E-REVO topic

Als het vanavond droog is wil ik eens kijken wat de 23T Pinion doet op de 54T Spur qua warmte en snelheid met de Mamba Monster 2200kv op 6s.

Een eerdere snelheids poging kwam niet verder dan 63 km/h op de GPS maar dit kwam omdat m'n bulkhead achter gebroken bleek te zijn waardoor de auto niet recht te houden was.

@Defty
Ik zou het in stapjes doen als je naar een permanentere vertanding op zoek bent. Nadat je de vertanding aangepast hebt is het zaak dat je de temperatuur van de ESC en de motor goed in de gaten houdt...

Succes en plezier :)

Ik laat nog wel weten hoe ik "gevaren" ben...

Hey Madcow,
Lijkt me leuk om jou revo ook eens op een baan bezig te zien. Wat zou je zeggen 4 april, no-nitro, Purmerend?

Hey Madcow,
Lijkt me leuk om jou revo ook eens op een baan bezig te zien. Wat zou je zeggen 4 april, no-nitro, Purmerend?

Hey Bricks,

Lijkt me leuk, :D nooit op een baan gereden dus ben benieuwd...

Purmerend is best groot ;) waar moet ik precies zijn en hoe laat?

Nieuw

Goedenmorgen dames en heren...:)

Langs deze weg wil ik mij even voorstellen als nieuw forumlid.
Teven ben ik sinds gisteravond in het bezit van een E-Revo, volledig standaard dus nu nog zonder brushless motors en 2.4 ghz zender en met accu cellen ipv lipo's.
Wil in de toekomst e.e.a. upgraden maar eerst maar eens dit monster zien te leren kennen;)

Heb compleet geen ervaring in het rc gebied behalve het feit dat enkele van mijn vrienden en kennissen vliegen met helicopters en/of vliegtuigen.

Ik hoop hier op het forum veel op te steken aan kennis en dit in de praktijk toe te passen, ga van de week eerst eens even lekker rijden als het weer mee zit.

Ik zal jullie waarschijnlijk regelmatig een vraag stellen.

BTW, mensen in de omgeving Zwolle aanwezig met een E-Revo?

Laatst bewerkt:
Goedenmorgen dames en heren...:)

Langs deze weg wil ik mij even voorstellen als nieuw forumlid.
Teven ben ik sinds gisteravond in het bezit van een E-Revo, volledig standaard dus nu nog zonder brushless motors en 2.4 ghz zender en met accu cellen ipv lipo's.
Wil in de toekomst e.e.a. upgraden maar eerst maar eens dit monster zien te leren kennen;)

Heb compleet geen ervaring in het rc gebied behalve het feit dat enkele van mijn vrienden en kennissen vliegen met helicopters en/of vliegtuigen.

Ik hoop hier op het forum veel op te steken aan kennis en dit in de praktijk toe te passen, ga van de week eerst eens even lekker rijden als het weer mee zit.

Ik zal jullie waarschijnlijk regelmatig een vraag stellen.

BTW, mensen in de omgeving Zwolle aanwezig met een E-Revo?

Welkom en veel plezier :)

Hier mijn oudste zoon (4 jaar) met zijn Nikko buggy (kost niks maar veel fun voor zo'n kleine....).:)

Bas met zijn Nikko Buggy on Vimeo

De zender verliest het contact bij een meter of 10 tussen de zender en de buggy, vandaar dat hij al rennend achter zijn buggy aan loopt. voor 45 euro mag je ook niet al te veel verwachten he;)

Hier mijn oudste zoon (4 jaar) met zijn Nikko buggy (kost niks maar veel fun voor zo'n kleine....).:)

Bas met zijn Nikko Buggy on Vimeo

De zender verliest het contact bij een meter of 10 tussen de zender en de buggy, vandaar dat hij al rennend achter zijn buggy aan loopt. voor 45 euro mag je ook niet al te veel verwachten he;)

echt grappig hoe te zie hoe jou zoontje achter zijn carretje aanloopt :)

welkom

welkom op dit mooie forum!

ik krijg straks een e-savage wat ik gehoord heb zijn die bijna hetzelfde?
ik ben zelf redelijk nieuw in de modelauto wereld ik vaar liever maar wil het zekers proberen,
misschien kunnen we een keer samen rijden want ik woon in kampen!
(je weet wel 15 km van zwolle :rolleyes:)

ruben ;)

welkom op dit mooie forum!

ik krijg straks een e-savage wat ik gehoord heb zijn die bijna hetzelfde?
ik ben zelf redelijk nieuw in de modelauto wereld ik vaar liever maar wil het zekers proberen,
misschien kunnen we een keer samen rijden want ik woon in kampen!
(je weet wel 15 km van zwolle :rolleyes:)

ruben ;)

Laat maar weten wanneer de Savage up-and-running is dan spreken we af, maken we er een mini-meet van ergens tussen Zwolle en Kampen?

Ik ben regelmatig bij Roggebot sluis om met men vrienden heli's te vliegen, daar is genoeg ruimte om te rijden met de auto's.

Ik heb sinds kort ook een E-revo gekregen.
Mijn vraag is, welke accu's zijn het beste (en niet al te duur :D) in gebruik.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Laat maar weten wanneer de Savage up-and-running is dan spreken we af, maken we er een mini-meet van ergens tussen Zwolle en Kampen?

Ik ben regelmatig bij Roggebot sluis om met men vrienden heli's te vliegen, daar is genoeg ruimte om te rijden met de auto's.

je hebt een pb ;)

anders word het topic vervuiling ;)

ruben

Deze staan ook op mijn lijstje. Maak even een kleine review voor ons allen?
Turnigy's zijn zeer goede lipo's hoor ik van mijn vliegvrienden.

Kwam er trouwens achter dat bij mijn E-Revo niet de TQ standaard meegeleverd is maar de TQ3, dus drie kanalen ipv twee kanalen. De regelaar is al geschikt voor 3 tot 4 kanalen, dus wat te doen met dit extra kanaal;)?
Misschien enkele koplampen op de front bumper of iets anders volledig nutteloos maar wel leuk.....?

De standaard meegeleverde lader is een lachertje, 350 mah levert deze terwijl mijn accu's 3000 mah Graupners zijn, kost dus zeker 8,5 uur per accublok om te laden, gisteravond via een RC buddy een goede lader welke ook lipo's kan laden (met cut-off) gekregen voor niets, even aan het solderen geslagen om de traxxas connectoren op de babaan stekers te krijgen van de lader, deze kan 5A max laden, de Graupner accu's kunnen 2A als snellading hebben dus de laadtijd is teruggebracht naar 1.5 uur per accublok. Vooralsnog een grote verbetering. Nu nog betere accu's of lipo's in de toekomst.
Eerst deze Graupners maar eens leegzuigen!

Laatst bewerkt:
Turnigy lipo's zijn inderdaad zeker aan te bevelen. Ik heb ze ook met veel plezier gebruikt. Ze kosten geen drol als je kijkt wat lipo's in nederland kosten en de kwaliteit is prima.

Even over je kanalen, normaalgesproken heb je maar 2 kanalen nodig bij een modelauto, al zijn er uitzonderingen (tandwielverhoudingen veranderen, lampjes aan en uit zetten, diffs sperren voor bijvoorbeeld crawlers)..

Lampjes erop zou dus kunnen, maar zet er wel een weerstandje tussen ;)

ik zou wat ledjes er op zetten klinkt enorm geeky maar het is wel enorm handig als je van die mooie idioot heledere koopt kan je ook savonds zien waar je heen gaat als je geen straat lanterns hebt...

ik zou wat ledjes er op zetten klinkt enorm geeky maar het is wel enorm handig als je van die mooie idioot heledere koopt kan je ook savonds zien waar je heen gaat als je geen straat lanterns hebt...

Back