Traxxas 1/16 Slash Topic

hier zie je powerslash mijn zijn 1/16 een paar rondjes draaien afgelopen zomer op mvb.. baan is nu redelijk geweizigd. alleen maar leuker

 
Laatst bewerkt door een moderator:
wedstijdje 1/16

Als het er van gaat komen, lijkt het mij wel leuk om mee te doen !!
 
Mijn 1/16 slash is onderweg, die ga ik volgende week halen, 274 euro momenteel.

Meteen nieuwere veren hebben. (GTR shocks las ik al)

Heb mijn nitro savage ervoor weggedaan, kreng had een 4.6 bigblock maar iedere keer afstellen en het aantal tandwielen dat gestript werden was niet leuk meer.

Daarom gekozen voor electra, niet te groot, en de 1/16 slash ziet er gelikt uit en de filmpjes hier op het forum zien er ook goed uit.

Lijkt me leuk.

zijn er naast de GTR shocks nog meer dingen die je eigenlijk meteen moet kopen (naast een extra accu).

Ben een newbee, dus rustig aan aub :mrgreen:;)
 
gefeliciteerd met je aankoop,

mbt veranderen: stuggere (e-revo) veren geeft al een verbetering, ook de "speed"pinion monteren, geeft iets meer top , en nog genoeg trekkracht, evt de schokbrekers voorzien van andere olie, bv W35 voor en W45 achter.

Je kan ook nog een "inveer begrenzer"monteren,dit voorkomt dat de voorkaqnt niet te ver inveert en geeft een beter stuurgedrag in de bochten.

En evt Lipo's bv de 2200Mah 2S lipo's geven langere rijtijd en meer power, kosten in Hongkong net zo veel als een orgineel powerpack;)

suc6
 
Thanks Q-racing voor de heldere uitleg.
Hier kan ik wat mee.

Speed pinion (added to wish list)

Veren, e-revo, die gaan we bestellen, nog even googlen naar een geschikte webshop in NL morgen.

En die inveer begrenzer zag ik voorbij komen, een soort stopschroef zag ik op de foto staan eerder in het topic.

Zat nog even in dubio tussen een slash 1/10 of een 1/16, maar de 1/16 is net even kleiner en makkelijker op te bergen. Ik ga vast de immense trekkracht van een savage missen, maar electro scheelt me een hele berg afstelwerk.

Is het handig om meteen een reserve spur erbij te nemen, of vreet ie ze niet zo snel op?

Ik had al gezien dat er zand in de banden komen, dus die gaatjes moet ik dichtmaken en nieuwe in de banden zelf maken.

Thanks voor de heldere verklaring, deze newbee, weet nu al een stuk meer door te lezen en wat vragen te stellen...

Nog 1 klein dingetje, komt er toevallig een meeting aan voor 1/16 slashes, dan weet ik gelijk wanneer ik de agenda vrij moet houden.. :rolleyes:
 
Thanks Q-racing voor de heldere uitleg.
Hier kan ik wat mee.

Speed pinion (added to wish list)

Veren, e-revo, die gaan we bestellen, nog even googlen naar een geschikte webshop in NL morgen.

En die inveer begrenzer zag ik voorbij komen, een soort stopschroef zag ik op de foto staan eerder in het topic.

Zat nog even in dubio tussen een slash 1/10 of een 1/16, maar de 1/16 is net even kleiner en makkelijker op te bergen. Ik ga vast de immense trekkracht van een savage missen, maar electro scheelt me een hele berg afstelwerk.

Is het handig om meteen een reserve spur erbij te nemen, of vreet ie ze niet zo snel op?

Ik had al gezien dat er zand in de banden komen, dus die gaatjes moet ik dichtmaken en nieuwe in de banden zelf maken.

Thanks voor de heldere verklaring, deze newbee, weet nu al een stuk meer door te lezen en wat vragen te stellen...

Nog 1 klein dingetje, komt er toevallig een meeting aan voor 1/16 slashes, dan weet ik gelijk wanneer ik de agenda vrij moet houden.. :rolleyes:

de speedpinion zit er standaard bij als je de slash koopt(nieuw), dus die kan je van de wish lijst afhalen;)

qwa reserve onderdelen, heb ik bijna de gehele auto in onderdelen op voorraad liggen, enkel heb ik de afgelopen tijd alleen de aandrijfas tussen de diff's kapot gekregen en een draagarm aan de voorzijde(paaltje).Voor de spur hoef je geen zorgen te maken die zit "netjes"weggewerkt en is goed beschermd tegen vuil e.d ,die heb ik nog niet hoeven te vervangen.
Het is raadzaam om een setje assen(tussen de diff's) op voorraad te nemen en een setje draagarmen rondom, misschien heeft iemand nog een ander idee.

De gaatjes dicht maken heb ik niet gedaan , ik heb juist een extra gaatje gemaakt in de band aan de buitenzijde( 2mm) .De gaten in de velg maken zou ik niet doen, want dan kan het zand wat er evt. in kan komen niet uit , en evt kan de band sneller op bollen.

Let wel , alles kan kapot :cool:, met deze set-up heb ik heel wat uurtjes gereden en beviel mij goed.Tevens heb ik nu het traxxas midden diff, geplaatst en dat geeft weer een beter rijgedrag, de topsnelheid is iets minder maar nog steeds leuk.

suc6
 
Meteen nieuwere veren hebben. (GTR shocks las ik al)

Regel de GPM shocks van ebay of thetoyz. Veel beter en helft van de prijs. worden geleverd incl keiharde veren (bijna te hard...)
Traxxas GTR's hebben nog steeds plastic onderdeeltjes.

Veel backflippen op lipo of Nimh in series:
Traxxas CVD's (7051X) niet stuk te krijgen en niet goedkoop....
Wil je lowbudget blijven dan stock aandrijfassen in voorraad (7051)

Setje middenaandrijfassen zoals Q-racing zegt (7056) ook een must have voor backflippers.

Racen, en onroad speedruns op lipo en Nimh in serie: 7033, 7034 in huis.
Bij tuimelingen op snelheid vliegen je axle caps er uit of breken je axle carriers.

Zelfs een 1/16 rijder die met een fluwelen handschoen rijdt moet de voorste draagarmen in voorraad hebben 7031.

Onroad rijden, bodyclips en bodypost (1834, 7015) per kilo inkopen, wil je dat voorkomen, knutselen met klitteband tussen kap en batterijbox.

Wil je echt je handling en track performance gaan finetunen, dan flesje diff olie bestellen om je diffs te vullen. Fabriek af altijd leeg. Als je gewoon gaat knallen en raggen merk je er verder weinig van.
Als je dat doet en de diffs er toch uitgaan meteen je diffs shimmen, dan reduceer je de kans dat je een diff frituurt tot nul. Helaas heeft meneer Traxxas daar geen fatsoenlijke oplossing voor bedacht en moet je onderdeel 21141 van associated bestellen om te shimmen.

Flesje goede bandenlijm, traxxas lijmt de bandjes in de fabriek met lijm een fractie steviger dan pindakaas.

(LET OP, veel van bovengenoemde Traxxas onderdeeltjes zijn nu net degene die NIET uitwisselbaar zijn met de 1/16 Revo, dus goed op de nummers letten)
 
Tevens heb ik nu het traxxas midden diff, geplaatst en dat geeft weer een beter rijgedrag, de topsnelheid is iets minder maar nog steeds leuk.

Ik heb ook een 1/16 Slash. Ik zat al te denken over een midden diff, maar sommigen zeggen dat het de achteruit elimineert. Klopt dit?
En je zei ook dat het een beter rijgedrag geeft. Bedoel je daarmee onroad of offroad?
Ik rijd meestal offroad. Valt zo'n diff dan aan te raden?

Robert
 
Ik zie dat er allerlei upgrades zijn voor de 1/16 Slash. O.a. de GTR Shocks (7061X). Is dit een goede keus en gaat dit het rijgedrag beinvloeden? Zo ja, hoe...?

Verder zag ik nog de Steel Constant-Velocity Driveshafts, 7051X. Zijn deze aan te raden? En voor zover ik me kan bedenken, moet het hele diff uit elkaar om ze te monteren...
 
vandaag even mijn eigen Spektrum ontvanger ingebouwd,


DSC07548.jpg



Ik wil er ook een nieuwe ontvanger in zetten. De ontvanger van mijn Traxxas Jato is te groot, en past dus past niet in de ontvangerbox van mijn 1/16 Slash VXL.
Heb jij iets gemod om te zorgen dat de SR300 er in past?
En zou deze ontvanger werken met mijn DX2.0?

Robert
 
.
Heb jij iets gemod om te zorgen dat de SR300 er in past?
En zou deze ontvanger werken met mijn DX2.0?

Robert


niks veranderd in de ontvanger box past er net in, zit gelijk goed opgesloten in de behuizing.

De SR300 ontvanger is voor de DSM , jouw DX 2.0 is dat ook ...
:cool:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 1/16 Slash. Ik zat al te denken over een midden diff, maar sommigen zeggen dat het de achteruit elimineert. Klopt dit?
En je zei ook dat het een beter rijgedrag geeft. Bedoel je daarmee onroad of offroad?
Ik rijd meestal offroad. Valt zo'n diff dan aan te raden?

Robert
Achteruit blijft het gewoon doen. Ook offroad rijdt het beter
 
en aan de zijkant van de ontvanger bak een gaatje geboord van 0,4mm voor de doorvoer van de antenne draad,dit omdat deze langs de moter loopt naar het antenne voetje, ik weet dat de box nu niet meer 100% spatwaterdicht is, maar ben niet van plan om door water en regen te gaan rijden:

DSC07552.jpg



Mag ik vragen waarom je een gat hebt geboort vor de antenne?:mrgreen:
 
Back
Top