Ik ben bezig met een Jamara 2,6 m Ventus 2BX zweefvliegtuig die ik meteen om wil bouwen naar electro aandrijving. Dit zal neerkomen op 3 Lipo's voor de aandrijving, op zich geen probleem. Maar in hoeverre is het verstandig om de ontvanger te voeden via de Lipo's met een BEC systeem gekoppeld aan de spanningsregelaar van de motor?
Bij W&W Modellbau in Duitsland wordt gesteld dat er betrouwbare 44 Amp. (continu) spanningsregelaars zijn die 5 A aan de ontvanger kunnen leveren, maar dat komt uit 1 accupak. Een ervaren E-vlieger stelt dat de optimale oplossing een aparte ontvangeraccu is met het oog op de belasting. Er zijn 5 Robbe 16g bb servo's ingebouwd en 1 Hitec microservo. Tijdens normaal vliegen zijn er 4 servos in gebruik. Zouden jullie je ervaringen met me willen delen, want nu kan ik nog kiezen.
Bij W&W Modellbau in Duitsland wordt gesteld dat er betrouwbare 44 Amp. (continu) spanningsregelaars zijn die 5 A aan de ontvanger kunnen leveren, maar dat komt uit 1 accupak. Een ervaren E-vlieger stelt dat de optimale oplossing een aparte ontvangeraccu is met het oog op de belasting. Er zijn 5 Robbe 16g bb servo's ingebouwd en 1 Hitec microservo. Tijdens normaal vliegen zijn er 4 servos in gebruik. Zouden jullie je ervaringen met me willen delen, want nu kan ik nog kiezen.