Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.550
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Heb je de drivecups al goed bekeken? Als die niet heel erg ingesleten zijn dan valt het misschien wel mee.
     
  2. zeldzame

    zeldzame

    Lid geworden:
    11 jul 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Hoogeveen
    drivecups zijn nog goed...

    ik heb precies hetzelfde als in dit filmpje
    [media=youtube]6NLDRy-lyuU[/media]

    dus denk een andere Gearbox...

    1 tandwiel op de gearbox is ook ingesleten...

    heb ik nog een vraagje.. en dan stoot ik dit hele topic misschien wel voor de kop,
    Maar ik heb een thunder tiger mt4g3 en dat ding is echt sterk en redelijk hufterproof..
    ik wil sowieso een auto wegdoen, maar waarom zou ik de Savage houden ipv de mt4??

    ik vind de Savage qua constructie beter dan de TT alleen die hele gearbox baat me een beetje zorgen.
    persoonlijk snap ik het idee ook niet van een 2-speed op een BL monstertruck..
    ik heb niet echt voorkeuren qua merken etc , maar zou willen weten van de kenners waarom de Savage beter zou zijn of juist niet......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.550
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Een savage Flux heefrt geen 2speed. Als je wel een 2 speed erin hebt zitten is het een omgebouwde nitro savage en hebben ze de gearbox niet omgebouwd naar single speed.
    Een hele goede upgrade is een middendiff erin zetten. Dat is een geweldige upgrade als je het leest op savage central..

    Wat betreft hufterproof is de savage al een aantal jaren 1 van de beteren.
    De TT is een nieuw model waar ze heel veel research hebben kunnen doen naar fouten en verbeteringen die in andere modellen zitten.

    EDIT> Dat filmpje is van Nard Cox. een lid van dit forum.
    Vraag hem ff hoe hij het heeft opgelost..
     
  4. zeldzame

    zeldzame

    Lid geworden:
    11 jul 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Hoogeveen
    bij deze gedaan..
    thanks voor de info
     
  5. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Ik heb afgelopen weekend mn 2speed omgebouwd naar single. Er staat een heel mooi filmpje op Youtube. Die geeft netjes aan hoe je de speling eruit haalt. Gewoon een paar shimmetjes totdat de assen bijna geen speling meer hebben en zorgen dat de tandwielen netjes op 1 lijn liggen. Dat er een lichte slag in je spur zit is vrij normaal ik heb 4 savages gehad en allemaal hadden ze dat in meer of mindere mate.

    De savage is zeer robuust en ook de gearbox. Ik vervang in de gearbox wel de meeste tandwielen door geharde versies. Kost een paar tientjes en dan heb je ook eigenlijk geen kapotte delen meer. Enige wat ik een paar keer kapot heb gehad is 3 keer een pinion van de bulletproof diffs. 1 keer de drivegear ontploft in de gearbox en 2 keer een achterste hub gebroken na een ietwat hoge Jump :)

    Ik rij al verschillende jaren met savages en niet voorzichtig. Het is by far de beste rc auto die ik ooit had.
     
  6. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
  7. zeldzame

    zeldzame

    Lid geworden:
    11 jul 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dat geeft een hoop duidelijkheid, nu weet ik ook dat het geen 2-speed is haha..
    Tis gewoon de originele flux gear..
    Maar nu heb ik het asje ergens neer gelegd waar ik het niet meer kan terugvinden ..
    Dus alsnog nieuw bestellen..

    Ik denk dat ik mijn TT te koop zet, wil toch de Savage proberen..

    Bedankt voor de info!
     
  8. michel royers

    michel royers

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    44
    nitro naar electro

    Goedendag, weet iemand welke motormount er op een savage nitro 3.5 past voor een 1/8 motor. Zal 120 amp genoeg zijn. Ik wil geen wheelie en backflips maken maar gewoon lekker op gras rijden. De snelheid hoeft ook niet al te hard zijn.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.141
    Locatie:
    Zwolle
    De Mamba Monster die in de Flux komt is ook 120A geloof ik.
    Maar ik zou inderdaad voor een 150A ESC gaan, bijvoorbeeld voor de Hobbywing 150A ESC, die heeft een nette prijs, en word zelfs gebuikt door racers hier op het forum.

    Voor de motormount kun je kijken op RC-Monster.com, die hebben veel motormounts van goede kwaliteit.
     
  10. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Wheelies krijg je toch wel met een savage. 150a is idd ook aan te raden, gezien het gewicht van een savage.
    Kwa motor zal ik wel een truggy motor nemen. Dus 40mm doorsnee en 74mm minimale lengte. Die kortere buggy motoren worden nogal warm in een wat zwaardere 1/8.
    Had eerst een buggy motor in een truggy gehad, geared op 60km en die motor werd 70-80 graden. Veranderde toen naar een truggy motor van de zelfde merk. Geared op 70km en die motor werd niet warmer dan 50.
     
  11. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Kershaw maakt leuke motorsteunen.

    Als regelaar zou ik een trackstar 150a genII nemen van Hobbyking. Motor een 1900kv trackstar. Ben je totaal incl verzenden nog geen 125 euro kwijt en is topspul. Ik heb er zelf 1 in mn savage en in mn trophy buggy. Zijn gesensorde setjes dus perfecte gas/remcontrole. Ikzelf heb de 2350kv variant maar als je wat rustiger wilt is de 1900kv beter. Die heb ik gebruikt bij een savage die ik gebouwd heb voor mn buurjongen.
     
  12. michel royers

    michel royers

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    44
    Dank jullie voor de reacties. Gaat de motorplaat en motormount van een savage flux passen?

    Ik heb wel de standaard motormount bij conrad gezien, maar daar past geen dikkere motor in, max 36mm. De motoren voor mt zijn +/- 40mm.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
  13. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Als je de flux motormount wilt gebruiken moet je ook weer de tvp's van de flux pakken.
     
  14. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Heeft die toch sws nodig, hoe moet die anders de batterij boxes vast maken zonder zelf gaten te boren.
    En als je zelf gaten wilt boren, dan heb je die flux tvps niet nodig, zelfs met de flux motor mount.
     
  15. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Dan past je motor niet. De flux tvp's hebben een gat waar de motor half doorheen hangt.
     
  16. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Ik heb nu 3 savages omgebouwd. Het makkelijkst en het goedkoopst is een xl te kopen. Die heeft de sterkere aandrijfassen ed. Dan maak je zelf of koop je een motormount waarbij de motor aan de zijkant boven de spur hangt. Dan past er precies een 4s lipo tussen je tvp en motor in. Beetje passen en meten maar kan precies.

    Als je dus een gewone hebt kun je ook cl tvp's kopen. Hoef je ook die bakken niet en zit je lipo gelijk mooi centraal opgeborgen.
     

Deel Deze Pagina