Monster Mamba combo van E-revo apart te koop

Is mij teveel tekst. Kan je samenvatten wat de uitkomst was?

Built: 25740 (V3)
Returns: 540 (V1, V2, and V3s)

Oftewel 2,1% van alle mamba monster esc's is terug gestuurd omdat ze kapot waren. Die 2,1 % is inclusief de v1 en de v2...

Dus wat offroadrc zegt is complete "bullshit". Een failure rate van 2,1% is zeer netjes! En dat is ook nog inclusief de gevallen waar het kwam door verkeerd gebruiken.

Bij de v1 en v2 is het zelfs zo dat er onbeperkte garantie is, dus zodra je v1 of v2 kapot gaat wordt hij gewoon gemaakt, ook al is dat over 2 jaar.

dat gaan er binnenkort 541 zijn. :( de MMMv3 in m'n Muggy is ontploft, en gaat binnenkort terug naar CC. (heb cc de setup spec's al toegestuurd, en volgens hen had het gewoon goed moeten werken.)
ach ja, m'n revo rijdt al ruim een half jaar lang op 6s Lipo, en nog nooit een probleem mee gehad tot nu toe.
Dus zal wel gewoon pech zijn. tot nu toe ben ik namelijk wel erg tevreden over de MMM.

Oftewel 2,1% van alle mamba monster esc's is terug gestuurd omdat ze kapot waren. Die 2,1 % is inclusief de v1 en de v2...

Dus wat offroadrc zegt is complete "bullshit". Een failure rate van 2,1% is zeer netjes! En dat is ook nog inclusief de gevallen waar het kwam door verkeerd gebruiken.

Bij de v1 en v2 is het zelfs zo dat er onbeperkte garantie is, dus zodra je v1 of v2 kapot gaat wordt hij gewoon gemaakt, ook al is dat over 2 jaar.

In een topic op RCM heb ik nog berekend hoe groot de kans was dat iemand 3 MMM ESC's had en die alle 3 achter elkaar kapot gaan. De kans dat je de lotto won was nog veel groter!
Dus eerlijk gezegd geloof ik er weinig van dat maar 2% van de regelaars problemen heeft.

Ligt eraan.. als hij de regelaars alle 3 mishandeld, is die kans redelijk groot. ;)

Nee, bij normaal gebruik. Ik heb ook al een keer gehoord dat iemand 7 MMM's kapot heeft gekregen. (En dat was iemand die al langer ervaring had met rc's en niet een noob die een Savage Flux heeft gekocht en hem dan op 120 km/h vertand)

Ik durf bijna te wedden dat als ik een poll start op een groot forum dat er meer als 2% is waarbij een MMM kapot is gegaan.

Alleen maar omdat iemand het vaker heeft gedaan betekend alleen nog niet dat die er ook verstand van heeft. :p

Ik denk dat de failure rate van de MMM wel mee valt. ik denk dat de meesten kapot gaan door verkeerd gebruik, of verkeerde accu's.

Nee, bij normaal gebruik. Ik heb ook al een keer gehoord dat iemand 7 MMM's kapot heeft gekregen.

Lijkt me sterk, die kans is namelijk maar 0,00000000018 % .

Overigens is te zwaar vertanden schadelijk voor de motor, te licht is schadelijk voor de esc.

En byte, daar durf ik ook wel over te wedden ;) . Tenslotte maken mensen een post wanneer de esc kapot is gegaan en zie je niet nog 49 andere posts waarin valt te lezen dat hun esc het nog wel doet.

En misschien is de failure rate van de mamba monster wel hoger t.o.v. de ezrun, maar als jouw ezrun kapot gaat krijg je geen garantie en bij de mamba monster krijg je die wel... Zelfs als het je eigen schuld is dan krijg je voor een prikkie een nieuwe.

Lijkt me sterk, die kans is namelijk maar 0,00000000018 % .

Overigens is te zwaar vertanden schadelijk voor de motor, te licht is schadelijk voor de esc.

En byte, daar durf ik ook wel over te wedden ;) . Tenslotte maken mensen een post wanneer de esc kapot is gegaan en zie je niet nog 49 andere posts waarin valt te lezen dat hun esc het nog wel doet.

En misschien is de failure rate van de mamba monster wel hoger t.o.v. de ezrun, maar als jouw ezrun kapot gaat krijg je geen garantie en bij de mamba monster krijg je die wel... Zelfs als het je eigen schuld is dan krijg je voor een prikkie een nieuwe.

Zoveel ik weet is te zwaar vertanden schadelijk voor de regelaar, en te licht schadelijk voor de motor...

Garantie hebben is leuk, maar toch prefereer ik een goed werkende ESC en geen ESC die ik om de 2 maanden weer terug kan sturen én dan hierop ook nog eens een maand wachten moet. (Of zelfs langer)

Ik snap je reactie niet...

Mijn motoren worden er niet bepaald kouder op als ik een zware vertanding er op doe... Maar te licht vertanden is uiteraard ook niet goed.

Overigens zulle beide esc's het prima doen zolang je er maar mee doet waar ze voor bedoeld zijn...

Krijgt mijn summit regelaar/motor lekker van 2 kanten op de klote ,
In de eerste versnelling te licht vertand en in de 2e versnelling goed hoop ik .
Alhoewel te licht heb ik nog niet mee gemaakt ,[dat de regelaar warm word /motor koel.
Groeten Wiebe.

Te licht vertanden is alleen schadelijk als je hele hoge toeren gaat draaien, voor je op dat punt bent heeft de summit waarschijnlijk al geschakeld ;).

En er is een "optimale" vertanding en een gebied daar omheen waar het wat aan de zware of aan de lichte kant is maar niet "te zwaar" of "te licht" is.

het zal hopelijk niet tegen mij bedoeld zijn, maar ik wist dat dus wel al ;)
[offtopic mode]
Eigenlijk wel omdat je zei:

--op RC Monster kent "NIX" iemand die bekend staat op youtube als "offroadrc", een Nederlander ook.--

Komt omdat het een beetje een gebrekkige zin is, ik las namelijk:

--op RC Monster kent "NIX" (iemand die bekend staat op youtube als "offroadrc"), een Nederlander ook.--

Bovenstaande zin maakt dus niets duidelijk en daarom ging ik er vanuit dat je wilde zeggen dan NiX = offroadrc. Maar je wilde waarschijnlijk zeggen:

--"NIX" op RC Monster kent iemand die bekend staat op youtube als "offroadrc", welke ook een Nederlander is.--

Anyway, het is dus duidelijk :p
[/offtopic mode]

Back