Nederlandse Kampioenschappen F3P 2009 – 2010

tn_F3Pemmeloord001.jpg


tn_F3Pemmeloord002.jpg


tn_F3Pemmeloord003.jpg


tn_F3Pemmeloord004.jpg


tn_F3Pemmeloord005.jpg


tn_F3Pemmeloord007.jpg


tn_F3Pemmeloord009.jpg


tn_F3Pemmeloord012.jpg


tn_F3Pemmeloord013.jpg


tn_F3Pemmeloord014.jpg


tn_F3Pemmeloord015.jpg


tn_F3Pemmeloord016.jpg


tn_F3Pemmeloord017.jpg


tn_F3Pemmeloord018.jpg


tn_F3Pemmeloord019.jpg


tn_F3Pemmeloord020.jpg


tn_F3Pemmeloord021.jpg


tn_F3Pemmeloord022.jpg


tn_F3Pemmeloord023.jpg


tn_F3Pemmeloord024.jpg


tn_F3Pemmeloord025.jpg


tn_F3Pemmeloord026.jpg
 
van wie is de Elipsia FT? ben benieuwd naar de setup.

De Elipsia is van Derk. het enige wat ik zeker weet van de setup is de motor: de Neutrino van Neu. Met een Wes prop, 8x4 neem ik aan.

Overigens is van de setups van alle deelnemers een lijst gemaakt waar ze hun hele setup konden invullen, dus dat zal vast ook nog wel ergens verschijnen.
 
Als ik mij niet vergis, zag ik C131's zitten op de FT.

Mooi kistje, sowieso is de Elipsia een erg goed kistje. Iemand had het erover dat ze zouden dweilen, dat heb ik er nooit aan gemerkt.. ik vind het een ERG prettig vliegend kistje.

De FT is langer en zal mogelijk nog wat stabieler zijn daardoor..

Derk had 'm nog maar kort, heb 'm er wel naar gevraagd wat ie er van vond, maar het antwoord was min of meer 'heb 'm nog niet lang genoeg om er veel over te zeggen'.
 
Mooi kistje, sowieso is de Elipsia een erg goed kistje. Iemand had het erover dat ze zouden dweilen, dat heb ik er nooit aan gemerkt.. ik vind het een ERG prettig vliegend kistje.
Dat "dweilen" is alleen merkbaar bij heel langzaam vliegen en met de rem achterop het richtingsroer. Ik had eerst een Nexus (eigenbouw) en na twee versies voldoende ervaring (lees zelfkennis) om een originele Elipsia te gaan vliegen en heel te houden. :oops: De eerste vlucht was met de rem op het richtingsroer en het leek inderdaad wel een ongeleid stuk piepschuim. Direct de remflap er weer af gesneden en sindsdien vliegt-ie superstrak. :thumbsup:

Bij Derk is die rem er ook af (weet ook niet of die überhaupt op de FT zit). Maar de andere drie Elipsia's vlogen wel met de rem en ik zag toch wel de eigenschappen die mijn Elipsia ook had met die rem.
 
Hmm, ik vond Derk vorig jaar met de Clik en Nexus toch wat strakker vliegen, maar wellicht lag het niet aan het kistje maar aan de voorbereiding:)
 
Mijn Deluxe heeft die rem er wel nogsteeds op zitten. Alleen bij (te) lage snelheid gaat ie wat 'dweilen'.
Eén tikkie gas erbij en niet onnodig aan het richtingroer gaan rammelen dan gaat ie gewoon rechtdoor.
Volgens mij zaten er inderdaad C131's op die FT, maar dat gaan we vanzelf zien op die lijst die rond is gegaan. Erg leuk idee iig.
 
Mijn Deluxe heeft die rem er wel nogsteeds op zitten. Alleen bij (te) lage snelheid gaat ie wat 'dweilen'.
Eén tikkie gas erbij en niet onnodig aan het richtingroer gaan rammelen dan gaat ie gewoon rechtdoor.
Volgens mij zaten er inderdaad C131's op die FT, maar dat gaan we vanzelf zien op die lijst die rond is gegaan. Erg leuk idee iig.
We hadden het met Ronald en Niels erover dat jouw Deluxe iets wegtrok. Bij nader inzien zag ik in een oogwenk dat één van de twee schuine vlakken onder de vleugel niet recht gelijmt is. Die begint onderaan boven de carbon buis en eindigt bovenaan tegen/achter de buis. Op de andere vleugel zat-ie wel recht. Misschien dat je daardoor iets draait. ;)
 
Dat zou gek zijn, ik heb ze toch echt uitgelijnd.
Er zit ook geen inkeping in de vleugel of iets wat het bouwen zou vergemakkelijken.
Een mogelijke verklaring kan zijn dat ik onbewust aan het roer loop te trekken, ik ben aardig bang voor muren, vooral sinds vorig jaar Emmeloord toen er opeens een muur in de weg stond. (auw!)
 
Dat zou gek zijn, ik heb ze toch echt uitgelijnd.
Er zit ook geen inkeping in de vleugel of iets wat het bouwen zou vergemakkelijken.
Een mogelijke verklaring kan zijn dat ik onbewust aan het roer loop te trekken, ik ben aardig bang voor muren, vooral sinds vorig jaar Emmeloord toen er opeens een muur in de weg stond. (auw!)
Nou ja, in ieder geval de moeite van het controleren waard.

Met de Deluxe vertekend de afstand helemaal, die is toch een behoorlijk stuck groter dan alle andere modellen. ;)
 
Bij mij was jij denk ik ook hoger geeindigt dan Werner, alleen heb je redelijk constant een 6 gehad voor precisie. Werner scoorde op dat punt hoger. Dat zie je ook aan het algemene vliegbeeld, als je naar jouw filmpje kijkt, zie je wel duidelijk een aeromusical, maar het ziet er allemaal een beetje uit alsof je 'm unknown vliegt, alsof er iemand achter je staat die je op het laatste moment influisterd wat je moet doen; erg onrustig.
Ja dat was mij duidelijk hezik, werner vliegt hem al 2 jaar, ik 1 week. Ik ga veel oefenen!

Derk heeft het idee dat ik een AM van ongeveer gelijke moeilijkheid vlieg met die van hem, alles tot het einde bij hem is dan ook erg simpel (maar erg mooi, en bijna perfect gevlogen). Hij moet nodig een nieuwe hebben...

Als ik mij niet vergis, zag ik C131's zitten op de FT.
Ik dacht de digitale variant ervan, dus jr188 met een andere stikker...


En ik vond Derk met de clik mooier vliegen dan met de elipsia, maar met de 1e vlucht van de clik vond ik de het toestel ervoor ook mooier door de lucht gaan.
Hij had wel veel en ook in uitslag veel, mixers erop staan, iets van 20% rudder hoogte.:o

@sleurhutje, mooie filmpjes! Heb je er ook 1 van mij? Andere ronde , of gewoon dezelfde? Zou ze graag zien:D.
 
Mijn elipsia had de rem er wel op zitten, ik vloog er belachelijk langzaam mee (ook dankzij het gewicht van 105 gram AUW) en hij dweilde niet.

Ik zie het verband niet tussen die rem en het dweilen. Het enige wat ik kan bedenken, is als je de pull/pull voor je rudder niet voldoende aangespannen hebt. Dan kan het rudder wat gaan dweilen, en dat effect zal door het gewicht van die rem alleen maar erger worden.

Ik denk dus in alle eerlijkheid dat het 'dweilen' meer met bouwfouten te maken heeft, dan met die rem of het kistje..

Derk vloog met de Click en Nexus inderdaad strakker, maar ik gok dat dat meer komt door de onbekendheid met dit kistje en het vermoeid zijn oid. van alle vd. Vechten. Zowel Derk als Bert vlogen de 1e ronde niet sterk, ook niet in de AM (wat met andere kisten is).
 
Beste B piloten,

De uitslag van de B-Klasse zal na verwachting morgen bekend gemaakt worden. Inmiddels zijn de scores allemaal ingevoerd alleen kloppen er twee K-factoren nog niet. Dit wordt momenteel gewijzigd.

Excuses voor dit ongemak.
 
@sleurhutje, mooie filmpjes! Heb je er ook 1 van mij? Andere ronde , of gewoon dezelfde? Zou ze graag zien:D.
Nee, helaas niet. Is maar gefilmd met een klein cameraatje. In Middelburg zal ik meer opnemen. Indien mogelijk gewoon alles en dan online zetten. Kan een ieder zijn vluchten evalueren. ;)

Mijn elipsia had de rem er wel op zitten, ik vloog er belachelijk langzaam mee (ook dankzij het gewicht van 105 gram AUW) en hij dweilde niet.

Ik zie het verband niet tussen die rem en het dweilen. Het enige wat ik kan bedenken, is als je de pull/pull voor je rudder niet voldoende aangespannen hebt. Dan kan het rudder wat gaan dweilen, en dat effect zal door het gewicht van die rem alleen maar erger worden.

Ik denk dus in alle eerlijkheid dat het 'dweilen' meer met bouwfouten te maken heeft, dan met die rem of het kistje..
Ik gebruik geen pull-pull maar gewoon met een carbon buis (met 3 steunpunten ertussen). Op mijn tweede Nexus vond ik het ook niet veel en vloog het zonder, voor mijn gevoel, makkelijker. Zo ook met de Elipsia. :D Mijn Elipsia is met C131's, kaarsrecht en 0,0 speling. Maar misschien toch het bekende duimpje... :? :lol:
 
@ Nando: volgens mij heb ik jou wel gefilmd met de camera van Jasper, maar weet het niet meer zeker.
Hij was nu al bezig om de filmpjes up te loaden...... mij benieuwen. Ik heb verschillende deelemers gefilmd :yes:
 
Mooi!

Kan een ieder zijn vluchten evalueren. ;)
Nou idd, ik heb echt wel het een en ander geleerd van mezelf terugkijken.

Volgende keer komt er bv. een extra 'ruime barrelrol' bij om 0:50. En einde word ipv snap links, snap rechts, links rudder, rechts rudder. Nu snap links, snap rechts, zeer krappe 180loop/flip(volup, stootgas), halve rol en rustiguitrollen. Wat daar vlak voor komt weet ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Hier de eerst serie filmpjes van afgelopen zondag

F3P wedstrijd 15 november 2009 Emmeloord

Filmpjes F3P Emmeloord 15 november 2009

Derk van de Vecht ( demonstratie A-programma)

Niels Rijkhoff

Erik Hooijschuur

Jasper Stempels

Bert van de Vecht

Peter van de Riet

Ruud van den Barselaar


GrTz Jasper
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Hierbij dan eindelijk de totaal scores en ook die van de B-klasse. Natuurlijk iedereen proficiat met de behaalde resultaten en in het bijzonder de top drie van de B. We zullen de prijsuitreiking van jullie medailles in middelburg rechtzetten.





Contest : Emmeloord A Date: 15-11-2008
Schedule : F3P-A09
Calc. Method : F3P_DROPHL_FIGURE
----------------------------------------------------------------
Using best 2 of 3 rounds for total
Pos Pilot Pnts Sum. Summary
-----------------------------------------------------------------------------------

1 Vecht, van der;Derk 1001.6667 (R1:479.3333) R2:495.6667 R3:506.0000
2 Rijkhoff;Niels 920.0000 (R1:436.6667) R2:454.3333 R3:465.6667
3 Vecht, van der;Bert 912.0000 (R1:347.0000) R2:465.6667 R3:446.3333
4 Riet, van de;Peter 908.3333 R1:443.6667 (R2:442.0000) R3:464.6667
5 Peters;Werner 850.6667 (R1:396.6667) R2:418.0000 R3:432.6667

Scores between () are not used for the totalscore





Contest : Emmeloord B Date: 15-11-2008
Schedule : F3P-B08
Calc. Method : F3P_DROPHL_FIGURE
----------------------------------------------------------------
Using best 2 of 3 rounds for total
Pos Pilot Pnts Sum. Summary
-----------------------------------------------------------------------------------
1 Smetsers;Ron 545.6667 (R1:255.0000) R2:264.0000 R3:281.6667
2 Muller;Robbin 515.3333 (R1:251.3333) R2:255.6667 R3:259.6667
3 Hooijschuur;Erik 513.0000 (R1:251.3333) R2:251.6667 R3:261.3333
4 Riele, te;Nando 496.6667 R1:244.3333 (R2:242.0000) R3:252.3333
5 Janssen;Robin 492.0000 (R1:240.3333) R2:247.0000 R3:245.0000
6 Buchinhoren;Rene 440.0000 (R1:192.3333) R2:203.6667 R3:236.3333
7 Barselaar, van den;Ruud 384.3333 (R1:144.6667) R2:184.6667 R3:199.6667

Scores between () are not used for the totalscore





Contest : Emmeloord C Date: 15-11-2008
Schedule : F3P-C
Calc. Method : F3P_DROPHL_FIGURE
----------------------------------------------------------------
Using best 2 of 3 rounds for total
Pos Pilot Pnts Sum. Summary
-----------------------------------------------------------------------------------
1 Seters;Corné 444.0000 R1:223.6667 (R2:209.0000) R3:220.3333
2 Wierda;Niek 413.6667 R1:208.0000 (R2:72.3333) R3:205.6667
3 Osenga;Frans 326.3333 R1:154.0000 R2:172.3333 (R3:132.3333)
4 Ward;Simon 286.3333 (R1:65.0000) R2:149.3333 R3:137.0000
5 Stempels;Jasper 274.3333 R1:109.0000 R2:165.3333 (R3:27.6667)

Scores between () are not used for the totalscore





Contest : Emmeloord AM Date: 15-11-2008

Schedule : F3P-AM
Calc. Method : F3P_DROPHL_FIGURE
----------------------------------------------------------------
Using best 2 of 3 rounds for total
Pos Pilot Pnts Sum. Summary
-----------------------------------------------------------------------------------
1 Vecht, van der;Derk 290.0000 R1:143.3333 R2:0.0000 R3:146.6667
2 Vecht, van der;Bert 271.6667 R1:133.0000 (R2:130.6667) R3:138.6667
3 Peters;Werner 261.0000 R1:130.3333 (R2:128.0000) R3:130.6667
4 Riele, te;Nando 251.6667 (R1:123.0000) R2:125.3333 R3:126.3333
5 Smetsers;Ron 245.0000 R1:123.6667 R2:121.3333 (R3:120.0000)
6 Muller;Robbin 239.3333 R1:118.6667 R2:120.6667 (R3:118.6667)

Scores between () are not used for the totalscore


Inmiddels is de fout ook gevonden die in de nieuwe software zat. Deze word momenteel hersteld, we kunnen dus met een gerust hart op na de wedstrijd in Middelburg.

MVG,

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Back
Top