Brushless 1/8 HPI Savage

Voor op weg is 65 niet snel, voor bashen ... zo vaak kom ik niet aan mijn topsnelheid.

@ DeeJay, bedoel je alleen met je Flux of ook met je MERV niet? Zo snel als je harder dan 50 gaat met een redelijk normale Flux gaat de lol wel over. Voor hogere snelheid is een goede buggy of truggy veel leuker. Mijn RC8Te heb ik geklokt op 70kmph, dat is net zo makkelijk besturen als een Flux op 35kmph.

Ik heb er 48eu incl. verzenden voor betaald, maar ik heb dan ook wel royaal een maand elke Forerunner op eBay in de gaten gehouden.
 
Jij stelt een vraag : ''Zal die 25t pinion dit verhelpen?''
Ik zeg : ''De 25T zal hogere topsnelheid geven...''
Iets wat je niet wilt afgeleidend uit : ''Maar zodra ik overstap van de 4 cell op 6 cell kan ik eigelijk nooit 3kwart (laat staan vol gas) geven op welke snelheid dan ook.''
Maar vervolgens doe je het lekker toch.

Dan kom je met een in mijn ogen domme vraag aangezien iedereen die wel eens een pinion of spur vervangt moet weten wat mesh is. Om dan toch maar antwoord te geven op je vraag: Mesh moet altijd goed zijn, niet te klein of te groot.
 
Uit het antwoord '' het zal een hogere topsnelheid geven '' zie ik geen antwoord op mijn vraag. Het enige wat jij beweerd is dat de topsnelheid hoger is.
Daar heb ik niks aan want dat is mijn vraag niet.

Aangezien er ''nog'' geen duidelijk antwoord op mijn vraag is gegeven, heb ik de andere pinion er op gezet om er zelf maar achter zien te komen.
 
Nou, je geeft aan met je 20T een te hoge snelheid te hebben op 6S waardoor je geen fullspeed runt geven right? Als de snelheid met een 25T hoger wordt kun je nog minder fullspeed rijden. Of wat wil je dan precies weten, want ik weet het niet.

Sowieso moet je HEEL erg oppassen met zo'n grote gear veranderingen. Gearing voor zowel 4S als 6S moet je even experimenteren waar de sweet spot zit want zomaar wat doen kan leiden tot een heel duur stukje gesmolten plastic.
 
Om het even te verduidelijken, met die 25t zal de flux dan minder snel op zn achterwielen trekken?

En hoezo oppassen, in het boekje staat toch dat je juist 25t met 6s moet rijden?

Naja goed ik ga wel eventjes experimenteren dan.. ;)
 
Juist niet. Theoretisch gezien heeft de wagen dan minder koppel en meer topsnelheid. Echter heeft electro / brushless dermate veel koppel dat hij hem nog altijd (met gemak) op zijn dak kan laten landen. Je probleem zal dus alleen maar erger worden aangezien je op hogere snelheden nog altijd power over hebt.

Ik raad je aan om je 6S te verkopen en er een 4S van te kopen. Dan hoef je ook niet met gearing te kloten en uit jou reacties maak ik op dat je aan 4S genoeg hebt. Bovendien is de slijtage en kans op een duur stukje plastic kleiner. Just my 2 cents.

Naast 4S zul je moeten leren met de power van brushless om te leren gaan. Als je een Casle Link hebt (zo niet, dan kopen!) kun je de throttle curve minder lineair en meer exponentieel instellen. Bovendien kun je de punch / traction control verhogen waardoor je de wagen beter onder controle kunt houden (hoe hoger deze staat, hoe meer de power gelimiteerd wordt).

Castle handleiding (pagina 25, 26 en 27)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 6s & 4s. Het is niet dat ik me er aan erger,wil alleen weten of er misschien iets tegen te doen is. nee? Jammer dan, vroeg het me alleen maar af.
 
Klopt het dat de 25t pinion echt heel strak tegen de spur aan zit? Ik kan hem namelijk niet losser zetten omdat de motorsteun al maximaal naar de buitenkant zit. :confused:
 
Heb je er een andere spur dan standaard op zitten? Standaard zou het moeten passen al heb ik het nooit geprobeerd. Hij moet er niet heel strak op zitten, er moet altijd een klein beetje speling op zitten.
 
Klopt het dat de 25t pinion echt heel strak tegen de spur aan zit? Ik kan hem namelijk niet losser zetten omdat de motorsteun al maximaal naar de buitenkant zit. :confused:

ja dat is normaal hoor de 25t zit er heel strak tegen maar nadat je een paar keer gereden hebt is dat juist genoeg versleten om goed te zijn
 
@fun2323
De 25T zit idd strak tegen de spur aan. Dat is ook mijn ervaring. Ik ben maar snel weer terug gegaan. Naar 20T. Zoals Nard al zegt, hoge snelheden met de Flux is geen goed idee. Met 20T gaat hij hard zat en heb je minder kans de boel te slopen.

@Nard
Ik heb mijn MERV nooit geklokt. Die 50km was ook op een min of meer ruw terrein. Ik heb geen rustige plek met asfalt in de buurt. Wel een stukje met wat gras en hier en daar wat zand. Ik heb geen speedrun gedaan maar de topsnelheid van mijn Eagle Tree + GPS bekeken.

Ik ga in de zomer denk ik nog een Vorza aanschaffen. Zal mij benieuwen hoe die stuurt op hoge snelheden. Vast een stuk beter.
 
Goed om te horen dat het niet alleen bij mij is. Ben ook gelijk weer terug gegaan naar de 20t. Nu nog vervagen door een hard stalen versie.
 
Back
Top