MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    Om het wat inzichtelijker te maken zal ik alle info die ik tot nu heb over mijn MINI-DLG in dit draadje zetten. Foto's, schetsen enz.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  2. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
  3. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    Een kale vleugel weegt rond de 60 gram.
    Als je geen balsa kan vinden wat licht genoeg is kan je op deze manier blinde gaten maken om de vleugel lichter te maken.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
  5. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    [​IMG]

    [​IMG]

    Een volledige tekening zit in de planning, maar eerst de tekening van de OFA.
     
  6. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
  7. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
  8. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    @ Mark,

    Nee dit niet de OFA.
    De OFA is van Theo. (het rechtse model met gele vleugel)
    Er zijn twee versies, met de vleugel zoals op de foto en een vleugel zoals hierboven beschreven.

    Het model van Sietse, links op de foto, is een cloon van wat ik "verzonnen" heb (met wat getunede delen zoals, pendel hoogte roer, full carbon romp en special light see trough wing).

    [​IMG]
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.795
    Locatie:
    Den Haag
    aah, wat kan jij dat mooi verwoorden zeg :D. Zal ik binnenkort mijn foto's ook in dit topic zetten?

    Tis eigenlijk ook jouw ontwerp :D
     
  10. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    Hoi Frans

    Sietse heeft me helemaal bij gepraat.
    ik al beginnende DLG'er wil jouw model na bouwen al eerste model omdat ik jou vleugel mooier vind dan die van theo :)
    niet zo smal..

    komt er nog een goede tekening ??
    kan je die naar me toe sturen ???
    wat zijn de vlieg ijgenschappen ??
    was het moeilijk afstellen ???

    E-mail mark_rossen@hotmail.com

    MVG MARK
     
  11. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    oke sitsie heeft me weer goed geholpen :):)::)

    ik heb nu de tekening goed en uit geprint alleen weet nog niet wat ik met doe profielen moet welke ik moet nemen ik heb AG 11 en AG 03 maar welke is de tip of welke midden deel welke moet ik pakken voor ???

    ijgelijk wil ik alleen maar weten wat het profiel is in het midden de tip knikken en de ijndes van de tippen ?? waar kan ik dat zien in de AG 03 of AG 11 :S

    MVG MARK
     
  12. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo Mark,

    Er zijn twee versies van de OFA, één mer de smalle en één met een vleugel zoals op mijn baksel. (aardige naam misschien).
    Ik ben wel van plan om de tekening af te maken van mijn creatie.
    Maar wanneer dat is voor mij ook de vraag.
    Eerst staat de tekening van de OFA van Theo op de agenda in beide vleugel uitvoeringen.

    Ik kan je wel een pdf-je van de romp en staart delen mailen, nee wacht ik zet dit wel in het draadje.

    Vliegeigenschappen zijn redelijk goed. In de avond met een redelijke worp 1 minuut vliegtijd. Die van mij vliegt nog niet helemaal lekker, zwaartepunt moet nog een ietsie naar voren. De bochten gaan hierdoor nu niet zo lekker.

    @Sietse,
    Laten we zeggen, dank u meneer Drela voor uw prima ontwerpen.

    Groeten

    Frans

    Mark je was me net voor.

    AG03 vanaf de wortel tot en met de knik.
    Van de knik naar de rip verloopt de vleugel naar AG11

    Groet
     
  13. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    oke dus

    AG03 eerste grote rip is de midden knik

    einde AG 03 en benig AG 11 is tip knik

    en einde AG 11 is einde tip ?

    een probleem einde AG 03 sluit niet aan op einde AG 11

    dus na te knik is de tip breder :S:S:S

    MVG MARK
     
  14. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    Niet helemaal.

    Van het midden van de vleugel naar de knik in de voorlijst, profiel AG03.
    De tip, van knik in voorlijst naar einde vleugel, heeft bij de knik AG03 en aan de tip AG11.
    Voor het schuren plak je dus op het gedeelte van de midden knik naar de knik in de voorlijst mallen met het profiel AG03.
    Voor het schuren van de buitenste delen, van de voorlijst knik naar de tip, plak je aan de tip een mal met profiel AG11 en aan de andere kant AG03.
    Bij het schuren zal het profiel automatisch worden gestrookt van AG03 naar AG11 aan de tip. De stukken zullen hierbij op de deling prima op elkaar aansluiten.

    Kijk maar in het PDF-je met de profielen, is gelijk wat duidelijker.


    De eerste twee zijn de romp.
    Nummer drie zijn de staartvlakken.
    Nummer vier de profielen


    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10282/baksel1.pdf

    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10282/baksel2.pdf

    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10282/baksel3.pdf

    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10282/baksel4.pdf
     
  15. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    oke dankje wel nu snap ik he :):):0

    dus de rippen in pdf 4 liggen op volgorde ??

    het is dus midde tipknik tipknik einde tip

    als dat zo is kom ik we wel uit zo bouwen we ook werpmodellen op de club ::):)

    nu zijn de middenste twee ribben het zelfde :)

    MVG MARK
     
  16. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    haha nog een vraagje
    wat voorn accu heb je er in liggen want dat is het enigste wat ik nog niet heb :(
    ik heb twwe ligte servo's en een super kleine ontvanger maar wat voorn accu kunt u mij aan raden ?

    MVG MARK
     
  17. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.277
    Locatie:
    Vlaardingen
    Nu niet beginnen met U-en, voel ik me gelijk zo oud. :wink:

    Ik gebruik vier GP 1/3 AAA NiMH akku's van 160 of 180 mAh.
    Deze wegen ongeveer 5 gram per stuk.

    Je kan ook goed Kan celletjes gebruiken van 150 mAh.
    (kijk op www.cheapbatterypacks.com bij Loose cells kosten maar 1 dollar stuk)

    Je kan ook één Lipo gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Frans
     
  18. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.795
    Locatie:
    Den Haag
    ik heb er 1 cell lipo van 300mah in, doet het bij mij prima. Nimah is wel gewoon makkelijk als je net begint en ook niet duur.
     
  19. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    oke :)
    ik denk dat ik dan ook zon accu als jou wil alleen heb je ze dan zelf gesoldeerd ???

    en hoe doe je dat met de aansluiting op de ontvanger ??? ( zelf een stekkertje maken )

    en je moet ze laten op sturen :( kost vast veel geld :(

    MVG MARK
     
  20. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.326
    Locatie:
    Haarlem
    Kijk op http://www.cheapbatterypacks.com bij custom packs, daar kies je eerst het aantal en type cel, dan de manier waarop ze gesoldeerd worden, en daarna het stekkertje.

    De 1/3 AAA cell is de KAN150AAA
    De opbouwstijl zal meestal flat zijn (smalle romp)
    De stekker is meestal een Hitec Male

    Ze zijn meteen bruikbaar en je hoeft niets te solderen. De verzendkosten vallen ook wel mee. Het wordt een soort van dikke brief.

    Het enige is dat je een creditcard moet hebben.

    Leon
     

Deel Deze Pagina