Gisterenavond laat ging de wind liggen, dus maar even op grasveldje vlakbij m'n huis ingevlogen.
Had CG op ongeveer 115mm van leading edge, alle roeren zo'n 40 graden uitslag, 70% expo op rol en 60 op zowel hoogte als richting.
1e vlucht vloog ie als een dweil, dacht "wat een dwarrel, waardeloos", landen, bleek richtingroer bijna helemaal los te zitten, zat nog maar op 1 van de 4 scharniertjes paar mm vast
Tsja, lijmen is ook een kunst, naar huis, lijmen, 2e vlucht, vloog lekker strak, kan er redelijk langzaam mee vliegen door redelijk lage vleugelbelasting, prophangen is een eitje en vanuit prophang vol gas als een Ferrari "senkrecht ohne ende", zeer indrukwekkend.
Ik kan er niet zoals met een indoorkistje (Clik! van 118 gram) zeer langzaam vliegend met veel rudder een bochtje mee maken, dan gaat ie wel beetje wiebelen met z'n vleugels, maar met dotje gas weer verholpen.
De ParkMaster zou eigenlijk voor een klein parkje m.i. rond of onder de 4 ons vliegklaar moeten zijn. Maar goed, dit is een zeer persoonlijke voorkeur.
Mijne is nu 458, "fabrieksopgave" 525.
Met bestelde motortje die van de week komt en huidige accu's en WES prop kom ik op ongeveer 436 gram.
Vliegeigenschappen lijken veel op een Ikarus Extrema shockflyer van ongeveer 150 gram, maar dan iets goedmoediger en minder nerveus, prima dus, maar zo'n shocky vind ik 120 - 130gram vliegklaar nou eenmaal leuker

Als je 'm rond 500 gram vliegklaar hebt dan zal ie denk ik vliegen als een Ikarus Extrema shockflyer van ongeveer 170 gram.
Oh ja, die nieuwe 10 grams Hyperion digiservo's zijn prima, goede nulstelling, snel en nauwkeurig.
Tsja, voor de rest nog nauwelijks getrimd, kan nog weinig zeggen over couplings etc, eerst nog maar eens paar keer vliegen en goed aftrimmen.
Voorlopig geen extra stickers, iedere gram telt
Kortom, fijne kist, vliegt makkelijk, lekkere 3D ragbak / speledingetje, geen nare (stall) eigenschappen, prima!