afknap verslag calmato en charter watervliegtuig

Ha, dat doet mij goed {Sorry} voel ik mij niet meer zo alleen.
Was het een stuur foutje of had het een andere oorzaak?
Wat heb je de grond in geboord?
 
Correctie Andre,

De zon draait van 's morgens in het oosten, naar 's avonds in het westen.
Maar indedraad, de bomen aan de zuidkant, dan heb je hem nooit frontaal in je gezicht zitten, wel enigzins van opzij, maar dat maakt niet zoveel uit.

ja is zo.ik bedoelde eigenlijk van het oosten langs het zuiden naar het westen :)
 
ook al kennis aan het maken zie ik.wellicht kunnen we zelfs eens met z'n drieen gaan vliegen.:cool:

Dat zal dan wel met vier worden want m'n buurman is ook vlieger, nu ga ik meestal met hem op pad om de spulletjes uit te laten.
Kan dus nog leuk worden!

Dus al bijna een V-formatie :cool:
 
Ha, dat doet mij goed {Sorry} voel ik mij niet meer zo alleen.
Was het een stuur foutje of had het een andere oorzaak?
Wat heb je de grond in geboord?

Sja, wat zal ik eens zeggen....
Zeg maar gerust een fout!
Teveel overtrokken, stom, stom, stom, vooral met iets te weinig gas erop, maar ja, niets meer aan te doen.
Het was m'n Calmato die voor boortoren ging spelen. Jammer genoeg geen olie aangeboord, hahaha.
En ja, ik kan er om lachen, weer een les erbij denk ik dan maar.
 
Dat zal dan wel met vier worden want m'n buurman is ook vlieger, nu ga ik meestal met hem op pad om de spulletjes uit te laten.
Kan dus nog leuk worden!

Dus al bijna een V-formatie :cool:


kan nog leuker worden, ik neem de secretaris van club terneuzen dan ook wel gelijk mee. ik denk dat die ook wel zin heeft in wat gezelligheid en om te vliegen;)
 
Ehm...volgen mij dwalen we nu een heeeeeel erg klein beetje af van het onderwerp, haha.
Hoe staat het nu met je watervliegtuig Andre? Zo, een klein beetje bij de les blijven kan geen kwaad lijkt me.
 
Ehm...volgen mij dwalen we nu een heeeeeel erg klein beetje af van het onderwerp, haha.
Hoe staat het nu met je watervliegtuig Andre? Zo, een klein beetje bij de les blijven kan geen kwaad lijkt me.

ja we dwalen wel af van het onderwerp,maar dit is misschien wel het begin van iets heel moois. ik droom al jaren van een vliegclub in terneuzen met meerdere personen en heb altijd gedacht dat er te weinig animo voor was,

maar even :ontopic: ik moet de nieuwe motor (vierde al) nog vast zetten op de calmato en nog hier en daar wat folie opnieuw vast maken en nieuw er op doen,(folie heb ik liggen) de accu moet getest en ook de brandstofslangen ga ik vervangen,en deze week had ik een nieuwe schakelaar gekocht die nog gemonteerd moet worden en ben ik weer om brandstof geweest voor de aankomende zomer en ik heb nog een nieuwe servo besteld voor de rolroeren.het moet allemaal goed onderhouden worden want de calmato is al 5 jaar oud en ik wil geen risico's nemen als ik ga (wild) vliegen,
 
Ach, als je niet zo "wild" als Pascall en mij gaat het afgelopen weekend, zal het welmeevallen.
Overigens vind ik "wildvliegen" een rot term, maar goed, wie ben ik?
Oeps, daar ga ik weer off-topic....
 
Oeps, daar ga ik weer off-topic....

en weer even :ontopic:









:music:











alle loszittende folie geplakt, nieuwe servo's,accu schakelaar,prop,spinner en motor gemonteerd en klaar om in te draaien :D (ziet er nog netjes uit na een paar honderd vluchten en 5 jaar)
 
Ziet er netjes uit hoor.
Nu nog even de lucht in...
Zeg maar wanneer.
Trouwens, hoe heb je die antenne vastgezet bovenop de staart?
 
Ziet er netjes uit hoor.

dank u,

ik zal eens kijken wanneer hij de lucht in kan,
en de atennedraad heb ik altijd aan de staart vast gehad.alleen is dit een micro ontvanger met dunne draad,maar voor even.er komt als het goed is binnenkort een gewone ontvanger in en dan maak ik de attenedraad met een elastiekje vast aan de speld die bovenin de vin zit.

heb je trouwens nog gevlogen vandaag?
 
Nee, helaas kwam het er vandaag niet meer van, hoewel het weer vrij redelijk was.
Wellicht morgenochtend even voor ik weer moet gaan werken :(
De spullen hangen al aan de lader.
Maar voor hij definitief de lucht in gaat moet ik eerst nog wat afstellingen doen.
 
Back
Top