bijvoorbeeld 20c6000mah of 30c5000mah.

de regelaar kan wel degelijk kapot gaan door slechte kwaliteit accu's. de voltage's die terug gaan naar de regelaar bij het remmen kunnen enorm oplopen als de interne weerstanden in je electronica (dus ook bedrading en connectoren) te hoog zijn. daar staat een mooi artikel over op de website van mgm-compro: http://mgm-compro.com/index.php?tid=controller-destruction-caused-by-braking-with-motor

edit: idd niet naar maxamps kijken!
 
Back
Top