PT-17 stearman

wie kent m niet?

die mooie redelijk grote 2 dekker van de yanken,

Ik ben begonnen met de AF-bouw van mijn greatplanes pt-17

kist is 1,83 spanwijdte

en er komt een .91 saito op een 15 cc dus

ik ben bezig hem in gereedheid te brengen voor het nieuwe vliegseizoen, bij wie is het niet aan het kriebelen.

Nou bij mij wel hoor.

groetjes pascal
 
hier alvast wat fotootjes!!!!

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Super mooi toestel! Ik heb er een keertje in mogen vliegen, heerlijk :).

En je zegt "begonnen"? Lijkt of je al aardig ver bent met bouwen!
 
pt/17 stearman

Erg leuk om te lezen dat er mensen mn draadje volgen van de stearman.
Ik probeer er zoveel mogelijk aan te werken ,en te updaten uiteraard

@sietse vandaar de AF voor de bouw ghhahahaah
Enne ja ik ga als ie af is naar lelystad daar staat een orginele stearman van de heer nagtegaal dat is geloof ik de 004 zo ga ik de mijne ook maken.
Ff fotootjes maken van t orgineel he en t model

@peteralje hmmmm ik hoor dat iemand zich vrijwillig aanbied! dat weatheren moet zeker gebeuren evenals alle klinknageltjes erop

@richthoven neej joh jou dreidekker is veel wendbaarder :)
Met n beetje mazzel is ie op oss 2010

nou dat was t weer zon beetje ben nou met de uitlaat aan het klooien dat ding moet natuurlijk onder de kap he ander is t nie schaal.

nou komt goed ben er mee bezig

groetjes pascal
 
Ho Pascal, goed lezen. Je wilt mij niet met verf laten kliederen op je vliegtuig. Dat gaat niet goed komen. :-)

soms kan kliederen met verf tot de meest mooie iedeen behoren kijk naar rembrand en van gogh,herman brood ;P

maar goed, zover zijn we nog lang nie ,ben nu met de motor inbouw bezig
pffffffffffff wat n gedoe zeg.

groetjes pascal
 
PT-17

Hallo,
Ik heb in de kelder nog een model staan van een Stearman, het is een model van Sterling Models en heeft een spw.van 1.65 en een lengte van 1.20m.
Het model heb ik enkele jaren van iemand overgenomen en er moet nog veel aan gebeuren om het weer vliegklaar te krijgen maar dat zal voor een liefhebber geen probleem zijn.
Omdat ik er zelf niet meer aan toe kom mag het model weg voor een redelijk bod.
Mocht iemand interesse hebben laat het me dan effe weten dan stuur ik je enkele foto`s, want het lukt me niet om hier op het forum foto`s te plaatsen.

Egbertje.
 
Laatst bewerkt:
zo weer even verder kunnen hobbyen aan de pt-17
het word een steeds mooier vliegmasjien ;)

Dadelijk durf ik er nie eens meer mee te vliegen.....

nou goed ik heb de motor geinstalleerd,

full


evanals de externe gloeiaansluiting en externe quickconnect tank aansluiting

die aan de andere zijde bevestigd is.

bovenop de motor zit het batteij compartiment dit ivm met het gewicht oftewel zwaartepunt verdeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi kissie hoor :yes:

Maar kun je niet de uitlaat direct op de motor monteren zodat deze geheel binnen de kap valt?
Met desnoods een klein uitlaatpijpje echt onder de kap.
 
zo en da komt t moeilijkste van het geheel het aan brengen van detail.

ik ben begonnen met de decals,

Maar ook achteraf een enorme kl*te klus het aanbrengen van de panellines en rivets ,oftewel de paneel belijning en popnagels.

Bij de stearman is de voorzijde en de bovenzijde van de romp bij het orgineel alumium tot aan het bagage luik.

bij mijn kist is dit natuurlijk uit 3mm balsa maar goed we willen het wel laten lijken alsof dus.....

Plakken maar


full


Ghahaha nou lijkt het alsof ik er met tegenzin aan werk dat is uiteraard niet zo maar sommige dingen schat je gewoon verkeerd in qua tijd.

maar goed na n avond pielen mag t resultaat er wezen dacht ik zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ZO de '' 004 '' Begint zn eerste decals al te krijgen.

full


met de motorkap heb nog even de nodigetijd nodig omdat hieraan de 9 cylinder ''dummy'' motor komt dit heb ik van internet afgehaald 2 helften van een pratt en whitney.

dat plastic is uiteraard heel erg dun maar goed de boel een beetje verstevigd met 3 mm balsa en de onderste 2 cylinders die ik wat heb weg moeten snijden om uiteraard de kleppen van de saito erin te laten verdwijnen , heb ik vervolgens opgevuld met kit om wat stevigheid te verkrijgen.

de ''dummy'' motor ligt nou bij de schilder,das mn vader hoor voor de nodige primer en hoofdkleur.

Dus dat wordt spannend en afwachten geblazen.

nou dit was t weer even weer genoeg gelult en gepost voor deze week

groetjes pascal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
stearman van egbert

zo even om egbert te helpen zn stirling stearman te verkopen.

voor contact,egbert.hamberg@ewetel.net

full


full


full


dus kopen dat ding en vlieg met me mee

groetjes pascal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie kist. Er is iemand hier op het forum heel goed in het kliederen met verf ;-) beetje weatheren...

ok ik zoek nog iemand die heelgoed kan waetheren., kun je mij vertellen wie dat is en waar hij woond ik heb hier namelijk nog n 2 tal scale kisten die gedaan moeten worden.,:smile: meschien kan hij dat voor mij doen.:wink:


mvgr johan snijders
 
zo modelfrutselaars,

even een updateje van mijn bouw activiteiten aan de pt-17 stearman.

Er is inmiddels een andere motor voor aangeschaft een saito .150

25 cc 4takt dus.

Ik had wat filmpies zitten kijken van de pt-17 met een 15 cc 4 takter erop en dat viel me toch enigzins tegen, aanduiken voor een loop en continue vol vermogen om een beetje vooruit te komen en m zelfs in de lucht te houden.

En het belangrijkste geen spare throttle voor als het mis mocht gaan met de landing.

En een geluk bij een ongeluk, nu komt het zwaartepunt wel overeen met de zwaardere motor

ik heb ook de dummy radial afgemaakt, hij is mooi gespoten.
zal er binnenkort nog wel foto´s van plaatsen.
klepstoter stangen mooi geverfd.
Moet helemaal goed komen dus in het nieuwe jaar.

Bij deze wil ik alvast iedereen

Prettige feestdagen toewensen en kijk uit met vuurwerk(en dremeltjes en dergelijke)
De beste wensen voor 2010!!!!!!

groetjes pascal
 
Back
Top