Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Iemand enig idee hoe ik dat kan maken? ik zat te denken aan een messing buisje vanuit het motorschot richting die gashevel te buigen en daar een staaldraadje (van m'n closed loop) doorheen te doen voor het gasgeven.

Hallo Robert,

Ik zou het als volgt oplossen:

In een stevige aluminium strip een hoek van 90 graden buigen, zodat je een hoekprofiel krijgt. Deze stevig op de firewall schroeven. Op de andere kant van het hoekprofiel een "bellcrank" monteren:

full


De stuurstang van de servo aan de ene kant van de bellcrank bevestigen, een kort stangetje naar de motor op het andere uiteinde en klaar is kees. Ik zou wel een bellcrank met voldoende lange armen nemen, zodat je wat kunt spelen met de uitslag. Deze manier van aansturen wordt ook veel gebruikt voor ailerons. Hier heb je namelijk hetzelfde probleem als je de aileron servo in het midden van de vleugel hebt zitten.


Groet,

Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi robert ,

misschien kan je hier wat mee
IMG_0658_1.jpg

als je het zo aansluit werkt het goed.
wel de armpjes niet dezelfde lengte maken van uit servo de langste gebruiken

groeten jacques
 
Die foto is idd heel duidelijk! ik ga er mee aan de slag!

Ondertussen de cockpit gelijmd op het frame!
full


groeten Robert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Robert, waar heb je dat frame gekocht? Is de cockpit schuivend te maken?
Ziet er mooi uit hoor, net dat ietsje extra!
Mijn Top Flite ARF heeft dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Het is gedeeltelijk gelukt met de kap moet nog even wat opvullen omdat het nooit in 1 keer past maar het begin is er wel.

full


full


full


Groeten Robert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nu past het wel mooi! :D

full


full


Het moet nog wel netjes geschuurd worden maar ik ben eerst even lekker verder gegaan met de cockpit. Deze mooi van wat kleur voorzien.

full


Robert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MOOOOOI!!!!!!!

Zeg, ik lees net op Aerotech dat ze gestopt zijn?

Weet jij iets meer?

ASH

Dit staat op hun site idd..


Notice: To all our Customers and friends
Aerotech will no longer be taking orders for Kits. All the P51's and P47's have been Sold. We will continue to supply parts for other kits until Jan 1 2009. Thank you all for your support over the years. We will miss talking with many of you.

Good luck in your modeling endeavors

Aerotech Models Inc.
 
Update!

verder gegaan met de motor aansturing en even een opstelling gemaakt om te kijken hoe het moet worden. dit wordt nog wel aangepast met bollinkjes.

DSC07985.jpg

DSC07986.jpg

DSC07987.jpg



De cockpit is echt wel iets om even over te denken..

DSC08164.jpg

DSC08165.jpg

DSC08166.jpg

DSC08167-1.jpg


Robert
 
Hoi Robert,

Dat worden heel veel knopjes op de zender die bedient gaan worden..:mrgreen:

Hier nog een paar foto's van de Mustang die in Lelystad staat bij Vroege Vogels,
Heb deze gemaakt een paar weken terug toen ik daar was.

Weet niet of je er al een keer geweest bent, zo niet, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan, kunt er lekker vrij omheen lopen en foto's maken, en als je wat wild weten dan vertellen ze je dat graag?

full


full

Aansturing van het rolroer.

Heb nog meer foto's, als je die ook wilt hebben stuur mij dan even een PB met je Mail adres.

O ja Robert, Moki goede keuze, krijg je geen spijt van.

Groet Jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de informatie,

het zal waarschijnlijk Pigs worden denk ik, heb daar al eerder iets gekocht, en was daar tevreden over, dus! :)
 
Heb eigenlijk nog een vraagje :o

In de manual spreken ze van Robart retracts, mijn vraag is nu zijn er alternatieve merken die goedkoper zijn, of is het beter hier niet op te besparen?
Als ik zo eens de totale prijs bekijk van een intrekbare landingsgestel van Robart bekijk
kom ik al snel boven de 700 € uit! :(


Groeten Marc
 
Back
Top