Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
</H3>
by Darrol » Mon Oct 05, 2009 7:46 pm
The F5D guys came up with the method of leveling the playing field with their event. They came up with a current limiter. they get to use a fixed amount of current in their 10 lap races. It leaves the battery choice open as well as the motor and prop choice. They can get the most power and speed out of their aircraft, but are limited on the amount of a batteries capacity that they can used. I am sure that this technology could be adapted to this event to keep the cost down and the competition up...
Dan Kane and Travis know all about this and if it could work with this event.
Toch niet, alles is dichter bij elkaar gekomen, daar nu ook mensen met wat minder resources/geld in staat zijn om mee te spelen. Gelijk snelle vliegtuigen, mja, zou aan de ene kant mooi zijn, maar zeer moelijk te verwezenlijken, en meer Formule Ford dan Formule1De energie limitering heeft een nieuwe impuls gegeven maar tegelijkertijd de kloof tussen goede en minder goede vliegers groter gemaakt. Mijn wens is om in de pylonracerij de mensen met gelijk snelle vliegtuigen te kunnen laten starten ongeacht vliegkunsten van de persoon.
Daar heb je helemaal gelijk in en daar schijnt aan gewerkt te worden. Dit is ook een voorstel voor de regels de definitieve versie wordt deze winter verwacht.
Mijn idee is om niet de energie te limiteren maar het vermogen.
Limiteren van energie geeft goede vliegers extra voorsprong omdat ze hun energie dan in kortere tijd kunnen gebruiken en dus meer vermogen en dus snelheid kunnen ontwikkelen. Dit maakt de kloof voor de instappende vliegers veel te groot. Mijn voorstel is vermogens limitering mits dit goed en nauwkeurig te reguleren is waarbij de onderlinge verschillen niet meer dan zeg maximaal een half procent zullen zijn. Of een gouvenor mode waarbij het toerental constant gehouden wordt met een met een voorgeschreven propeller of propdiameter. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je de geluidsproductie in de hand kunt houden wat weer een voorwaarde is om het op elk veld te kunnen vliegen.
Robbert