E-REVO topic

Thank Bricks...

Waar ik tegenaan liep bij het plaatsen van een 25T was dat deze niet in de stock motormount past, wat is de grootste pinion die passend geplaatst is?
 
Dat weet ik niet, wel dat je nog naar een kleinere spur kan. In de slash 4*4 zit nu een 54T, en die is heeft ook een 50 en 52 T (#6842/6843)
 
mensen,hoe was het nu weer?
als de brushles motor te warm wordt moet ik dan een grotere of een kleinere pion steken?ik heb nu een 18t.mijn gevoel zegt groter.maar had graag bevestiging gekregen?
thx

@bricks: die 32pitch tandwielen op licuid.zijn die geschikt voor de spur op de revo?
 
Laatst bewerkt:
mensen,hoe was het nu weer?
als de brushles motor te warm wordt moet ik dan een grotere of een kleinere pion steken?ik heb nu een 18t.mijn gevoel zegt groter.maar had graag bevestiging gekregen?
thx

?


als hij te warm word moet je een kleinere pinion steken ofwel een grotere spur gear
 
@dafke;
gekopieerd van pkracing.nl
Als de motor niet erg heet wordt, maar de regelaar wel, dan is het motortoerental te hoog. In dat geval moet je dus een GROTER motortandwiel monteren. Dit dus in tegenstelling van wat je zou verwachten als je een regelaar voor motoren met borstels gewend bent
Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.
Worden zowel de motor als de regelaar te heet, dan is het hele systeem te zwaar belast, ook dan kun je proberen wat er gebeurt als je een kleiner motortandwiel monteert. Als zowel de motor als de regelaar dan minder warm worden, is het goed.
Zowel de motor als de regelaar mogen beslist niet warmer worden dan 100 graden celcius, maar minder is aan te bevelen.
80 graden is wel aanvaardbaar

Voor meer uitleg borstelloze motoren en regelaars
 
Damn dat vind ik toch erg hoog. Ik heb hier als max 55 a 60 graden.


of een kapote tempgun (lol)

maar t'is nu ook koud buiten, als het 20graden buiten is moet je dan eens meten

de temp van mijn e-revo heb ik nog niet gemeten, zal ik morgen eens proberen te doen, deze is vertand naar dit kleinere blad die erbij zit, maar weet niet meer hoeveel dat dit is,

het orginele die erop zat is 65t en denk dat het 2de 54t is,
 
50 a 60 graden kan best.
Mijn hoogst gemete temp van de motor is 54 graden. Heb hem nog nooit heter gehad als dat. Ik rij met de 65t spur en 19t pinion.
 
Ik houd mijn temps altijd in de gaten. Ook al is het weer, de vertanding, de locatie, de ondergrond, mijn rijstijl, de LiPo en al het andere hetzelfde.
 
de maximum temperatuur verschilt nogal per type motor. De door mij geciteerde waarde komt van de PK-site, en is inderdaad een beetje aan de hoge kant. Pinky heeft daar op het no-nitro forum meer informatie gezet.

Zelf hik ik nog steeds tegen de aankoop van een temp gun aan moet ik eerlijk zeggen. Zolang ik mijn handen niet verbrand vind ik het nog best. En de MMM ventilator springt alleen bij het aanzetten maar aan. Hij doet het dus wel, maar hoeft nooit in te komen. Dus die wordt ook nog niet te warm (en die heeft dacht ik ook nog een thermal shutdown).
In het begin wel een paar keer met een geleende thermo gun gecheckt wat de temperatuur was, maar die bleef keurig 50-60 graden ofzo.
Verder experimenteer ik niet zo veel met de gearing, dus veranderd er ook niet zoveel
 
ik heb zo maar even 105graden gemeten vandaag op mijn 2De revo.
de savox had gloeiend heet.de regelaar was tegen de 50°
deze set is pas geinstalleerd en moet nog vertand worden.dringend precies
want op mijn e-maxx had ik er zoveel last niet van.
18/68 heb ik nu. ik denk dat 14/68 toch er moet voor gaan zorgen dat hij wat minder heet wordt.

wat denken jullie?
 
enige manier om dat te controleren is zelf testen

niemand gaat je hier garanties geven betreft jou temperaturen van je revo.
het is van zoveel verschillende variabelen afhankelijk.

enige wat we je kunnen adviseren , en dat is al gedaan. koop of leen een infrarood temperatuur metertje en probeer je auto lichter te vertanden
 
vertanden zal niet meer nodig zijn.
als ik vol snee geef komt er gewoon rook uit de motor en vonkjes.
volgens mij loopt hij op zijn einde.rip savox!:(
 
Back
Top