MAX-Z X-Power Heli(etje)

Kheb ff een vraagje ,

het is erg handig dat er bij deze helitjes een USB ladertje zit , maar ik vroeg me af of die goed werkt en of die stopt met laden als je batterij volgeladen is ?

Of gaat er na een half uur gewoon een lampje branden ?

Hoi, als de batt. vol is dan gaat er een lichtje branden en bij sommige versies gaat het lichtje uit.

gr,

Henk
 
Motor tandwielen

Hoi Allemaal,

Ik heb ook een x-power zonder gyro en na een paar crash'jes is 1 van mijn motor tandwielen aan barrels. Wonder boven wonder verder geen schade. Ik heb al op heel wat linkjes geklikt en bij diverse binnen- en buitenlandse webshops navraag gedaan, maar dit schijnen lastige onderdelen te zijn. Ik vind het echter ook een beetje zonde om het hele spul in de prullenbak te mikken. Iemand nog een goed idee of een tip waar ze wel te koop zijn?

mvg,
Xander
 
Iemand kwam langs met de Firespy S1 om te testen.
Hij vliegt best lekker. Bochten linksom gaan soepeler dan rechtsom. Iets naar rechts sturen en hij draait meteen rond.

Weet iemand hoe de USB lader werkt. Er brand continu een rood lampje, of er nu wel of niet een heli op zit aangesloten. Moet het lampje uit gaan als de heli vol zit?

Als je de heli aanzet duurt het ongeveer een halve minuut voordat de rotors willen gaan draaien. Klopt dit?

Bert
 
Hola!

Na het lezen van dit topic heb ik er ook 2 gekocht, dit was een 2-in-1 pakket zeg maar. op de doos staat iets van heli VS heli en er zit een "fire" knop op de zender, ben er nog niet helemaal uit wat dat nu precies doet. Ik had verwacht dat je op elkaar kan schieten ofzo maar als ik ze bijde aan heb staan en op de fire knop druk gebeurt er weinig, misschien kom ik er later nog achter. Helaas zijn die van mij wel van plastic dus de kwaliteit is niet echt. Maarja, het is wel grappig en ze zijn behoorlijk crash bestendig. Gelukkig maar want ik ben al wel 100x gecrashed inmiddels hahaha maargoed, na een dagje oefenen kan ik een van de heli's redelijk onder controle houden. Enkel als ik vooruit of achteruit wil dan verlies ik de controle een beetje (boel). Genoeg gelult, hier wat foto's ;)

hallo,

die fire knop verklaart waarom ze in een set komen, je kan er mee laserquesten zeg maar:). als de ene word geraakt gaat hij rondtollen ofzo.
probeer maar eens met allebij te vliegen.:D
 
Iemand kwam langs met de Firespy S1 om te testen.
Hij vliegt best lekker. Bochten linksom gaan soepeler dan rechtsom. Iets naar rechts sturen en hij draait meteen rond.

Weet iemand hoe de USB lader werkt. Er brand continu een rood lampje, of er nu wel of niet een heli op zit aangesloten. Moet het lampje uit gaan als de heli vol zit?

Als je de heli aanzet duurt het ongeveer een halve minuut voordat de rotors willen gaan draaien. Klopt dit?

Bert
Hoi Bert,

Wij hebben zelf ook sen Firespy en ik ben er erg van onder de indruk.
Bij het laden via USB kabel is het inderdaad zo dat het lampje brand als de helikopter geladen wordt. Is het laden voltooid dan gaat het lampje uit.
Het lampje brand ook als de kabel in de computer zit zonder dat de helikopter is aangesloten.
Let wel op: er zit een laadmechaniek in de plug van de kabel, dus niet proberen te laden met een andere USB kabel!

Ook bij onze helikopter duurt het vaak even voordat de hij reageert op de bediening. Meestal duw ik een paar keer het gas omhoog en weer terug (1 of 2 keer is genoeg)

Onderdelen zijn verkrijgbaar via choppershop.nl en de handleiding is daar ook te vinden.
Hier de link naar de handleiding:
http://www.choppershop.nl/data/mediablocks/Handleiding S1.pdf

Peter
 
Ook bij onze helikopter duurt het vaak even voordat de hij reageert op de bediening. Meestal duw ik een paar keer het gas omhoog en weer terug (1 of 2 keer is genoeg)

Hoi,

Dat heet een beveiliging ;) Je moet bij zo'n helietje de heli en de zender aanzetten. Voordat je kan vliegen moet je eerst het gas een keer volledig open en direct daarna volledig dicht zetten. Nu herkent de heli het gasbereik van de controller en zal alles werken zoals het hoort.

Grtz,
Menno
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat heet een beveiliging ;) Je moet bij zo'n helietje de heli en de zender aanzetten. Voordat je kan vliegen moet je eerst het gas een keer volledig op en en direct daarna volledig dicht zetten. Nu herkent de heli het gasbereik van de conotroller en zal alles werken zoals het hoort.

Grtz,
Menno

Menno, bedankt voor de tip. Jammer dat ze dat niet in de handleiding zetten.

Bert
 
Hoi Bert,

Wij hebben zelf ook sen Firespy en ik ben er erg van onder de indruk.
Bij het laden via USB kabel is het inderdaad zo dat het lampje brand als de helikopter geladen wordt. Is het laden voltooid dan gaat het lampje uit.
Het lampje brand ook als de kabel in de computer zit zonder dat de helikopter is aangesloten.
Let wel op: er zit een laadmechaniek in de plug van de kabel, dus niet proberen te laden met een andere USB kabel!


Peter


Peter, bedankt.

Heb jij ook dat verschil tussen links en rechtsom sturen. Dat linksom veel beter te regelen is als rechtsom.? Linksom kun je heel soepel regelen. Rechtsom lijkt het alsof je niks kunt regelen maar dat de heli meteen volgas rechtsom gaat. Is lastig met bochten vliegen.

Bert
 
@Bert
Ik had altijd het idee dat het redelijk gelijk was linksom of rechtsom. Wel vaak ineens een versnelling, waardoor je bochtjes voorzichtig moest vliegen.
De trim was voldoende om de helikopter zonder draaing te kunnen hoveren.
Linksom of rechtsom zou theoretisch hetzelfde moeten zijn (variatie in koppel tussen de twee rotor's).

Ik spreek in verleden tijd want......helaas is na de indoor vliegbijeenkomst van afgelopen zondag de Firespy niet meer in orde:(.
Hij draait nu heel snel naar rechts (met de klok mee) als je naar rechts stuurt en is vrijwel niet meer naar links (tegen de klok in) om zijn verticale as te draaien.
Trimmen verhelpt dit niet ( de trim werkt nog wel; de helikopter is nog zo af te regelen dat hij vrijwel niet meer draait, alleen bij het sturen gaat het fout).
Vliegtijd lijkt ook een stuk afgenomen.

Ik heb de kap er afgehaald en de tandwielen e.d. bekeken maar kan fysiek geen oorzaak vinden.

Wie o wie heeft nog tips? Onderdelen zijn los te koop en wil ik wel proberen maar dan moet ik eerst weten wat er niet meer goed functioneert.
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en opgelost?
Kan het zijn dat één van de motortjes 'op' is? (helitje is ongeveer 3 maanden oud).

Peter
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb een V-max (word verkocht onder verschillende namen) en daar zitten van die ledjes in. ik wil deze eruit halen, aangezien deze ook stroom verbruiken en ik de vliegtijden al zo kort vind. alleen nu zit ik met een probleem, ik weet niet of ze serie of parralel zijn geschakeld. als ze parralel staan is het natuurlijk geen probleem, maar als ze serie staan kan ik hem straks weg gooien. kan iemand helpen?
 
hallo,

ik heb een V-max (word verkocht onder verschillende namen) en daar zitten van die ledjes in. ik wil deze eruit halen, aangezien deze ook stroom verbruiken en ik de vliegtijden al zo kort vind. alleen nu zit ik met een probleem, ik weet niet of ze serie of parralel zijn geschakeld. als ze parralel staan is het natuurlijk geen probleem, maar als ze serie staan kan ik hem straks weg gooien. kan iemand helpen?

Kan je ff laten weten of je verschil merkt ? vlieg je merkbaar langer zonder lichtjes ?
grtz
 
Hoi Allemaal,

Ik heb ook een x-power zonder gyro en na een paar crash'jes is 1 van mijn motor tandwielen aan barrels. Wonder boven wonder verder geen schade. Ik heb al op heel wat linkjes geklikt en bij diverse binnen- en buitenlandse webshops navraag gedaan, maar dit schijnen lastige onderdelen te zijn. Ik vind het echter ook een beetje zonde om het hele spul in de prullenbak te mikken. Iemand nog een goed idee of een tip waar ze wel te koop zijn?

mvg,
Xander
www.minihelicopters.nl
 
Back
Top