Alle onderdelen die in aanraking zijn met het gebroken/gebogen onderdeel vervangen,, dus, blade clamps, rotorhead, en de lagers en dampeners die erin zitten.
Die Shaft zoals jij het noemt, heet een featheringshaft.. zoon beetje overal te krijgen bij esky dealers.
Ook nieuwe bladen en flybar erop, en eventueel een nieuw linkje die aan de blade clamp zit, kan best zijn dat het schroefdraad niet helemaal lekker meer is nu..
kosten zijn de wereld niet bij een esky..
Weet niet hoe hard de crash was, maar je bent wel erg enthousiast met onderdelen vervangen.
in de meeste gevallen hoeven de lagers en dempers niet vervangen te worden. Featheringshaft zeker vervangen... Main shaft nakijken en bij de minste geringste wiebel... vervangen.
Weet ook niet hoe krom de flybar is. Indien het een beetje is... terugbuigen en paddles weer recht zetten. Indien het een wokkel is... Tja, dan toch maar wel vervangen.
Blade clamps kunnen een flinke klap verwerken hoor, indien de bladen niet te strak stonden. Zou wel de linkjes in de nabijheid van de blade-clamps nakijken/ vervangen. Bladen vervangen. Kost wel iets, maar staat zo slordig als je ineens een blad voorbij ziet komen.
Voor een 450 zit je nu zo rond de 25 a 30 euro aan schade.
(pakje a 3 st. featheringshaft/ pakje a 3st. main/ setje linkjes/ bladen)
Weet niet precies wat de Esky prijzen zijn, maar heb zo'n flauw vermoeden dat dit ongeveer hetzelfde is.
Maar nogmaals je bent zelf bij de crash geweest... Flinke klap... Wat in jouw ogen/ logischer wijze kapot had kunnen gaan...
vervangen... Omgelazerd tijdens landing... Feathering/linkjes/bladen en main nakijken/ vervangen.
Kijk ook trouwens te tandwiel na of hier geen tandjes vanaf zijn. Weet niet of hij met gas open is gecrasht. Kan zijn dat de pinion er een paar op heeft gevreten.
Bij de 450 zit je nu z