MiMi DLG

Een paar tandjes nog wel. :neutral: Dan zou ik niet direct een discus launch doen de eerste keer. Voor je het weet had je iets teveel en staat hij een paar meter voor je in de grond

Dat was ook niet de bedoeling om er direct een discus launch mee te doen ;)
Wil het gewoon eens uitproberen, of dit werkt. De instelling is minimaal.

Gerhard
 
hehe, snel veranderd..
Je had lekken ipv lukken getypt in post 1384.
Als je hem toch aanpast, kijk dan ook even naar de zin erboven. gebreuken? haha

Maar dat vleugeltje moet het wel gaan houden ja. Eventueel nog een klein schotje triplex erin maken waar het pennetje in vast komt te zitten.
 
Sietse: Haha ik moet toch wat meer letten op m'n typstijl:eek: Eventjes veranderd:)

Alwin: Ik heb nu de staartdelen ook mooi geschuurd, maar het is wel erg flexibel hoor..
Is het niet verstandig/een optie om aan de tippen van de roeren een stukje af te snijden,
en er een nieuw stukje balsa tegenaanlijmen in andere draadrichting? Of kan ik er op vertrouwen
dat het met die staartdelen goed komt? Ik vertrouw het opzich wel, maar toch..

Groeten Ike
 
Laatst bewerkt:
ik persoonlijk lijm een tipje onderaan het richtingvlak in de andere vezelrichting... dan word het net wat stijver beneden als je hard land.
(is eerder een gewoonte die ik aangeleerd heb)

ik heb ook altijd geleerd... wat plooit, of flexibel is, breekt niet zo snel ;)
zit misschien wel wat waarheid in.
niet alles moet erg stijf zijn...
 
Ik vlieg nu ruim een jaar met dezelfde roertjes aan de mimi en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad (je moet 'm alleen niet uit je vingers laten vallen, maargoed daar kan een gebagd hoogteroertje ook niet zo goed tegen denk ik.. Precies verticaal op de staart).

Wat ik overigens wel heb gedaan is een stukje van dat "onzichtbare" plakband langs de uiteinden plakken tegen inscheuren. Gewoon iedere paar maanden vervangen :) En weegt geheid minder dan een extra stukje balsa..
 
Ah! Dat is ook nog een optie. Geeft van zichzelf direct al meer stijfheid. Vind het alleen niet zo mooi staan. Plakband op zo'n mooi geschuurd roer, maarja:p

M'n staartbomen van Sietse zijn nog niet binnen:( Gaat niet zo snel. Maarja, dan kan ik nu
ondertussen alvast staartvlakken schuren, paar onderdelen uitsnijden, enz..
Oja en ik moet nog de achterlijst op de vleugel maken!

Ik heb trouwens het dyneema weer teruggevonden wat ik ooit van je gekocht heb Alwin. Nu wordt het dus gebruikt! Haha:p
 
Laatst bewerkt:
met wat secondenlijm over het randje gaan, dan word het keihard... maar ook dat zie je...

wat ik met depron doe is het insmeren met een heel dun laagje houtlijm... het water verdampt in de lijm en er blijft een dunne folie achter. (het word 3x stijver)

probeer het eens met een stukje hout, en slis het daarna eens mooi met een 240schuurpapiertje.
als het dan naar je zin is, kan je het doen op je rudder.

let wel op! het moet maar echt een heel dun laagje zijn, anders zit je met het gewicht , en kan je even goed lak opzetten :)
 
Foto's van mijn staartdeeltjes, plakband (alleen onderaan hoogteroer overigens) en redelijk goed te zien hoe dun ze zijn achteraan, bijna doorschijnend :P (tijd voor een nieuw stukje plakband, overduidelijk ;))



 
Laatst bewerkt:
Netjes! Netjes! Wordt zo te zien zeer mooi! (Stiekem wil ik ook zo goed kunnen bouwen)

Net even mijn staartdelen geschuurd. Mooi rond nu, zie er super uit. Ook even de torsieveertjes
erop gezet.
Hier het resultaat:


Rudder.... (Moet je plakband aan beide kanten doen? En hoe laatje het beter plakken?)



Hoogteroer. Zelfde vraag eigelijk....

Gewicht bij elkaar is na het schuren + het torsieveertje, plakband, en sec lijm, 5 gram!
Zeer netjes dus!

Groeten Ike
 
Laatst bewerkt:
ik wou je uitleggen hoe je het moest doen, maar ik krijg het niet in woorden vertaald...

hopelijk kan iemand anders dit wel.

het is een kwestie van het aansnijden juist te doen.
 
Aansnijden juist doen? Waar gaat het over?

Mooie fotoserie op de F3K site, nu nog een stap-voor-stap beschrijving erbij (in het Nederland én Engels natuurlijk ;)) en het is helemaal ideaal!
 
Back
Top