Hawker Hurricane Mick Reeves

Ok dan nou ik ben benieuwd naar de komende vlucht en ik zal voor je duimen
Het is een genot om te vliegen met de hurigane
sucses
 
de hurricane is volledig gebouwd volgens de tekening van yke rusticus die wij hebben. dus ook alles wat van triplex moet zijn is van triplex en wat van balsa moet zijn is van balsa.
bij de eerste vlucht waren ze vergeten om het zwaartepunt te wegen en was dus staartlastig. na de start vernam de piloot (martin v/d kaap) dat hij staartlastig was en zette hem direct neer omdat er niet mee te vliegen was. en kwam met 1 vleukelhelft aan de grond en knapte van die vleugel de beplanking eraf. dus ookal zat er koolstof in dan was hij ook stuk geweest. de beplanking knapte snel los doordat het alleen was geverft zonder dat er bespanning op zat (bijv. glasmat) en daardoor zat er veel spanning op.
inmiddels zit er zoals stefan al zij g4 op dus dat is sterk genoeg (maar wel zwaar).

ik zou zeggen gewoon vliegen stefan.



mvg. ronald


Zit er nu ook glasmat op???en webbings tussen de liggers???

Als er alleen g4 op zit is dat water naar de zee dragen.

In iedergeval veel succes met de vlucht.
 
Zit er nu ook glasmat op???en webbings tussen de liggers???

Als er alleen g4 op zit is dat water naar de zee dragen.

In iedergeval veel succes met de vlucht.


ik heb eigenlijk geen idee want na de crash heeft een andere bouwer de vleugels weer gerepareerd. ik hoop wel dat er glasmat omheenzit anders heeft de g4 geen zin.
en met de webbings ertussen wordt hij wel veel sterker ik weet niet of het er tijdens het repareren ook tussen is gezet.
 
Die webing tekent yke nooit in de tekening
Ik weet niet warom niet
Maar hij past het zelf wel toe
Ik denk dat i er vanuit gaat dat iedereen wel weet dat je webing
tussen de liggers moet plaatsen
 
ik weet ook niet waarom ze hier niet in zijn gezet.
want normaal zet mijn vader de webbings er wel tussen
zelfs bij een charter haha. en bij de christen eagle die in
aanbouw is zitten ze er ook tussen.
 
Non destructive testig kan heel makkelijk.
Door het model ondersteboven te ondersteunen, en dan met zakjes zand een gewicht aanbrengen op de vleugels en stabilo.

Ik vind het niet aannemelijk van dat een contructie (zoals op de foto van Jeroen), waar aan de wortelrib een dikke ligger in een groot leeg gat (amper ondersteund) 10x het gewicht van de romp kan dragen.

De rest van de constructie/profielen en tekening zal allemaal best wel in orde zijn, maar de manier van vleugeldeling kan beter.
Voor meneer Rusticus niets dan lof, maar dit is duidelijk een minpuntje.
 
ik weet ook niet waarom ze hier niet in zijn gezet.
want normaal zet mijn vader de webbings er wel tussen
zelfs bij een charter haha. en bij de christen eagle die in
aanbouw is zitten ze er ook tussen.

Als je ooit is een charter hebt gebouwd,dan kun je in principe alle modellen bouwen. hahaha.
Mits je globaal de bouwwijze aanhoud natuurlijk,het is een bewezen concept.
Voor de liggers vuren latten gebruiken is ook niet onverstandig.
Die webbings zij inderdaad ZEEEEEEEER belangrijk!!

Gr Jasper
 
Laatst bewerkt:
Die webbing tekent yke nooit in de tekening

Dat zie ik een Taylor niet snel doen . . . :nooo:

Als dat inderdaad zo is, dan moet 'ie wel even op het matje geroepen worden . . .

En dan zwaait er wat! :bad-words:

;)


jan.
 
Mij opinie:
Met een formaat als deze en gewicht van 20kg! Als ik de vleugel constructie zie, en verneem hoe de kist is gebouwd, zou ik zelf de conclusie trekken om een nieuwe te bouwen met de juiste bouwwijze en een gewicht proberen te halen van 15kg.

Groetjes, Edwin
 
Mij opinie:
Met een formaat als deze en gewicht van 20kg! Als ik de vleugel constructie zie, en verneem hoe de kist is gebouwd, zou ik zelf de conclusie trekken om een nieuwe te bouwen met de juiste bouwwijze en een gewicht proberen te halen van 15kg.

Groetjes, Edwin

Helemaal mee eens Edwin.

Om er maar niet aan te denken wat de gevolgen zijn als de vleugel knapt en de hele zaak boven op het publiek terecht komt.

Puntje veiligheid(modelkeuring?):teacher:

Jasper.
 
@ ronald over,

je weet zelf hoe of de hurricane vliegen wil heb nu 22 10 er op.. en ga met mooi weer nog eens vliegen en kijken hoe het nu gaat...

maar ik wist niet dat je pap hem gebouwd heeft... als jullie de tekeningen nog hebben zou ik die mogen kopien?

het gewicht/ zwaartepunt is nu een stuk beter nu het lood helemaal voor in zit...

tis gewoon een zware dame.. haha..

hee mischien tot zondag..
 
Beste vrienden,

allen dank voor de reactie,s

sommige leuk en sommige heb ik echt wat aan...

ik trek de beste conclusie,s hier uut en komt vanzelf goed dacht ik...
 
en komt vanzelf goed dacht ik...

Dacht ik niet . . . :nooo:

Uiteindelijk is er maar één ding belangrijk: dat je niet derden in gevaar brengt, tijdens het vliegen (en dat gebeurt al snel . . .).

En als één vlucht goed gaat, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat het 'dus' goed is. :nooo:

(Zie mijn eerdere opmerkingen over Karl Popper in het draadje ( . . .) over de Beech van Han . . . )

Als 'ie een realistische statische test doorstaat: okay, dan kun je vliegen.

Als 'ie die niet doorstaat: op de brandstapel ermee.

(Als de vleugels het begeven in de lucht, dan zul je zien dat 'ie net precies neerkomt waar die paar toeschouwers stonden . . . :mad:)

Just my two cents . . .


jan.
 
@ Jasper,

je hebt de kist mogen aanschouwen opt 30 jarig bestaan bij mta in ter apel..


ga hem na de vlucht echt weer helemaal netjes maken kwa plekjes..

zodat dat de hurricane volgend jaar mee kan naar stadskanaal de schaal meeting..
 
@ Jasper,

je hebt de kist mogen aanschouwen opt 30 jarig bestaan bij mta in ter apel..


ga hem na de vlucht echt weer helemaal netjes maken kwa plekjes..

zodat dat de hurricane volgend jaar mee kan naar stadskanaal de schaal meeting..

Dan goare wei weer mooi eem vliegn,of nie da.

giet helemoale goed koom.

Groetn jasper
 
@ ronald over,

je weet zelf hoe of de hurricane vliegen wil heb nu 22 10 er op.. en ga met mooi weer nog eens vliegen en kijken hoe het nu gaat...

maar ik wist niet dat je pap hem gebouwd heeft... als jullie de tekeningen nog hebben zou ik die mogen kopien?

het gewicht/ zwaartepunt is nu een stuk beter nu het lood helemaal voor in zit...

tis gewoon een zware dame.. haha..

hee mischien tot zondag..


ja klopt de hurricane vliegt perfect nog even aanpassen naar eigen smaak en hij vliegt als een droom.




ik vind het alleen vreemd dat sommigen op de foto kunnen zien van wat voor houtsoorten de kist is gebouwd. en dus meteen de hurricane als te iel beschouwen en dus als schroot.
nou ik zou zeggen kom hem eens in het echt bekijken dan praten jullie wel anders.



oke ik hoop hem zondag weer te kunnen zien vliegenhet is echt een pracht toestel.
ik zal m'n pa even vragen of hij de tekening nog heeft en dan mag je hem wel kopieren.
we spreken elkaar waarschijnlijk zondag wel.

mvg. ronald
 
En tog is de hurigane van yke al best oud
Afgelopen jaar heb ik er op oss een best onzachte buiklanding mee gemaakt
Maar de schade was erg klein en de vleugols zijn niet afgebroken ofzoo
Dit jaar gaat i ook weer mee naar oss
Maar nu met een andere motor
Ik vloog met een zenoah 62 maar nu een 70 3W
Aleen jammer dat de cilinder wat ver uitsteekt van de 3W
Het model vloog trouwens echt heerlijk
 
Back
Top