Monster Mamba combo van E-revo apart te koop

Maar is er een manier om die amps waarde te meten van de lipo met de gegeven feiten?

je kunt een datalogger kopen van bijvoorbeeld eagletree. deze meet je ampere's en voltages onder het rijden. geeft een goede indicatie van wat voor power je setup vraagt en hoe je lipo's presteren.

Heb niet alles gelezen, maar ga niet voor de Ez-Run combo! Motor heeft niet de kwaliteit die Neu en andere fabrikanten zoals Tekin, Lehner, Hacker en natuurlijk Byte's favo Plettenberg bieden.

De Esc hoor je wel goede verhalen over.

Dat vind ik altijd van die geinige opmerkingen.....

Roepen over iets wat je alleen gelezen hebt...

Problemen zijn er idd geweest met de oudere blauwe motoren voor de zoveelste keer....

De nieuwe zwarte is niks mee aan de hand en doen het perfect :!:
Is bij mij in de Summit goed voor zo'n 40.000 RPM en een piek vermogen van bijna 1800 watt volgens de Medusa Oracle...

Bij de auto's waar ik veel mee rijd zoals de Summit ga ik altijd tot aan het randje van wat het spul kan hebben , en dan vaak er nog een stukje overheen :p

Als die motoren echt zo slecht waren geweest had ie bij mij ook al de geest gegeven , dat garandeer ik je :!:

Het "probleem" is dat er mensen zijn die met b.v. een 2350kv motor op 6s gaan rijden... Daar is de motor niet voor gemaakt :!: Ding is voor 4s gemaakt , misschien 5s...

Als je met een willekeurige andere motor (Medusa , Castle ,Plettenberg weet ik het wat) boven z'n aangegeven cellen aantal gaat rijden kun je er ook de donder op zeggen dat ie de geest geeft :!: Dat heeft dan geen zak te maken met de kwaliteit...

Problemen zijn er idd geweest met de oudere blauwe motoren voor de zoveelste keer....

De nieuwe zwarte is niks mee aan de hand en doen het perfect :!:
Is bij mij in de Summit goed voor zo'n 40.000 RPM en een piek vermogen van bijna 1800 watt volgens de Medusa Oracle...

Bij de auto's waar ik veel mee rijd zoals de Summit ga ik altijd tot aan het randje van wat het spul kan hebben , en dan vaak er nog een stukje overheen :p

Als die motoren echt zo slecht waren geweest had ie bij mij ook al de geest gegeven , dat garandeer ik je :!:

Het "probleem" is dat er mensen zijn die met b.v. een 2350kv motor op 6s gaan rijden... Daar is de motor niet voor gemaakt :!: Ding is voor 4s gemaakt , misschien 5s...

Als je met een willekeurige andere motor (Medusa , Castle ,Plettenberg weet ik het wat) boven z'n aangegeven cellen aantal gaat rijden kun je er ook de donder op zeggen dat ie de geest geeft :!: Dat heeft dan geen zak te maken met de kwaliteit...

Mag ik je 2350kv motor lenen, dan test ik hem wel in mn 6 of 7 (weet niet precies) kilo zware LST, zou ik best benieuwd naar zijn :p

De laatste tijd koop ik zo goed als alleen nog maar dure elektronika omdat die goedkope zooi me eigenlijk nooit iets goeds heeft gedaan. Met mijn Plettenberg Bigmaxximum ben ik erg tevreden, ik heb hem gewoon met stock nitro gearing in mn LST gegooid en hij is nog nooit over de 38 graden geweest. (Ik heb er wel nog niet veel mee kunnen rijden, er was altijd wel iets met de LST; meenemers gestript, paar keer iets van de aandrijving verbogen, dan weer diffproblemen etc.)

Het is ook meestal zo dat bij die topmerken er één versie uitkomt en die doet het dan. Zoals je bij de eZrun al ziet, er is al een tweede versie. De Plettenberg Bigmaxximum bestaat volgens mij al 5 jaar, of misschien al langer, en er het is nogsteeds de V1.

Ja, een motor kan de geest geven, maar ik heb eens gelezen van iemand die veel ervaring had met RC auto's dat hij een Plettenberg Maxximum te hoog gegeared had, en dat het toch nog 3 of 4 jaar duurde totdat de motor het begaf. Hierbij zei hij ook dat andere motors met zo'n een vertanding al veel eerder de geest zouden hebben gegeven.

Maar nogmaals, ik zou het graag testen, een eZrun 2350kv motor op 5S LiPo in mijn LST tegen mijn Bigmaxximum 2300kv op 5S LiPo, natuurlijk ook in mijn LST met precies dezelfde setup. Alleen ga ik die motor niet zelf kopen omdat ik te veel slechte ervaringen heb met goedkoop spul.

De Summit is zeker met de 4s 10.000mah set ongeveer net zo zwaar als de LST ;)
Dat is het probleem dus niet...

Het gaat me er gewoon om dat ze de EZrun's afkraken (de meeste zo niet allemaal nog zonder hands on ervaring ook) omdat de rest zoooooveel beter zou zijn en de EZrun's bij bosjes de geest geven..

Dat is dus gewoon niet waar ....

Tuurlijk zo'n Plettenberg zal kwalitatief beter zijn , maar daar betaal je dan ook 3~4 keer zo veel voor. Voor 1 Plettenbergmotor kun je waarschijnlijk 2 EZrun combo's kopen...

Wat betreft V1 en V2 versies... Al eens naar andere merken zoals b.v. LRP gekeken ?? Die zijn in de 1:10 versies ook al aan serie X zoveel toe ;) Ontwikkelingen , verbeteringen en dat soort dingen heb je bij ieder merk dat is gewoon part of the business en alleen maar goed....

Tis eerder slordig van Plettenberg dat ze geen onderzoek doen naar verbeteringen voor de BigMaxximum ;)

Het gaat niet om kracht maar bij sommige ezrun motoren waren er problemen met de motoren. Er waren ook problemen met de esc als je die op een bepaalde manier instelde dan fikte de esc uit.

Bij tekin waren er ook problemen met de rotors en nog steeds hoor je dat mensen daarom voor wat anders kiezen. Verder hebben ezrun motoren goedkopere magneten waardoor ze minder lang mee gaan, en wanneer ze boven de 70 graden komen zullen ze al beginnen met demagnetiseren. Magneten die in de duurdere motoren zitten kunnen temperaturen van boven de 150 graden aan, sommige zeggen zelfs 200 graden. 1x een afstel foutje en je ezrun motor is kapot.

Over de esc hoor je wel vaak goede dingen, als je dus goedkoop en kwaliteit wil zou je bv. een ezrun esc kunnen nemen icm een plettenburg/neu motor.

Het is trouwens inderdaad zo dat de ezrun motor maar op 4s kan rijden omdat het max toerental 40k rpm is... bij neu motor is dit 60k dus zegt wel wat over de kwaliteit ;)

Als de ezrun motor goed is, prima toch. Bij de duurdere motoren krijg je waarschijnlijk een hoger rendement, meer power en een betere bouwkwaliteit. Maar als je daar niet om geeft, prima toch? Ik koop zelf ook liever een hyperion dan een zippy lipo, terwijl er genoeg mensen zijn die zweren bij een zippy lipo.

Wat ik mooi vind bij neu is dat als je een motor door eigen toedoen sloopt, je voor de helft van de prijs een nieuwe kunt kopen.

De Summit is zeker met de 4s 10.000mah set ongeveer net zo zwaar als de LST ;)
Dat is het probleem dus niet...

Het gaat me er gewoon om dat ze de EZrun's afkraken (de meeste zo niet allemaal nog zonder hands on ervaring ook) omdat de rest zoooooveel beter zou zijn en de EZrun's bij bosjes de geest geven..

Dat is dus gewoon niet waar ....

Tuurlijk zo'n Plettenberg zal kwalitatief beter zijn , maar daar betaal je dan ook 3~4 keer zo veel voor. Voor 1 Plettenbergmotor kun je waarschijnlijk 2 EZrun combo's kopen...

Wat betreft V1 en V2 versies... Al eens naar andere merken zoals b.v. LRP gekeken ?? Die zijn in de 1:10 versies ook al aan serie X zoveel toe ;) Ontwikkelingen , verbeteringen en dat soort dingen heb je bij ieder merk dat is gewoon part of the business en alleen maar goed....

Tis eerder slordig van Plettenberg dat ze geen onderzoek doen naar verbeteringen voor de BigMaxximum ;)

Nogmaals, stuur je motor op en ik wil hem best testen :p Je kan niet zo via internet testen met de Summit en LST zijn even zwaar en dit en dat. Banden, gearing weet ik wat allemaal speelt daar een rol bij.

LRP is geen topmerk imo, dus vandaar dat ze ook 500 versies hebben.

Waar naar wil je onderzoek doen als er niks te verbeteren valt? Tja, van mij uit kunnen ze er inbus schroeven inzetten ipv kruis, maar dat is nou eenmaal een smaakverschil.
eZrun heeft een nieuwe versie uitgebracht omdat de V1 motors 3 keer niks waren, tenminste, dat denk ik.

Dat uitfikken van de ESC is ook een verhaal uit de oude doos , net zo als de slechte motoren... Dat had te maken met de punch setting , als je die op 0 instelde ging het mis.

Dat is bij de nieuwe versies ook allang niet meer van toepassing , en voor de oudere was er geloof ik een software update als ik het goed heb.

Tuurlijk er zal een verschil in kwaliteit wezen , maar zoals je zelf al aangeeft met Tekin (wat toch echt niet tot de budget klasse behoort) heeft ieder merk wel z'n problemen...

Feit blijft wel dat je voor de prijs van een combo van Tekin , CC , LRP en weet ik welk A-merk nog meer , een Ezrun combo koopt en dan nog zat geld over hebt voor een 2de (betere) motor ;)

En voor veruit de meeste hier zal de EZrun gewoon voldoen omdat ze niet op de max van het spul zullen/kunnen rijden.

Ik erger me gewoon aan de mensen die de sets af gaan lopen kraken op basis van de prijs , oude koeien en dingen die ooit gehoord/gelezen zijn.

Dat met het oproken van de regelaar gebeurde als je je punch op 0 zette.

vandaag even gerost met de summit met sp/ezrun op 4 cellen ,
met de nieuwe lrp motor ,alles prima in orde ,handwarm [lrp vector8]
ging mooi int zand.
Groeten Wiebe.

Laatst bewerkt:
EzRun vs Neu / Tekin / Pletten is inderdaad appels en peren gezien het verschil in geld, maar ik durf er persoonlijk mijn NEU's voor te verwedden dat die A-merken doorgaans beter presteren dan de EzRun'.

Wat het eigen ervaring verhaal / ervaring betreft :

Ik heb een Savage Flux met een MMMv2 esc. Deze werkt nu al enkele maanden naar volle tevredenheid. Uit eigen ervaring zou ik dus zeggen dat het een TOP esc is. Lees de fora er op na en je ziet dat dit NIET het geval is. Je hoort mij dus ook niet zeggen dat de MMMv2 esc goed is.

Als ik dan vervolgens 20 mensen op fora zie posten dat ze niet tevrede zijn over de EzRun motor; wordt te warm, niet de power vergeleken met Neu's en consoorten en zie dat de motors de geest geven, dan is dat voor mij persoonlijk genoeg reden om de EzRun motor af te raden aan mensen. Dit dus ondanks het feit dat er mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben, zoals jij blijkbaar.

Anyways, doe allemaal wat je niet laten kunt hoor, zal er niet van wakker liggen verder.

Ook hier zal gelden, hoe meer er verkocht worden, des te meer schade meldingen zullen er zijn. Kan op deze manier, met dit medium ook nooit objectief gemeten worden. De fabrikanten zullen er ook nooit cijfers over vrijgeven.

Daarnaast zijn er natuurlijk altijd mensen die in merkkleding willen lopen, die willen betalen voor de exclusiviteit. Voelt ook wel lekker

Van Castle / Neu / MMv3 zijn er wel enkele cijfers bekend (al is het nog maar geloven wat er gezegd wordt).

Topic over MMMv3 failure rate

Dacht dat er ook een topic over de motoren was, heb iets gelezen van 3 op de 10.000 van Castle Neu dan wel, maar kan het helaas niet meer vinden. Meende me ook te herinneren dat het desbetreffende topic recenter was.

@Nard

op RC Monster kent "NIX" iemand die bekend staat op youtube als "offroadrc", een Nederlander ook.
Toevallig had ik hem hem al contact op youtube over zijn MMM combo nog voor dat NIX mij naar hem doorverwees mbt de Associated truggy.

En dit heeft offroadrc mij gezegd over de MMM ESC:
wat je allemaal leest op forums is meestal niet interresant, dit zijn ook vaak mensen die iets hebben met de producer etc etc. als jij veel geld wilt uitgeven en caslte wilt sponseren moet je dat doen. die MMM is gewoon wankel, voor de helft van het geld heb je een uitstekende esc.
Maarja, dat moet je verder dan maar uitzoeken, ga in ieder geval niet naar Bart Loomans als je MMM kapot is. want die naait je.
Groeten

en daarvoor ook al toen ik vroeg wat er scheelde aan zijn ESC van MMM:
die deed ineens niks meer, het zijn gammele esc's

Het is duidelijk dat het over iemand gaat wiens ESC gefaald heeft, maar of wat hij zegt juist is, dat betwijfel ik eerlijk gezegd, het klinkt bijna als verbitterd. :rolleyes:
Ik vermoed dat hij eigenlijk meer problemen heeft met zijn lokale verkoper dan met MMM

Laatst bewerkt:
Van Castle / Neu / MMv3 zijn er wel enkele cijfers bekend (al is het nog maar geloven wat er gezegd wordt).

Topic over MMMv3 failure rate

Dacht dat er ook een topic over de motoren was, heb iets gelezen van 3 op de 10.000 van Castle Neu dan wel, maar kan het helaas niet meer vinden. Meende me ook te herinneren dat het desbetreffende topic recenter was.
Is mij teveel tekst. Kan je samenvatten wat de uitkomst was?

Al dat geroep over die motor is beter dan de andere, lol :D
Heeft er iemand eigenlijk al ervaring met hobbywing's 4465SL motor? :D (de enige die je eigelijk op 6s mag gebruiken)

Natuurlijk kan je verwachten dat door de goedkopere componenten de efficientie lager is, maar dat verwacht je toch gewoon ook, niet?
(net zoals bi de savöxx servo's, prachtige servo's gewoon, maar hele grote amp draws :D )

Vriend van me heeft een E-revo met de MMM combo op 6s lipo, ik heb een cheapo 1/8buggy gekocht en ga daar de 4465SL op 6S lipo in steken, de ideale vergelijking cheap vs expensive? :D

Momenteel kan ik alleen zeggen dat de MMM op 6s lipo, "insanely fast" is! Zo snel ga ik niet met mijn on-road 1/10 met een 3,5T motor :D

Daarnaast zal iedereen wel positieve en negatieve ervaringen hebben met alle esc's zeker? Ik heb in ieder geval nog geen enkele Ezrun zien stuk gaan in het dik jaar dat ik ze al heb. de 120A 1/10 heeft zelfs al onder water gestaan, onmiddellijk gestopt, gedroogd en was niets aan ;) (ik en mijn vrienden hebben nu al zo'n 7 hobbywing ESC's gekocht, en goed (mis)bruikt). en daar tegenover heeft mijn Caste Creations sidewinder al 3 maal terug naar de states gemoeten hoewel ik altijd goed vertand heb en nooit te warm heb laten worden.

Niet te snel conclusies trekken en roepen is de boodschap, wil je de gok wagen een goedkopere set te kopen, doe je dat, goed wetende wat de nadelen/risico's zijn. Maar om dan te zeggen de ene zuigt en de andere niet lijkt mij kort door de bocht.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan je verwachten dat door de goedkopere componenten de efficientie lager is, maar dat verwacht je toch gewoon ook, niet?
(net zoals bi de savöxx servo's, prachtige servo's gewoon, maar hele grote amp draws :D )

effe offtopic nu:

hmm ben van plan mijn rusty te updaten met zo een snellere Savox servo, maar wat zijn de mogelijke gevolgen van zo een amp draws?
En hoe vermijd je amps draws?

lipo met een goede C waarde en hoge mAh waarde dan? (heb een 3S 5000 mAh turnigy van 20C discharge)

effe offtopic nu:

hmm ben van plan mijn rusty te updaten met zo een snellere Savox servo, maar wat zijn de mogelijke gevolgen van zo een amp draws?
En hoe vermijd je amps draws?

lipo met een goede C waarde en hoge mAh waarde dan? (heb een 3S 5000 mAh turnigy van 20C discharge)
amp draw van savöx servos betekend niet meer of minder dan dat ze gewoon nogal veel stroom verbruiken. De reden dat je hier rekening mee moet houden is dat je regelaar, althans het BEC gedeelte meer stroom van battery power naar 5V zal moeten om zetten. hoe meer stroom er door moet hoe moeilijker en hoe zwaarder dus :D
(en je batt gaat net iets sneller leeg ;) )

Klein detail 2 savoxen die verbruiken in wedstrijd gebruik op 6v +- 900mah op 30 minuten dus waar gaat het over? Is dit veel hoger dan wordt het tijd op je EPA en je remmen eens goed na te kijken.

Back