De nieuwe honey Bee FP

Hallo allemaal,

Vandaag de Type EZ Super blades gemonteerd en dit is inderdaad wel wat anders, een stuk meer lift en ook een stuk minder lawaai nu, hij vliegt nu fluister stil door de lucht.
Groeten,

Jan,

Het verbaasd mij niks dat je er hetzelfde over denkt Jan :D. Ik ben nog niet aan de duurtest toegekomen, wacht nog op onderdelen, maar nu ik jouw review lees heb ik er nog meer vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!

Allemaal aan de EZ blades mannen, zeer belangrijke upgrade!:yes:

Heb jij de paddles ook Jan? Ik denk dat die wel bijdragen aan het geheel, de kop maakt dan iets meer toeren waardoor je nog meer stabiliteit krijgt.

Euh, die kortingsbon van Hobbymaniac. Geh :), heb een King v3 besteld! :music:

Straks na de HBFP eerst nog wat "cp plastic" stukmaken in de hoop dat ik daarna wat meer alu heel laat.

Hoi,
'Tuur.
p.s. Martin, je kan toch ook gewoon tegen je vrouw zeggen dat de die HBFP besteld hebt? ;-)
 
@ koelkast
Ik hoorde van iemand die een rotje door de blade grip stak (eerst uitboren). Voordeel daarvan is dat het holle gedeelte ervan sterker wordt. Ga ik eens proberen een dezer dagen
Groeten
Martin


Weet ik en is ook gebeurd, maar als de kop versterkt is gaat de hub eerder. Een nieuwe hub is 4,- nieuwe blade grip 1,50 ofzo.

Heb ook gezocht op de metalen hub, maar deze zijn niet veel steviger i.v.m. zwakkere midden as.
 
Wat zie ik "een dezer dagen". Nu dus. Heb hetzelfde probleem gehad, met de nieuwe V2. Met de oude nooit. OP mijn site heb ik zojuist de oplossing geplaatst, compleet met foto's. Hieronder alleen de tekst.

Groeten
Martin

De balletjes die aan de ‘rotorhead’ vastzitten willen nog wel eens van de ‘rotorhead’ afbreken. Zeker bij de Honey Bee V2. Dit komt omdat bij die versie de ‘flybar’ van metaal is en bij aanraking van een object de klap niet opvangt. Wat je kunt doen is de ‘rotorhead’ repareren en hem daarmee minder kwetsbaar maken. Om dat te doen doorloop je de volgende stappen:
1. Knip beide balletjes (of één als er al één is gesneuveld) van de ‘rotorhead’ af;
2. Ruim de gaatjes die boven in de ‘rotorhead’ zitten een beetje op en schuif daardoorheen een smalle tyrib, zoals op onderstaande foto is te zien;
3. In elk kogeltje zit al gaatje wat niet geheel doorloopt. Boor dat gaatje door met een 2 millimeter boortje. Schuif vervolgens beide kogeltjes op een rotje van 2 millimeter doorsnede en een lengte van ongeveer 4 centimeter, zoals op onderstaande foto is te zien
4. Plaats het staafje met beide kogeltje tussen beiden ribben op de ‘rotorhead’, voeg wat twee secondenlijm toe en trek tenslotte de tyrib stevig aan. Onderstaande foto toont het resultaat. Niet meer kapot te krijgen denk ik.
 
Hoi,

Martin, kan je een linkje plaatsen naar je website ?
jaja, ik weet het, geen links naar commerciele belangen, maar dit is iets waar alle gebruikers wat aan hebben :)

We linken toch ook regelmatig naar nuttcaze ? Is ook niet geheel vrij van commercie ben ik bang ;)

Wellicht nog iets voor de beginners die dit draadje tegen gaan komen: ik heb een pdf-tutorial met duidelijke foto's gemaakt, hoe de 2.4 ghz controller om te zetten is naar mode 1.

Die heb ik (vrij) aangeboden aan Sam van Hobbymaniac, hij plaatst 'm binnenkort op z'n website / forum. Ik wil 'm hier ook wel plaatsen, maar weet iemand een mogelijkheid om dit bestand voor langere tijd te hosten ?

Ik ken wel wat sites, maar daar verdwijnt ie na een paar weken weer ...

Grtz,
Menno
 
@RCEFlyer
Sam heeft enige tijd mijn EBookjes weg mogen geven. Ook daarin staat een stukje over het aanpassen van de zender, en nog heeel veel meer. Echter hij is zojuist met die actie gestopt. Mijn site kun je wel vinden: google eens op "leren vliegen hbfp belt" of zoiets.
Groeten
Martin
 
Op de foto.....

honey_bee_fixed_pitch_v2_hbfpv2_003.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dit werkt (zie mijn site eens voor foto's)

De balletjes die aan de ‘rotorhead’ vastzitten willen nog wel eens van de ‘rotorhead’ afbreken. Zeker bij de Honey Bee V2. Dit komt omdat bij die versie de ‘flybar’ van metaal is en het metaal, bij een botsing met een object, de klap overdraagt op de balletjes van de ‘rotorhead’. Wat je kunt doen is de ‘rotorhead’ repareren en hem daarmee minder kwetsbaar maken. Om dat te doen doorloop je de volgende stappen:
1. Knip beide balletjes (of één als er al één is gesneuveld) van de ‘rotorhead’ los;
2. In elk balletje zit al gaatje wat niet geheel doorloopt. Boor dat gaatje door met een 2 millimeter boortje. Schuif vervolgens beide balletjes op een rotje van 2 millimeter doorsnede en een lengte van ongeveer 4 centimeter, zoals op onderstaande foto is te zien. Beide balletjes behoeft je overigens niet vast te lijmen. Heb je geen rotje neem dan een spijker van dezelfde dikte en lengte;
3. Aan de onderkant van de ‘rotorhead’ zit een randje, wat normaal gesproken van balletje naar balletje loopt. Dit randje valt normaal gesproken in de gleuf die in de ‘center hub’ zit. Als je bovenop dat randje ook nog eens het hierboven beschreven rotje plaatst, past het geheel niet meer in genoemde gleuf. Om die reden vijlen we het randje weg. Op de volgende foto zit bedoeld randje onder het rotje wat daar al is neergelegd;
4. Boor vervolgens in beide vleugels, waaraan de balletjes vastzaten, twee kleine gaatjes. Door die gaatjes steek je, van boven naar beneden en vervolgens ban beneden naar boven, een smalle soepele tyrib (de witte zijn soepeler dan de zwarte, helaas). Onderstaande foto toont de onderkant van de ‘rotorhead’, waarin de vier gaatjes zijn geboord en het rotje met daarop geschoven de twee balletjes;
Vervolgens plaats je de gerepareerde ‘rotorhead’ op de ‘center hub’ en maak je beide 8tjes weer vast. Onderstaande foto toont het resultaat.

Groeten
Martin
 
Laatst bewerkt:
Zijn jouw flybars nou zo krom of lijkt dat maar zo??

Mooie foto verder hoor!

Hij is inderdaad krom. Vlak voor het foto moment was ik even tegen de schuur aan gevlogen. En precies met de paddle recht naar voren. Hover gaat nog steeds, het trilt wat en de Bee loopt iets ieder weg.

Straks even verhelpen :mrgreen:

Gr
Eric
 
Wat zie ik "een dezer dagen". Nu dus. Heb hetzelfde probl /.../
4. Plaats het staafje met beide kogeltje tussen beiden ribben op de ‘rotorhead’, voeg wat twee secondenlijm toe en trek tenslotte de tyrib stevig aan. Onderstaande foto toont het resultaat. Niet meer kapot te krijgen denk ik.
-Is het een probleem of spaard het alleen hub`s?
-Vind de draad + 2sec lijm oplossing gemakkelijker, beter en mooier.
 
Me2 heb wat rommeltjes besteld omdat e-sky shop er geen zin meer in heeft ofzo (geen emails terug & geen levering).

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad bij esky... reageren nooit op mails en bellen nooit terug of zo. ik koop daar nooit iets. die kerel van hobbymaniac stuurt binnen een paar uren soms al een antwoord. dikke 10 op 10 krijgt hij


ps: waar haal je de Super blades eigenlijk. ik zie maar 1 webpagina die ze heeft of ben ik mis...
 
Laatst bewerkt:
Ook voor mij geen eskyshop.nl meer, wat een klucht! Hobbymaniac rules, soms zelf antwoord in een paar minuten, artikel ergens veel goedkoper, no problem prijs aangepast....

En, vliegen gaat redelijk goed, enfin hooveren, en zelfs al een bescheiden rondvluchtje. Als het sneller gaat.... ai ai ai....

Ben wel het knutselen beu en ga stilletjes aan naar metal overschakelen...

eaf45a9c1f815b9823e61520457d0a20.image.250x187.jpg
8acc7df4749c8940ac37cfcb2a945a47.image.250x187.jpg
7774bcf8a1d298a916596b6a7d6e28d6.image.250x187.jpg
 
-Is het een probleem of spaard het alleen hub`s?
-Vind de draad + 2sec lijm oplossing gemakkelijker, beter en mooier.

Draad + 2 sec lijm. Toon eens een foto, Kan nooit beter zijn denk ik. De constructie die ik voorsta lijkt qua nauwkeurigheid heel erg op het orgineel maar is vele malen steviger
Ik denk overigens dat nu de 8tjes gaan sneuvelen, even afwachten
Groeten
Martin
 
kun je een straffere batterij plaatsen of is dat niet aan te raden (meer gewicht) en welke is dan het beste

grts
 
Back
Top