Mpx parkmaster 3D

  • Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
dus landen zal moeten gebeuren tegen een hogere snelheid...
ik ben benieuwd of het onderstel het zal kunnen houden, daar heb niet zoveel vertrouwen in.
Is er een modificatie op het onderstel die ik zou kunnen gebruiken ?
 
Op de momenten waarbij de vleugel horizontaal is zou ik me over de 610g geen grote zorgen maken, de vleugelbelasting is niet 'zo' hoog.

Wat ik me alleen afvraag is waarom? een lichtere accu kost een keer een tientje, dus waarom deze zware? en dat zal niet het enige zware zijn, dus waarom niet gewoon lichtere spullen erin?

Een lichtere kist maakt alles makkelijker tijdens het vliegen, de kans op een crash kleiner, en de kans op schade bij een crash minder waarschijnlijk, en minder erg.
 
Laatst bewerkt:
je hebt voor 100% gelijk, maar deze was 2e hands en de motor zat er al in (1050kv redelijk zwaar )
zelfs zonder lipo erin viel hij al naar voren bij het controleren van de cog.
als ik er een lichtere lipo in zou steken dan moet ik met de lipo nog verder achteruit dwz uitsnijden van de romp. dit wil ik niet doen.
en verder heb ik deze lipo al in huis ( komt van mijn helicopter )
Ik gaerst deze configuratie uitproberen , als het niet goed lukt, dan zal ik ander materiaal moeten gaan halen.
wat is het ideale gewicht van een parkmaster ?
groetjes
 
Laatst bewerkt:
wat is het ideale gewicht van een parkmaster ?
groetjes

Ik heb er geen idee van, maar de mijne weegt exact 499g. :cool: Is gespoten met motip-lak.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je de motor ook al liggen??

ik raad je de motor af, veel te hoog KV.

Zoek een motor tussen de 850 en 1100 kv.

Als je nog geen motor hebt, raad ik je aan om een turnigy 2217/20 te nemen met een 11*5.5 prop. Wil je oneindig veel vermogen (zwaar overpowered) neem dan de turnigy 2217/16 met een 9*6 propellor. Ikzelf vind de /20 fijner vliegen. Regelaar die je hebt kun je gewoon gebruiken.

Lees ook even het topic door, staan meer setups in.
 
Pas op! Die TR 35-30 past niet tussen de opening voor je motor; de diameter is te groot.
1700kv lijkt me ook wat veel..

Ik heb zelf de "Turnigy 2217 16turn 1050kv 23A Outrunner" met een 30A esc.
Werkt prima!
 
mag ik vragen wat je er allemaal in heb zitten dan de moter en regelaar heb alwel de accus 1300 mah 20 c turnigy en deze servos HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hextronik MG-14 14g/2.2kg/0.11sec aircraft servo $7.95

ik wil wel dat hij kan prophangen maar hoeft niet overpowerd te zijn

heb je de motor ook al liggen??

ik raad je de motor af, veel te hoog KV.

Zoek een motor tussen de 850 en 1100 kv.

Als je nog geen motor hebt, raad ik je aan om een turnigy 2217/20 te nemen met een 11*5.5 prop. Wil je oneindig veel vermogen (zwaar overpowered) neem dan de turnigy 2217/16 met een 9*6 propellor. Ikzelf vind de /20 fijner vliegen. Regelaar die je hebt kun je gewoon gebruiken.

Lees ook even het topic door, staan meer setups in.
 
het zit me de komende tijd niet echt mee. Mijn New Power extra was weer beschadigd en die heb ik dus verkocht..

Maar vandaag... Had 3 heerlijke vluchten achter de rug. Had nog een accu en ging nog een vluchtje maken, lekker aan het stunten... En toen kwam het.. Ineens deed de kist heel vreemd en knalde bijna volgas het gras in:(. Bij inspectie zag ik dat er een moertje uit een "tonnetje" was, echter zat het tonnetje nog wel op de hevel..

Maarjah, de romp ligt dus in 2-en en ook de neus is helemaal krom. Ik twijfel zwaar om de kist te repareren, aangezien hij al redelijk zwaar is en qua power nét genoeg heb. Ik zou dan weer een andere motor moeten nemen om nog lekker te vliegen.

Het ergste vind ik, dat ik veel tijd in het spuiten heb gestoken (15+ uur) en dat dat nu voor niks is geweest. Heb ook geen foto's toen hij helemaal heel was:(

foto's van de schade:
tn_crash004.jpg


tn_crash003.jpg


tn_crash002.jpg


tn_crash001.jpg


tn_crash005.jpg
 
gooi die maar in mijn prullenbak hoor... pff, das toch geen schade.

15minuten en hij vliegt weer.

Die neus is niet helemaal krom, deze vliegt ook nog prima:
DSCN0026_%28Medium%29.JPG

DSCN0023_%28Medium%29.JPG
 
ach, kijk wel wat ik ermee doe, proberen te repareren kan natuurlijk nooit kwaad:D

leuk om te zien dat mijn 1e parkmaster nog steeds vliegt:D
 
Je kan van die breuk ook meteen een scharnier maken, flinke servo erop. Experimenteel 3d vliegen wordt het dan. ;)

Maar zonder gekheid: gewoon maken die handel. Wellicht wat stukjes extra glasvezelstreng dwars over de breuk en gaan.
De neus van mijn parkmaster staat ook iets scheef, met de stelschroefjes weer de andere kant op gezet en dat vliegt prima.
 
Die is niet kapot, hij is gedemonteerd ;-)
Fluitje van een cent als je CA en versneller gebruikt.

Heb zelf ook al ervaringen opgedaan met de crash bestendigheid van de PM3D

- 1 zwever loodrecht naar beneden komend, midden op de romprug
- liggende meskant 8. Gaat gegarandeerd fout na wat concentratieverlies :-)

Hij ziet er nog steeds prachtig uit! ;-)
 
heren, ik ben alweer bezig met repareren, schade valt inderdaad echt wel mee. Motor zit al weer stevig vast en volgens mij is de domping ook nog aardig goed:)

Ik doe alleen de romp even samen met mn pa, heb je wat meer controle om hem recht te houden:)
 
Back
Top