help,durf mn hirobo 30 size nitro niet te starten

  • Topicstarter Topicstarter smartace
  • Startdatum Startdatum
S

smartace

Guest
Hey mensen
ik heb dus een hele mooie hirobo nitro 30 size....
alles staat klaar om gebruikt te worden.
helemaal goed ( naar mijn weten) ingesteld met de dx7 van spectrum 2,4 ghz.
alleen..................................

Ik durf hem niet alleen te starten daar ik totaal geen ervaringen heb met een nitro heli.
dus wie komt er uit de buurt van nieuwegein, en heeft hier ervaringen mee, en wil mij hiermee komen helpen?
alles aanwezig, alleen de ballen om dit aparaat te starten niet..

alvast bedankt
 
Hoi,

Welke mode vlieg je? Ik vlieg mode-1, als je mode-2 vliegt kan ik hooguit eens goed voor je nakijken (en starten).
Kijk maar eens op mijn site (zie onder) misschien dat ik iets voor je kan betekenen.

Groeten
Roel
 
ik vlieg gas links.
ja klopt maar die clubs vliegen alleen naar hun zeggen vliegtuigen, en electro heli's.
verder zijn ze niet blij dat ik met de spectrum vlieg?
waarom weet ik niet, ding is gewoon gekeurd.
dus vandaar deze oproep.
ik hoor het graag
 
Vliegen die clubs dan ook alleen elektro vliegtuigen?
Zou toch wat zijn als we straks nergens meer terecht kunnen met een NITRO heli...
Ik heb zelf ook een beetje moeten zoeken, maar gelukkig wordt er bij ons (dongen) wel gewoon met brandstof modellen gevlogen, en helivliegers zijn volgens mij gewoon welkom of ze nu spektrum of futaba vliegen.
 
.......
ja klopt maar die clubs vliegen alleen naar hun zeggen vliegtuigen, en electro heli's.
verder zijn ze niet blij dat ik met de spectrum vlieg?
waarom weet ik niet, ding is gewoon gekeurd.........
ik hoor het graag

Even een antwoordt en wat klagen, komt tie:

We vliegen daar ook met brandstof (zuigermotor) en turbine aangedreven heli's.
Probleem is dat we door de ongelofelijke hoeveelheid mensen die met een enorme verscheidenheid aan heliconfiguraties (heli’s, zenders, giro’s, rev-lock’s (max), en programmeerbare servo’s) geconfronteerd worden. De heli eigenaar verwacht dat hun heli even goed gezet wordt.
Kom jij bij ons op de club met de houding “we kunnen” zonder je zelf te verdiepen in de problematiek van het helivliegen kom je bij ons niet ver.
Ook worden heli’s aangeboden die beslist niet luchtwaardig zijn en er een dag (of meer) aan verbouwd moet worden. Gereedschap heeft de aspirant-helivlieger niet bij zich en ook de benodigde onderdelen moeten bij andere leden vandaan komen.
Ook kan het zo zijn dat er geen handige configuratie gekozen is. Zeg even verkeerde heli, motor, brandstof kombinatie. Zeg je dat hij of meer nitro moet gaan draaien of een andere motor moet kiezen.
Het eerste antwoordt is dan: “maar ik heb nog 5 liter van deze dus die wil ik eerst opmaken” tweede opmerking is dat ze geen brandstof willen kopen die zo duur is laat staan een andere motor die het goed op weinig nitro doet.
Maar zo’n heer staat wel elke keer bij jou dat zijn heli niet lekker loopt.

De opmerking die ik nu ga maken zal wel herrie geven maar ik doe hem toch omdat mede hierdoor mensen met kennis geen bereidheid meer hebben om te helpen.
Er is tegenwoordig een grote hoeveelheid echt walgelijke Chinese zooi op de markt wat onder de noemer modelhelikopter door het leven gaat. Komen er volwassen heren met een speelgoed ding, gekocht op de zwarte markt of internet met de opmerking: “hij vliegt niet goed” en verwachten dat een enthousiast clublid zich ontfermt over dit Chinese prul. Weiger je dit komt de vraag: “waarom help je hem wel?” met een flinke discussie daar achteraan. (jonge gasten met zo’n ding worden overigens gewoon geholpen)
Ook hebben we (waaronder ik) veel machines goed gezet voor wildvliegers welke je natuurlijk nooit meer ziet. Jammer, want zo word de groep met mensen met kennis op de club niet groter en blijft de “taak” bij die enkeling liggen die naar verloop ook moe worden en zelf willen vliegen.

De spectrum zender is geen enkel probleem maar als ik jou vraag de gas-curve, of een tweede vliegtoestand (idle) te maken uit het menu naar boven te halen verwacht ik dat je weet waarover het gaat en dit weet te doen. Het aan mij aanbieden van de gebruiksaanwijzing is dan niet de bedoeling. Vandaar dat de opmerking “niet zo blij met de spectrum” geplaatst is. Op MVC-MN gebruiken de meeste Futaba zenders.

Eigenlijk zijn er steeds minder mensen bereid om andere te helpen door misdragingen van de voorgangers. Mensen die wel serieus en enthousiast zijn krijgen daar nu de rekening van gepresenteerd.

Grt,
Ben
 
Een club is idd niet altijd een garantie voor hulp bij helicopters. ;)
Gelukkig zit dit forum vol met vriendelijke mensen, dus het komt wel goed.

Ik zit zonbeetje in het zelfde schuitje met mijn onafgestelde CCPM heli,
bij mij komt er over een uurtje iemand langs die me op het forum heeft zien foeteren. :thumbsup:

Het is overgens inderdaad zo dat veel clubs tegenwoordig electro MOETEN vliegen,
omdat de gemeente teveel gezeur gehad heeft over lawaai en dus maatregels getroffen heeft.
Bij ons hangt het er ook maar om, daarom mogen 2takt motors nietmeer bij ons.
 
Ik zit zonbeetje in het zelfde schuitje met mijn onafgestelde CCPM heli,
bij mij komt er over een uurtje iemand langs die me op het forum heeft zien foetere..........

Alle heli's zijn CCPM anders doet hij het niet. (mechanisch of elektronisch gemixt)
Elke gebruiksaanwijzing van de zender en/of heli geeft hier wel iets van aan.
Als je CCPM in Google intoetst krijg je zo al enkele links met uitgebreide info.

Ben
 
... Ook hebben we (waaronder ik) veel machines goed gezet voor wildvliegers welke je natuurlijk nooit meer ziet...
Bekend probleem, en waarschijnlijk crashen ze alsnog binnen korte tijd, daardoor voor eens en altijd verloren voor de hobby. Mogelijke oplossing: eerst lid worden voor iemand toestel/heli invliegt. (Afstel)adviezen geven e.d. natuurlijk gewoon zonder dat iemand lid is/wordt.
 
Een club is idd niet altijd een garantie voor hulp bij helicopters. ;) ...
Je hebt er een ;) achter gezet van Sven, desondanks toch even een reactie, een analogie. Bij een basketbalclub leer ik basketballen, maar er wordt wel inspanning, inzet en de wil om te leren van mij verwacht, geldt voor ALLE sporten/hobby's en clubs, ook voor modelvliegclubs.
 
Als men wil starten met heli vliegen is het raadzaam de juiste keuzes te maken. Niet eerst een heli kopen dan maar wat aan rommelen met de instelling lukt het niet, dan kunnen we altijd nog lid worden van een vlieg club.

Om frustraties bij vlieger en club tegen te gaan. Eerst eens bij een club langs gaan, daar informatie inwinnen mbt wat voor heli en zender (mode) zij adviseren. Mocht er een match zijn, lid worden en genieten van de prachtige hobby model vliegen.
 
hey, het is niet dat ik niet kan vliegen of de boel niet kan instellen.
maar alleen ik heb nog nooit een nitro ? menthanol gestart, (heli) en ik wil niet in het ziekenhuis belanden doordat het verkeerd gaat.
en idd wat al genoemd word, voor de serieuze vliegers word het gewoon verneukt door idd de wildwest vliegers.
jammer
 
Alle heli's zijn CCPM anders doet hij het niet. (mechanisch of elektronisch gemixt)
Elke gebruiksaanwijzing van de zender en/of heli geeft hier wel iets van aan.
Als je CCPM in Google intoetst krijg je zo al enkele links met uitgebreide info.

Ben
Die van mij niet, die noemt het 3servo(2roll), en dan ben je het als beginner al kwijt.
Google laat maar zat zien wat CCPM is, dat weet ik ook al wel, maar niet hoe je zon ding af moet stellen.
De swashplate is mischien wel hetzelfde, maar de kroon zijn talloze constructies van.

Je hebt er een ;) achter gezet van Sven, desondanks toch even een reactie, een analogie. Bij een basketbalclub leer ik basketballen, maar er wordt wel inspanning, inzet en de wil om te leren van mij verwacht, geldt voor ALLE sporten/hobby's en clubs, ook voor modelvliegclubs.

Ook als de coach en alle spelers je als bange schapen aankijken als je aan komt zetten met een basketbal? :?
Ook als als je netjes een vraag steld en je dan enkel "dat doen we nog wel een keer" tehoren krijgt?
Nee Ron, de mooie vlieger dat je bij alle clubs tehulp geschoten gaat worden, gaat mooi niet op.
 
Als alle clubs een houding aan gaan nemen dat ze alleen mensen toelaten die al weten hoe je een curve in een zender moet zetten/opzoeken, en met een volledig zelf ingeregelde heli op de stoep staan......
Dan vrees ik dat we verkeerd bezig zijn met z'n allen.
Om zover te komen laten we dus iedereen lekker aantobben met zijn "chineese rommel", en als ze zelfstandig door de eerste gevaren en ellende heen zijn (met alle risico's voor de reputatie van onze hobby) worden ze met open armen ontvangen?
Ik reageer hier op het forum met regelmaat en probeer mensen duidelijk te maken wat belangrijk is en waar ze op moeten letten bij de aanschaf van een RC helikopter.
Spreek ook met regelmaat mijn zorgen uit.
Ik lijk echter een van de weinigen te zijn die de moeite neemt om te reageren, gezien de grote hoeveelheid backup post die ik krijg van al die "experts" die bij de nederlandse verenigingen vliegen.
Een startende voetballer of basketballer heeft ook geen idee waar te lopen en wat te doen bij zijn eerste training.
Zal hij ook moeten leren.
En er is een hele makkelijke oplossing voor dit soort problemen met nieuwe leden....
Als ze niet bereid zijn te leren en dingen aan te nemen, dan worden ze als ''aspirant'' lid niet aangenomen als volwaardig lid van de club.
Maar goed, alle problemen uit de weg gaan is wel de makkelijkste oplossing.

Grt,
eric
 
Als alle clubs een houding aan gaan nemen dat ze alleen mensen toelaten die al weten hoe je een curve in een zender moet zetten/opzoeken, en met een volledig zelf ingeregelde heli op de stoep staan......
Dan vrees ik dat we verkeerd bezig zijn met z'n allen.

Vind jij het dan normaal dat ik tijd ik een persoon steek die niet eens de moeite heeft genomen zich zelf te verdiepen in. Ik weet niet hoeveel mensen jij al heb geholpen met de heli op tafel i.p.v. achter een toetsenbord vandaan. Het is vreselijk storend als je iets vraagt als een gascurve op te lepelen en je vervolgens de gebruiksaanwijzing van de zender in je handen gedrukt krijgt.
Mensen willen beginnen met de moeilijkste stak van de modelbouwhobby,, mag ik dan enige energie en actie van de aspirant vlieger verwachten?
Ik denk dat veel beginners verkeert bezig zijn en maar denken dat het vliegen wat ze op een you-tube filmpje binnen enkele weken te leren valt en dit mogelijk is met een heli van enkele tientjes.
Dit forum draagt soms erg goed bij aan het juist op weg helpen van de starter maar soms werkt het ook wel eens averechts.

Om zover te komen laten we dus iedereen lekker aantobben met zijn "chineese rommel", en als ze zelfstandig door de eerste gevaren en ellende heen zijn (met alle risico's voor de reputatie van onze hobby) worden ze met open armen ontvangen?
.
Nee dan zijn ze de hobby al lang zat. Weer ligt het probleem bij de startende vlieger hoor.
Hij die de Chinese rommel koopt heeft vaak helemaal geen behoefte aan een club maar wil lokaal in het park een stukje vliegen. Of vliegt uitsluitend binnen en vind het leuk de familie te vermaken op de aankomende verjaardag.

Ik lijk echter een van de weinigen te zijn die de moeite neemt om te reageren, gezien de grote hoeveelheid backup post die ik krijg van al die "experts" die bij de nederlandse verenigingen vliegen.
.
Ik weet niet of je wel contact hebt met de vele vliegers die jij als “experts” betiteld maar daar zal het overgrote deel niet in verenigingsverband vliegen. Dus zijn kennis ook niet of uitsluitend over het toetenbord prijsgeven.

Een startende voetballer of basketballer heeft ook geen idee waar te lopen en wat te doen bij zijn eerste training.
Zal hij ook moeten leren.
.
Klopt maar dat is nou het mooie aan dat soort sporten. Je word lid van een club en je krijgt met een aantal mede leden trainingen. Vervolgens ga je de competitie in en speel je ook tegen mensen van het zelfde niveau. Dit zijn teamsporten die je dus niet of nauwelijks individueel kunt doen.
Het overdragen van kennis is ongedwongen en spelenderwijs en maakt deel uit van de beleving.
Ga je golven blijkt dat je niet eens het veld in mag voordat je kunt aantonen dat je de stukken niet meer uit de green slaat.
Moet je dus les nemen wat beslist niet gratis aan komt waaien.
En al heb je nog zulke mooie stokken mag je niet spelen voordat je een proef hebt afgelegd waaruit blijkt dat je het een beetje snapt.

En er is een hele makkelijke oplossing voor dit soort problemen met nieuwe leden....
Als ze niet bereid zijn te leren en dingen aan te nemen, dan worden ze als ''aspirant'' lid niet aangenomen als volwaardig lid van de club.
.
Da’s nou een opmerking waaruit blijkt dat je de problematiek niet goed snapt.
Want gaan we die aspirant vlieger (lees nieuw lid) nu wel of niet helpen?
Als we hem tijdens zijn aspiranten tijd wel helpen blijf je er veel tijd en moeite in stoppen en bestaat het probleem nog steeds. En is er dus niets veranderd en de man komt nog steeds met de opmerking "we kunnen" (deze opmerking is niet verzonnen)
Wacht je tot hij volwaardig lid is als hij zijn “volgzaamheidtest” naar behoren heeft afgelegd en ga je hem dan helpen? Dat werkt ook niet.

MVC-MN heeft de reputatie een club te zijn met veel heli ervaring en kennis. (of dat waar is laten we in het midden)
Ik vraag me af of jij weet hoeveel mensen er per seizoen op ons veld komen met heli’s. Dit zijn leden of mensen die zeggen lid te willen worden. Weet je dan ook hoeveel van deze beginnende vliegers werkelijk de hobby oppakken voor meer dan twee seizoenen? Dat zijn er minder dan 1 op de 20!!
Alle leden die nu nog bij ons regelmatig en zelfstandig helivliegen zijn langer lid dat 5 jaar en waarschijnlijk nog langer. Er is de laatste 5 jaar geen enkel nieuw lid bijgekomen en nu nog regelmatig vliegt. Geen een, nul, nada, zero.

De heli hobby is een geweldig mooie maar ook vreselijke “klote” hobby.
Wil je hem voor een langere tijd succesvol doen moet je aardig kunnen schroeven en mechanisch inzicht hebben. De hand ook coördinatie moet boven gemiddeld zijn. Moet wat gevoel hebben voor de elektrische techniek. Ook is het handig als je ongeveer weet hoe een heli werkt en hoe je hem kan beïnvloeden. Ga je nou ook nog schaalheli’s in elkaar prutsen moet je nog wat vaardigheden tot je nemen.
Daarbij moet je ook nog aardig wat tijd ter beschikking hebben zeker als het vliegen wat moeilijker te leren valt. Alleen een weekendje of twee per maand is onvoldoende,, maar ja, als je twee keer per maand de kinderen hebt wordt het moeilijk.

Maar goed, alle problemen uit de weg gaan is wel de makkelijkste oplossing.
Nu zijn we op MVC-MN nooit de problemen uit de weg gegaan maar als je de problemen benoemd wordt dat ook niet in dank afgenomen.

Grt,
Ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wil hier toch even kort op reageren

vind het weer erg jammer dat (wild vliegers) hier scheinbaar weer het hoekje ingezet worden........vlieg wild en ben lid van 2 clubs
ook tussen wild vliegers en wildvliegers zit een verschil.

wat het electro vliegen betreft is dit heel vaak niet de keus van de club maar moeten ze wel willen ze hun verguning behouden.

en dan nog het laatste
ondanks dat ik geen lid ben geworden bij mvcn ben ik nog steeds erg blij dat ben mijn eerste brandstof heli (raptor 50) heeft nagekeken en ingevlogen

ps geen lid betekende toen dat er een stop was voot nieuwe leden buiten een bepaalde postcode .

ik begrijp ben zijn frustratie best wel je stopt een hoop tijd en moeite in een persoon je zorgt dat zijn heli op en top is en een paar maanden later zie je die zelfde heli op marktplaats of hier staan.


gr.john
 
=================================================
@ben
sorry was te laat toen ik je pb zag en stond daarna op verkeerde adres....
===========================================
@ heligek, ja hier ook vlieg regelmatig hier achterom electrisch, nooit geen problemen met dingen ,en idd nu zijn wij weer (wildvliegers) weer eens de lul.
en idd je hebt wildvliegers en wilde vliegers...
============================================
@ algemeen verhaal
maarja de hele discussie eens doorgelezen....
ik vraag niet of iemand mij kan helpen met de instellingen..
die heb ik immers al helemaal klaar.
mijn vraag was alleen maar of iemand mij kan helpen met het STARTEN van deze machine.
aangezien ik nog nooit een nitro of menthanol machine van dit formaat gehad heb.
en om te voorkomen dat ik het verkeerd doe op welke manier dan ook en slachtoffers maak van mezelf of erger nog andere.

verder ben ik vanmiddag naar houten geweest naar een vliegclub
stond alleen op het verkeerde adres...
veldje bleek in utrecht hha.
maarja geen probleem verder ga er volgende keer wel ff kijken.
maar idd,ik ben al eens gaan vragen bij diverse clubs om in te stappen
maar of ik stoor telkens op ee heel slecht moment
of men wil gewoon geen beginnende vliegers hebben.
want de eerste vraag was , kun je vliegen,
mijn antwoord, ja, rustig vliegen geen gekke dingen ofzo.
antwoord: je maar we hebben geen leraarvliegers met heli's.
als ik dus een beginnende vlieger zou zijn dat totaal geen ervaringen zou hebben zou ik dus al geen intresse meer hebben.
dit antwoord heb ik al meer gehad van verschillende clubs.
kan me ook wel voorstellen dat als je in een club zit en dan zulke mentaliteit hebt, dat je zin ook snel voorbij is.
maar goed ik heb daar geen ervaringen mee omdat ik (nog) niet in een club zit die me bevalt.
dus schiet me nu niet van de spijker.
verder heb ook ik vanaf 0 nada noppes moeten leren en dat heb ik ook gedaan via dit en andere forums, omdat er mensen zijn die het wel leuk en belangrijk vinden dat andere het ook goed kunnen , is het niet voor de fun, danwel voor de veiligheid van andere.
want een heli in handen van iemand die niet ervaren is, is gewoon levensgevaarlijk of het nu electrische is of nitro /menthanol.
en dan is het toch beter dan zo iemand hulp krijgt, en alles goed gaat, zij het onder ervaren vrienden (forums etc.etc.), zij het in een club, waar men dan wel de moeite neemt om zo iemand te helpen.
uiteraard zijn er altijd van die mensen die idd eens een heli kopen er een tijdje me spelen en dan het ding wegdoen omdat ze het niets vinden.
tja je weet niet of het je bevalt natuurlijk als je wat nieuws probeerd.
en als je het dan helemaal alleen moet doen omdat clubs alleen maar "ervaren vliegers" willen, dan geef je de moed toch ook snel op.
en dan heb je natuurlijk nog de rotzooitrappers.....
ja wat doe je daaraan en hoe vis je ze eruit?
dat gaat gewoon weg niet helaas.
maarja moeten andere die wel serieus bezig zijn hiermee zoasl ik en vele andere daarvan de dupe worden?
lijkt me niet.
ikzelf ben nog lang geen "ervaren" vlieger, maar wat ik weet deel ik graag met andere.
zowel de prettige en leuke kanten als de minder leuke kanten ervan.
dus zover mijn ervaringen rijken hiermee help ik andere graag ermee.
en daarbij als je bij een club komt waar men zich dus de
de moeite neemt en alle moeite erin perst zoals ik eerder las in deze discussie, kan ik me voorstellen dat ook die mensen er soms genoeg van krijgen, maar daarvoor betaal je als lid toch ook om iets geleerd te krijgen lijkt me.
de een is immers niet zo snel als de ander met iets leren.
enja er zitten ook dan weer mensen erbij die kun je gewoon niets leren.
Maar goed..dat is mijn visie op het verhaal...

.



.
.
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Smartace en andere lezers,

Ik lees hier op het forum al een tijdje mee en het valt mij op dat er aan beginners vaak het advies wordt gegeven om naar een club te gaan.
Als de persoon dan de raad opvolgt ipv. eigenwijs te doen dan blijken de clubs wel op een of andere manier eigenwijs te zijn of rare voorwaarden te hebben(geen chinese troep,zender begrijpen,verkeerde combinaties); wat ze zelf aanraden is natuuurlijk te duur voor een beginner.

Er blijft voor een beginner(zeker als deze nog niet zekers er mee doorgaat) waarschijnlijk dan nog maar een ding over en dat is dan toch wildvlieg en Trial@Error.

Dat een ervaren vlieger niet wil helpen of geen moeite wil doen voor iemand die hij "misschien" niet meer terug ziet blijf ik toch raar vinden.
Als men het echt leuk vind dan doet men het graag; Als men vind dat het moeite kost dan moet men er gewoon geld voor vragen(zeker als men geen lid is).
Als er echt zoveel nieuwe mensen naar het veld komen zijn dit misschien een gelijk leuke neveninkomsten voor de club.

Ikzelf heb na een jaar coax vliegen een belt-cp gekocht en wil hem nog helemaal afstellen, omdat ik geen eigen vervoer heb en chinese rommel heb ben ik bang dat een club er voor mij niet inzit.

Hopelijk is de club waar je gweest bent(en verkeerd was) wat voor je, en alvast succes met de Maiden Flight van je Hirobo.

M.vr.gr. Eric
 
Het klopt dat je alleen maar vroeg of iemand je heli wil starten....,
maar de reacties in dit draadje halen iets naar boven wat ik gewoon niet vind kloppen.
Ik heb eigenlijk zelf een soortgelijk verhaal als jij.
Ik heb hier al eerder opmerkingen over gemaakt op dit forum, en heb zelf ook een keer een oproepje geplaatst of er clubs bij mij in de buurt waren die er graag een ethousiaste helivlieger bij wilde hebben.
Zonder resultaat eigenlijk, heb uiteindelijk wel een plek gevonden bij een leuke club waarvan ik dacht dat er een wachtlijst was, maar dat bleek niet waar te zijn en ben er toen ook direct lid geworden.
Helemaal van achter mijn toetsenbordje, Heb Ik mezelf alles aan moeten leren, door te lezen en te vragen.
Ik heb misschien het geluk dat ik technisch opgeleid ben, iets weet van vliegtuigen en al een behoorlijk aantal jaartjes meeloop in de techniek.
Dus was alles wat ik tegenkwam tot aan de bron wel begrijpelijk en logisch.

Ik kan niet oordelen over de inzet die anderen van man tot man hebben getoond, En dat doe ik volgens mij ook niet.
Maar over mij oordelen wat ik van achter mijn toetsenbordje doe is ook niet gepast.
Ik help anderen ook van man tot man als ik de gelegenheid daarvoor heb, pas nog iemand van het forum bij me op bezoek gehad trouwens.
En ik ben ook gewoon bereid dat te blijven doen.
Modelvliegen is inderdaad geen teamsport, maar als er bij mij iemand op de vereniging een vraag stelt, of ik zie een probleem in andermans heli, dan zal ik altijd hulp aanbieden.
Komen ze dan een week later niet meer terug omdat de interesse vervlogen is, heb ik er ook geen probleem mee.
Ik verwacht niets terug voor mijn tijd, doe ik op mijn werk wel.

Ik wil gewoon graag weten of dit een algemene trend is bij veel verenigingen..
Ik zou het namelijk knap waardeloos vinden als dat zo is.
Dan stop ik namelijk ook per direct met het aanbevelen van het zoeken naar een vereniging, en adviseer ik iedereen gewoon lekker hier te lezen en een leuk veld op te zoeken met wat forumvrienden uit de buurt en gewoon te gaan vliegen waar het kan.
 
Eigenlijk snap ik de frustratie van Ben heel goed.
Bij ons komen ze ook vaak zo aan. Een heli die fout gebouwd is, geen kennis van de zender en vaak de handleidingen thuis.
Ik stuur deze meestal ook eerst terug.
Eerst je zender in de basis snappen.
Als ik je vraag om naar de ATV's te gaan moet je die kunnen ophoesten.
Je hoeft niet te snappen wat ATV's zijn maar je moet het menu kunnen ophoesten en weten hoe je waardes moet veranderen.
Wat het is en wat het doet leg ik je dan wel uit.
Het is niet mijn taak om ALLE zenders te kennen.
Ik wil graag mensen helpen die er niet uit komen. Ze moeten mij alleen wel de indruk geven dat ze er zelf wel IETS voor hebben gedaan.
Als ze WEL moeite hebben gedaan help ik direct.

Er kwam eens een jongen naar me toe die vroeg of ik hem wou helpen.
Toen hij zijn heli pakte was het een kaal RTF frame zonder servo's en een tas vol electronica. Kun jij hem afbouwen? was de vraag.
NEE !!!!
Bouw eerst zelf een paar weken en snap je zender (basis) en kom dan maar eens terug.

Maaarr...... Dit zijn extremen.
De meesten die komen hebben 90% al goed en snappen net een paar functies niet van de zender maar kunnen de zender wel in setup mode krijgen. Dan ben ik de allervriendelijkste helper hoor. :p

Back :ontopic:
Dus snap je zender basis.
Bouw je heli zo goed als JIJ kan.
Zorg dat je ALLES bij je hebt en ga naar een club.
Je bent welkom in Venlo hiervoor (tikkie uit de richting).
 
Back
Top