Traxxas 1/16 Slash Topic

iemand al ervaring met het midden diff.:confused:

Montage een breeze!
Aanrader als je een paar procentjes top-end wil inleveren en zeg maar dag tegen de wheelies tenzij je m vult met 500K of chocolade pasta :D....En om de zo veel tijd een extra half uurtje knoeien met vullen. Center diff heeft net als front en rear zelfde sealing constructie. Hoe voorzichtig en netjes je ook de rebuild doet, ze lopen relatief snel weer leeg.
Cornering is stukken beter met center-diff, optimale powerverdeling merk je duideijk.
Ik wil voornamelijk hard gaan met de mini en heb m er dus weer uit gehaald.

Heb mijn slash een week of 5!

Schade tot nu toe: 2 gebroken ophangingen en slijtage aan de midden as door een klein steentje. In het begin niet recht te houden. Vering vervangen door zwart voor en bruin achter.....stukken beter in de bochten en de wielen raken de kap niet meer. Ophanging vervangen door Alu met alu rockers.....mega stabiel nu.

Vraag welk merk naast Traxxas heeft wielen met het goede formaat en andere velgen/banden? zie door alle formaten, merken en maten het bos niet meer.

Montage een breeze!
Aanrader als je een paar procentjes top-end wil inleveren en zeg maar dag tegen de wheelies tenzij je m vult met 500K of chocolade pasta :D....En om de zo veel tijd een extra half uurtje knoeien met vullen. Center diff heeft net als front en rear zelfde sealing constructie. Hoe voorzichtig en netjes je ook de rebuild doet, ze lopen relatief snel weer leeg.
Cornering is stukken beter met center-diff, optimale powerverdeling merk je duideijk.
Ik wil voornamelijk hard gaan met de mini en heb m er dus weer uit gehaald.

hmm, mijn diff.'s zitten nog potdicht, van de week even alles los gehaald en de tandwielen voorzien van nieuw vet, de diff's zelf zagen er nog niet vettig uit, nu ik rij met de wat bredere X-ray banden is de wegligging een stuk beter , lekker strak door de bocht zonder "omrollen",eens kijken hoe het met de pro-line banden gaat, het diff. is zoiezo besteld ,toch even uit proberen, maar ik wil eigenlijk niet de snelheid naar beneden halen......we zullen zien.

de diff's zelf zagen er nog niet vettig uit.

Dat komt omdat de Traxxas mini's fabriek-af met een nagenoeg leeg diffje geleverd worden. Wat er niet in zit kan er ook niet uit lekken;)
Geloof me, maak maar open en je zult verbaasd zijn over de hoeveelheid diff fluid.

Bij het rebuilden moet je de diff van twee kanten vullen en bij het sluiten heeeeeeeel zorgvuldig de drie schroefjes omstebeurt per (half) slagje vast draaien.
Overigens eerst de drie kleine tandwieltjes heel voorzichtig naar het laagste punt duwen zonder dat je onderkant losduwt.
(klinkt allemaal vaag, maar als je het doet is het duidelijk)
Het vastdraaien van de drie schroefjes is de echte uitdaging.
Te los: geheid lekkage, te vast: draait het schroefje dol omdat diff housing van plastic is. En die twee blauwe seals willen ook van alles behalve op hun plaats blijven zitten....

Verlies top-end zul je overigens alleen echt duidelijk merken bij speedrun madness op 4S of eventueel 3S ver buiten de recommended gear-ratio-tabel. Bij offroad bashen of op de track rijden merk je alleen maar verbetering.

Laatst bewerkt:
ik heb ze nog niet los gehaald,maar zolang er geen gekke geluiden hoorbaar zijn ,laat ik dat ook nog even, misschien bij groot O.H van de winter:p.
We zullen zien ,rij gewoon 2S en powerpacks parallel , wat het midden diff voor een rijgedrag geeft, zoals gezegd zijn bredere banden ook al een wereld van verschil, buiten de andere modificaties......:zon:

hey allemaal,
kan je de zippy 2s lipo's nou ook in serie rijden of niet in de E-revo 1:16 VXL??
ik ben namelijk van plan binnenkort een mini revaan te schaffen en wil er het maximale uit halen om te racen.

grtz nico

Laatst bewerkt:
Voor racen is 2S waarschijnlijk genoeg. Meer power betekend zeker niet beter ''racebaar''.

Je kunt 4S rijden als je een of ander geintje met de regelaar uithaalt (raad het je niet direct aan).

denk dat je eerst maar op 2S moet gaan rijden en de "speed" pinion monteren , kijk maar eens wat voor een snelheid hij dan haalt,Je kan ook twee powerpacks in serie zetten geeft ook een hoge snelheid, nadeel is alleen dat de rijtijd kort is ....

vandaag even met de Yeah Racing veren gereden en met het toegevoegde midden diff.De weg ligging is er wel op vooruit gegaan ook het bochtengedrag is veel vloeiender...

Weer een stukje met het fijn tunen:cool:

helaas gaat het midden diff. weer eruit, heb nu even flink gereden op kort gras en verhard ,..auto is wat nerveuzer geworden en breekt snel uit ,bij het loslaten van het gas............
:confused:

hallo,

ik ben pas nieuw in het electro gebied. momenteel heb ik een jato 3.3 en ben van plan om een slash 1/16 vxl te kopen, of een e-revo 1/16 vxl.
wat zijn de verschillen tussen die twee?

alvast bedankt:mrgreen:

enneh, ik heb een paar foto's/films gezien van 1/16 Traxxas bakkies in de sneeuw. Iemand tips hoe ik zoiets zou moeten schoonmaken?

verlichting op de slash

vandaag het verlichtings setje binnen gekregen en gelijk begonnen met prutsen:

aan de voorzijde: per koplamp 3 LED's waarvan 2 helder wit en 1 blauw
aan de achterzijde: allebei de kanten 1 led rood.

Het mooie is dat er negen verschillende knipper standen op zitten en totaal kunnen er 4 led's knipperen, gekozen om alleen de voorste led's te laten knipperen, of permanent .

DSC08455.jpg

DSC08454.jpg

DSC08460.jpg

Back