Brushless 1/8 HPI Savage

hey leuk de sfeer van rc-junkies word hier doorgetrokken :p

mvg nvt

wel zo makelijk moet ik me niet iedere keer zo aanpassen als ik tussen forum's zap
 
@ patrickbaja, film eens wat je zo al jumpt, ben toch wel benieuwd aangezien ik nagenoeg geen schade heb gereden de afgelopen 9 maanden.

Jij rijd ook niet als enige electro tussen 6 bigscales die tikkertje willen spelen met de flux.:-D

Ik kon met zijn accu's verder rijden nadat hij z'n draagarm brak :mrgreen:
 
hoi luitjes.
nu zit ik al een tijd te lezen over de hpi savage flux,en zie (lees) tot mijn spijt toch (lijkt wel)veel negative dingen,nu rijd ik zelf al met een hpi baja 5b en een traxxas revo 1/16,(HET KLEINE MONSTERTJE ZEG MAAR)oer sterk en degelijk,
oke ik weet het is een kleintje maar oo zo leuk vindt ik,
nu ga ik er niet meer omheen draaien,ik wil eigenlijk alleen maar hier kwijt ,
ik sta op het punt om een hpi savage flux te kopen,
mijn vraag aan jullie (GOEIE KOOP OF SLECHTE KOOP)
nu haal ik mij waarschijnlijk wat op de hals,maar ik ben zeer benieuwt of er meer rijders zijn die hier iets over willen vertellen,

en hoop dat hij bv vergelijkbaar is met de mini revo.kwa sterkte dan bedoel ik he,niet kwa rijstijl of grote.
bedankt alvast voor de mensen die evt reageren,
 
Laatst bewerkt:
Geen RC-J stijl ... vind het een minder fijn forum. Sowieso op electro offroad gebied niet erg actief.

@ westcoast, ahh tikkertje, doen wij ook wel eens maar dan ben ik meestal de grootste haha. Vorige week zondag tikkertje gedaan : Hyper Mini vs Rustler ... na 1 minuut was het win van Hyper Mini omdat de Rustler rear hub carrier had gebroken :D

@ dionlevi, als je een basher wilt hebben zijn er weinig betere keuzes te maken.

Voordelen:
- Super sterk
- Veel upgrades
- Relatief goedkoop in spares
- Power genoeg
- Zorg dat je een versie met de nieuwe BullerProof diffs krijgt

Nadelen:
Als je de auto krijgt doe even de volgende dingen:
- Draai de LiPo boxes om, dan gaan ze naar de buitenkant open en krijg je de LiPo's er makkelijker in
- Doe losjes een goede tyrip om de bumper braces zodat de upper arm hing pins er niet uit gaan
- Draai bij je rear shocktower de shock mount schroef op (met de inbus aan de binnenkant) anders heb je kans dat je esc kabels beschadigen
- Probeer eventueel de ESC wat naar voren te plaatsen
- Gaat niet snel kapot en daardoor wordt upgraden geen noodzaak (lastig als je financiele uitgaven moet verantwoorden aan derden, zelf gelukkig geen last van)

De meeste negatieve geluiden kwamen waarschijnlijk door de te zwakke nitro diffs die er origineel inzaten. HPI heeft dit probleem erkend en nieuwe BulletProof versies gemaakt, deze zijn super sterk en heb er pas 1 kapot gezien en 1 andere gelezen.
 
Laatst bewerkt:
hoi
oke bedankt zo kom ik weer wat verder.
ik weet ook wel dat je niet te veel naar andere moet luisteren kwa negatief.
al sta ik altijd open voor advies,(IK BEN NIET ZO EIGENWIJS)heb al meerdere inpulsiefe aankopen gedaan op rc gebied(MEESTAL WEGGEGOOID GELD VOOR MIJ DUS)vandaar dat ik mij in de flux wat meer verdiep.het groeit tenslotte nog steeds niet op mijn rug.ik wil de auto halen in almere rc centraal.ik vindt het een top schop.ps hoe staat het met de kwaliteit van de body.en hard case lipo,s of gewoon soft.en 3 cell 4 cell 6 is denk ik overkill.
en ik wil de flux ook verlengen en een gt giganten body kopen.en verlagen voor bv het onroad rijden.maar ook voor bv op het strand,nu kom ik weer op iets hoorde ook negatieve dingen over de flux kwa vocht en zand.hier schijnt hij niet zo goed tegen te kunnen???????dat kan toch niet waar zijn voor zo,n auto.
ik weet ik vraag veel voor dat ik op koop over ga.
nogmaals bedankt maar weer.
 
Laatst bewerkt:
ook bedankt fun 2323.
neem aan dat jij dus ook de flux hebt.
rijd je veel onroad met deze bak.en wat voor lipo,s gebruik je als ik vragen mag.
 
Als je onroad wilt rijden zou ik geen Flux kopen, dan kun je beter naar een truggy kijken, die rijden onroad echt 10 keer beter. Een Flux is een top Monster Truck om heerlijk mee te springen en bashen.

Ik rijd mijn Flux op 4S wat meer dan voldoende power geeft voor mijn doen. 6S heeft vooral zin als je speedruns wilt doen (in mijn ogen).

Slecht tegen water is wel deels waar, maar je kunt sowieso beter uit water blijven.
 
@ Dionlevi, een savage is wel bestand tegen water alsje hem achteraf goed droogt en bepaalde onderdelen (bearings,...) behandeld met bv wd40. De electronica kan er niet tegen (motor wel trouwens!) dus je blijft er best mee uit de buurt maar dat is toch normaal denk ik zelfs met nitro wagens gaje niet in de regen rijden of in diepe plassen.

Er bestaan wel methodes om de electronica te beschermen maar ik zoek liever geen water meer op na enkele negatieve ervaringen (telkens mijn eigen schuld trouwens... :rolleyes: )

een regelmatig gebruikte methode vind je hieronder:

--> LUSmKAvHyEk[/media] - How to waterproof your ESC/ Mamba Monster-- ProLine Presents!

Ik heb dat ook gedaan meer ik vermijd nu echt ten allen koste water, maar moest er toch es iets gebeuren dan is het toch een veiligheid in mijn ogen, geen garantie!

Silicone word ook veel gebruikt.

Verder rijd ik ook met een verlengde Flux (desertboy 17 van gcm) en ben er zeer tevreden over maar ik hield ook wel van het speelsere karakter van het originele chassis, dat ben ik nu wel wat kwijtgespeeld maar je krijgt er andere dingen voor terug :)

oa. gewicht :rolleyes: en betere rijkwaliteiten!

+ ik vind de onderdelen voor Savages relatief goedkoop, ik kocht in het verleden veel alu maar dat heb ik snel afgeleerd, plastiek is veel duurzamer en de standaard spareparts van hpi kunje echt goedkoop vinden.

een compleet setje armen kost bv 12euro op ebay, daar kanje niet voor sukkelen, andere parts vindje ook zeer eenvoudig.

Qua schade, ik breek af en toe es een turnbuckle en heb nu onlangs mn 1ste arm gebroken wegens slechte landingen enzo.
Voor de rest heb ik nog niet echt veel kosten gehad tenzij dan voor de mods die ik zelf wilde maken aan mn wagen.

Dat hebje zelf in de hand of niet altijd zoals ik hehehe :cool:

Zoiezo denk ik niet dat er veel mensen spijt hebben van hun Flux tenzij dat ze er es een dagje niet mee kunnen gaan rijden ;)

Qua cellen, ik rijd ook liefst op 4cellen zelfs met mn verlengde chassis en grote gewicht (8.3kg!) maar het beestje rijd nog steeds geweldig (video komt eraan!) 6cellen vind ik leuk om eventjes te rijden maar je valt snel terug op 4, rijd veel aangenamer! Maar dat is ieder zn smaak natuurlijk...

Dusja....maak maar een goeie keuze! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens wat filmpjes op youtube een half uur kijken zegt heeeeeel veel denk ik ook zeker over hoe sterk de fluks is!!!
 
ook bedankt fun 2323.
neem aan dat jij dus ook de flux hebt.
rijd je veel onroad met deze bak.en wat voor lipo,s gebruik je als ik vragen mag.

Onroad rij ik soms maar het is best oppassen geblazen. De flux staat best hoog op zn poten en valt best wel snel om als hij voldoende grip heeft..

Voor de rest rij ik de flux met 4 en 6 cel lipo. 4 cell is prima te doen zeker als je niet beter weet is het voldoende. Heb je de 6 cell geprobeerd vind ik persoonlijk de 6 cell veel leuker. Maar let wel op dat hij dan veel kwetsbaarder is.
 
oke mannen.
bedankt tot nu toe voor de goeie tips,
ik persoonlijk vindt de flux gewoon ook zeer mooi om te zien,,,,
en ben ook niet van plan om er te veel alu op te plaatsen.zoals mijn baja al kick ik daar wel op.

jaahhh het oog wil ook wat.
 
Back
Top