Scout, turbine delta

Het eindresultaat :)

full


De servo's zijn JR 8511 met metalen hevels. Dat zal het wel houden denk ik
full


Dit is het leuk dat net achter de neus zit. Het triplex plaatje is een beschermkapje voor de ontvanger.
full


De radioplaat. Het was ook wat passen om alles binnen de buis te krijgen
full


Het luik aan de onderkant. Hier zitten alle turbinespullen. Zoek de ECU :mrgreen:
full


Hoppertank
full


full


Hier zie je de startkabels aangesloten :-). De grijze kabel is voor het signaal en de gewone stroomkabel is de voeding van de starter.
full


De startbox
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice!!!

Je geeft hem een piepschuim plank, 2 balsa plankjes en een gfk kegel en moet je eens kijken wat hij er van gemaakt heeft:mrgreen:

Ik vind het knap hoor Koentje, ik ben er alvast weer blij mee:proost:

Gr maikel
 
Hey Koen,

ziet er goed uit ! Als hij gaat ingevlogen worden, laat je toch iets weten. Dan breng ik de Canon EOS 500d mee in de hoop dat ik hem er even op krijg ! :-)

P.S. Als ik je foto's zie, heb ik van één ding erg veel schrik. De "opening" die je nu hebt waarin je servohevels komen, is in mijn ogen voor dit soort toestel ERG groot. Ik had die op mijn Outlaw eerst ook zo groot omdat de hevels het hout anders kapot duwden, maar tijdens het vliegen zorgde dit voor een ENORM gefluit en gerammel. Ik heb die hevels dan verhoogd en het gleufje zo klein mogelijk gemaakt en alles was opgelost. Als je weet dat mijn outlaw maar 1/4de van jouw snelheid haalt, weet ik niet of het een goed idee is om dat nu proberen in orde te brengen ! Just my 5 cents !

groetjes,

Davy
 
Hey Koen,

ziet er goed uit ! Als hij gaat ingevlogen worden, laat je toch iets weten. Dan breng ik de Canon EOS 500d mee in de hoop dat ik hem er even op krijg ! :-)

P.S. Als ik je foto's zie, heb ik van één ding erg veel schrik. De "opening" die je nu hebt waarin je servohevels komen, is in mijn ogen voor dit soort toestel ERG groot. Ik had die op mijn Outlaw eerst ook zo groot omdat de hevels het hout anders kapot duwden, maar tijdens het vliegen zorgde dit voor een ENORM gefluit en gerammel. Ik heb die hevels dan verhoogd en het gleufje zo klein mogelijk gemaakt en alles was opgelost. Als je weet dat mijn outlaw maar 1/4de van jouw snelheid haalt, weet ik niet of het een goed idee is om dat nu proberen in orde te brengen ! Just my 5 cents !

groetjes,

Davy

ik denk niet dat het een probleem geeft.
bij mijn kingcat is de complete neuswiel opening helemaal open.
horen we en voelen we niets van
gewoon zorgen dat je sneller vliegt dan het geluid:mrgreen:
 
Hee Koen, ziet dr prima uit!!

Als ik een keer tijd te kort kan kan ik altijd nog mn kitjes jou kant opsturen zie ik al ;)
 
Hey Koen,

ziet er goed uit ! Als hij gaat ingevlogen worden, laat je toch iets weten. Dan breng ik de Canon EOS 500d mee in de hoop dat ik hem er even op krijg ! :-)

P.S. Als ik je foto's zie, heb ik van één ding erg veel schrik. De "opening" die je nu hebt waarin je servohevels komen, is in mijn ogen voor dit soort toestel ERG groot. Ik had die op mijn Outlaw eerst ook zo groot omdat de hevels het hout anders kapot duwden, maar tijdens het vliegen zorgde dit voor een ENORM gefluit en gerammel. Ik heb die hevels dan verhoogd en het gleufje zo klein mogelijk gemaakt en alles was opgelost. Als je weet dat mijn outlaw maar 1/4de van jouw snelheid haalt, weet ik niet of het een goed idee is om dat nu proberen in orde te brengen ! Just my 5 cents !

groetjes,

Davy
Hey Davy. Ik heb er ook al over gedacht. Het zijn idd vrij grote openingen. Schrik heb ik er niet zo voor. Het dekseltje is 2 mm triplex met balsa erop en nog eens glasmat, en bijgevolg dus heel stijf. Bij je outlaw is dat denk ik niet zo heel dik balsa. Dat is wat flexibel allemaal dan.

De klepjes mogen eraf vliegen. Structureel nut hebben ze niet. De servo's zitten goed vast (met epoxy) op een triplexplaat van 3 mm en de zijkanten van de servoschacht is balsa van 5 mm. En die zijn allemaal gelijmd met veel epoxy.

En met wat extra gelfuit lijkt hij vanuit de kantine nog eens 50 km/h harder te gaan :D
 
Laatst bewerkt:
Hee Koen, ziet dr prima uit!!

Als ik een keer tijd te kort kan kan ik altijd nog mn kitjes jou kant opsturen zie ik al ;)
Maikel heeft die weg al 2 jaar geleden ontdekt, waarvoor dank trouwens. Anders zou ik toch maar alleen op café en achter de vrouwen aanzitten. :mrgreen:
 
Hey Davy. Bij je outlaw is dat denk ik niet zo heel dik balsa. Dat is wat flexibel allemaal dan.
En met wat extra gelfuit lijkt hij vanuit de kantine nog eens 50 km/h harder te gaan :D

Koen, da's wel waar natuurlijk ! Maar ik wou het toch gewoon even vermelden. Ik zou niet graag hebben dat het toestel daardoor uiteindelijk kapot zou gaan.

P.S. Nog 50 km/u sneller ? Dan gaan ze zeker lopen in de kantine ! :-)

Maikel heeft die weg al 2 jaar geleden ontdekt, waarvoor dank trouwens. Anders zou ik toch maar alleen op café en achter de vrouwen aanzitten. :mrgreen:

Dat willen we die vrouwen echt niet aandoen hoor ! :-)

Groetjes,

Davy
 
hmmmm NICE

@ koen en maikel......

nice nice..moet die delta van mij toch maar eens snel afmaken.....

Maikel..ik zou die nieuwe turbine erop zetten !!!!!

ik heb toch wat bedenkingen van die neus... ik had dat spant vertikaal gezet ...hij kan nu omhoog buigen als hij er op land..

keep on flying..

mzzl
Joop
 
@ koen en maikel......

nice nice..moet die delta van mij toch maar eens snel afmaken.....

Maikel..ik zou die nieuwe turbine erop zetten !!!!!

ik heb toch wat bedenkingen van die neus... ik had dat spant vertikaal gezet ...hij kan nu omhoog buigen als hij er op land..

keep on flying..

mzzl
Joop
Hey Joop,

Van dat plooien heb ik geen schrik. De neus zit met genoeg schroefjes vast, ook vanvoor. De vorm van de neus houdt de plank op z'n plaats en omgekeerd ;)

Er zit ook een verdikking aan de onderkant zodat de neus niet de grond raakt bij het schuiven over de grond
 
Anti-tank modificatie

De afgelopen dagen heb ik nog de antitank modificatie uitgevoerd :cool:

oftewel het zwaartepunt :mrgreen:

Het lood komt helemaal voorin in de neus te zitten. Omdat dat efficiënt mogelijk te doen heb ik een mal gemaakt uit gips. Dan lood gesmolten en erin gegoten. Ik ben er ook achtergekomen waarom professionelen hun mal voorverwarmen :-D. Het resultaten mag er wezen vind ik.

Eerst nog eens nakijken of het gewicht juist is, en er dan gewoon plak silicone aansmeren en de neus laten inglijden, en klaar is Koentje.

De mal uit gips
full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik giet er meestal nog een stukje draadstang mee in en maak de neusballast iets lichter. Door plaatjes lood bij te steken of weg te nemen kan ik makkelijk het zwaartepunt aanpassen.
 
Beetje voorpret voor Koen..

Ik heb hem al eens geplaatst maar hij blijft lekker...
Dit is Hans met een P-160 op zijn Scout...

En hier een filmpje van Matthijs

Smullen hoor...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top