E-REVO topic

jammer genoeg niet.dat ligt 130km van hier.om een namiddagje te rijden is dit er over.ik zou dat wel doen ,had ik maar niet zo een druk leventje!
met 5 kindjes in huis staat de tijd nooit stil!

greetz

Tsja, je moet soms een stukje rijden voor je hobby. Maar is Mol niet te berijden voor je?

Snelheid E-Revo

Vanmiddag was het dan zover... Hoe hard gaat mijn E-Revo met de volgende setup:

- HPI Phaltlines
- Mamba Monster op 6S
- 1M 21 tands Pinion
- 1M 36 tands Spur

Dit doe je niet in de achtertuin en ook niet in de straat immers wanneer er op topsnelheid iets niet volgens plan gaat eindigt het met Revo-puree... :( Dus een leuke lokatie zoeken, asfalt natuurlijk, dat heeft de minste weerstand, zo kwamen we bij het parkeerterrein van het ADO stadion uit, lekker leeg en een lage foutje-bedankt factor...

Ik kwam uit op 84.6 km/h op de GPS en moet eerlijk bekennen dat dit me behoorlijk tegenvalt... Wellicht stond er teveel wind of heeft m'n huidige kap niet de juiste cv-waarde...

Na een run of 4 schoot het bevestigings schroeffie van de Pinion weg dus hield het feest op en kon ik niet met de andere lipo's nog een run doen. Ik heb het er even bij moeten laten...:mad:

Binnenkort nogmaals proberen, dan ook maar filmpie maken want anders is de geloofwaardigheid natuurlijk niet hoog...:cool:

Wat zijn jullie ervaringen qua snelheid? Nog tips om de snelheid verder te verhogen???:confused:

MadCow

Met die vertanding wel wat aan de lage kant (qua snelheid)...
Met 18-54 haalde ik op het ijs al een kleine 75km/u

Heb je wel volgas kunnen rijden?

Laatst bewerkt:
18-54 is met een M0,8 tandwiel
Madcow rijdt met M1 tandwielen (van de brandstof revo o.a.) Zijn dus grovere tanden

18/54 = 0,33
21/36 = 0,58

Is dus wel even een zwaardere vertanding

Misschien eerst een hoogte stage?

Zonder gekheid, wellicht dat de kwaliteit van de accu en het totale gewicht mee speelt. Verder zou je nog de vertiming in de regelaar kunnen aanpassen. Wellicht dat dit ook nog meer snelheid oplevert

veels te zwaar vertand ja.
Je kunt blij zijn dat de regelaar niet (behoorlijk letterlijk) ontploft is bij het remmen.
als je hem te zwaar vertand, word de motor bij het remmen erg hard aangedreven, en zo als generator gebruikt. de regelaar kan maar een bepaalde hoevelheid hiervan wegwerken. als de energie van de motor dus teveel word, is het bye bye regelaar.

Snelheidsteleurstelling

Bedankt voor de reacties...

Morgen maar weer eens verder kijken... Zal m'n net vers opgeladen Lipo's ter hand nemen en daarnaast een lichtere vertanding proberen, 18/54 kijken wat dat doet... en filmpjes en foto's maken natuurlijk, ter ieder vermaak :-D

Wat betreft het remmen en opblazen. Daarvan was ik op de hoogte dus heb genoeg ruimte genomen om uit te rijden :)

Moet wel zeggen dat de Revo met de ho(o)p upgrades wel als een strijkijzer op de weg lag... wat een bruut apparaat... :)

Versnellingsbak???

Bedenk me net dat ik de 2-speed versnellingsbak met hoge en lage gearing op m'n Revo heb zitten, zou die mij parten spelen?

Uiteraard (voor de bijdehanten onder ons ;)) heb ik in beide versnellingen gereden en kwam uit op 55 km/h in lage en 85 km/h in hoge gearing...

Morgen de wide-gear ratio's van de bak even opzoeken...

Nu eerst maar eens :sleeping:

Vertanding

Je bedoelt de 1M weer terug naar 0.8M...?

Dan ga ik wederom op zoek naar een 0.8M 5mm Pinion groter dan de stock 18 tands.

Iemand suggesties?

Back