@nando en Derk: knap hoor!
van wie is de Elipsia FT? ben benieuwd naar de setup.
van wie is de Elipsia FT? ben benieuwd naar de setup.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
van wie is de Elipsia FT? ben benieuwd naar de setup.
Dat "dweilen" is alleen merkbaar bij heel langzaam vliegen en met de rem achterop het richtingsroer. Ik had eerst een Nexus (eigenbouw) en na twee versies voldoende ervaring (lees zelfkennis) om een originele Elipsia te gaan vliegen en heel te houden.Mooi kistje, sowieso is de Elipsia een erg goed kistje. Iemand had het erover dat ze zouden dweilen, dat heb ik er nooit aan gemerkt.. ik vind het een ERG prettig vliegend kistje.
We hadden het met Ronald en Niels erover dat jouw Deluxe iets wegtrok. Bij nader inzien zag ik in een oogwenk dat één van de twee schuine vlakken onder de vleugel niet recht gelijmt is. Die begint onderaan boven de carbon buis en eindigt bovenaan tegen/achter de buis. Op de andere vleugel zat-ie wel recht. Misschien dat je daardoor iets draait.Mijn Deluxe heeft die rem er wel nogsteeds op zitten. Alleen bij (te) lage snelheid gaat ie wat 'dweilen'.
Eén tikkie gas erbij en niet onnodig aan het richtingroer gaan rammelen dan gaat ie gewoon rechtdoor.
Volgens mij zaten er inderdaad C131's op die FT, maar dat gaan we vanzelf zien op die lijst die rond is gegaan. Erg leuk idee iig.
Nou ja, in ieder geval de moeite van het controleren waard.Dat zou gek zijn, ik heb ze toch echt uitgelijnd.
Er zit ook geen inkeping in de vleugel of iets wat het bouwen zou vergemakkelijken.
Een mogelijke verklaring kan zijn dat ik onbewust aan het roer loop te trekken, ik ben aardig bang voor muren, vooral sinds vorig jaar Emmeloord toen er opeens een muur in de weg stond. (auw!)
Ja dat was mij duidelijk hezik, werner vliegt hem al 2 jaar, ik 1 week. Ik ga veel oefenen!Bij mij was jij denk ik ook hoger geeindigt dan Werner, alleen heb je redelijk constant een 6 gehad voor precisie. Werner scoorde op dat punt hoger. Dat zie je ook aan het algemene vliegbeeld, als je naar jouw filmpje kijkt, zie je wel duidelijk een aeromusical, maar het ziet er allemaal een beetje uit alsof je 'm unknown vliegt, alsof er iemand achter je staat die je op het laatste moment influisterd wat je moet doen; erg onrustig.
Ik dacht de digitale variant ervan, dus jr188 met een andere stikker...Als ik mij niet vergis, zag ik C131's zitten op de FT.
Nee, helaas niet. Is maar gefilmd met een klein cameraatje. In Middelburg zal ik meer opnemen. Indien mogelijk gewoon alles en dan online zetten. Kan een ieder zijn vluchten evalueren.@sleurhutje, mooie filmpjes! Heb je er ook 1 van mij? Andere ronde , of gewoon dezelfde? Zou ze graag zien.
Ik gebruik geen pull-pull maar gewoon met een carbon buis (met 3 steunpunten ertussen). Op mijn tweede Nexus vond ik het ook niet veel en vloog het zonder, voor mijn gevoel, makkelijker. Zo ook met de Elipsia.Mijn elipsia had de rem er wel op zitten, ik vloog er belachelijk langzaam mee (ook dankzij het gewicht van 105 gram AUW) en hij dweilde niet.
Ik zie het verband niet tussen die rem en het dweilen. Het enige wat ik kan bedenken, is als je de pull/pull voor je rudder niet voldoende aangespannen hebt. Dan kan het rudder wat gaan dweilen, en dat effect zal door het gewicht van die rem alleen maar erger worden.
Ik denk dus in alle eerlijkheid dat het 'dweilen' meer met bouwfouten te maken heeft, dan met die rem of het kistje..
Nou idd, ik heb echt wel het een en ander geleerd van mezelf terugkijken.Kan een ieder zijn vluchten evalueren.![]()