custom wild dagger

je kunt je chassis niet veel hoger leggen vanwege de hoek die je assen dan gaan maken. Dat zorgt voor extra slijtage. Dan zou je moeten kijken naar grotere banden om het chassis meer van de grond te krijgen. Ik vind mijn systeem ook wel leuk alleen 1 groot nadeel is dat de wielen allerlei vuil in mijn motoren gooien. Aangezien in brushed motoren de koolborstels min of meer open en bloot liggen en hier dus vuil tussen komt slijten de motoren best hard. Beter is denk ik toch brushless, vanwege de dichte behuizing. Wil niet zeggen dat brushed waardeloos is hoor! mijne gaat meer dan hard genoeg en heeft genoeg power. Ik vind het leuk om te zien hoe je vordert met je project!
ik ga toch maar voor een brushless set.

heb vandaag in me kamer gereden omdat het ngo steeds regent hier.. even een schansje gemaakt van 2 oude posterplaaten en mijn gereedschapkistje en hieroverheen gebeukt.

ik kwam tot de ontdekking dat de standaard moeren en kogel die bij de fusee stukken zitten niet erg goed meer vast zaten. daarvoor heb ik een boutje met een kogeltje er omheen helemaal door het fuseestuk gedaan met een boutje er onder.

ook waren 2x mijn schokbrekers los gegaan. hiervoor heb ik een gat geboord die helemaal door de draagarm gaat met 2 moertjes er op. dit gaat nooit meer los:D

foto's volgen van schans en oplossing
 
foto's staan weer in me album

en ik heb echt een high torque servo nodig. de gewone die er in zit is nu stuk. bij deze hoor je dat hij een paar tandjes overslaat
 
Laatst bewerkt:
een high torque servo is inderdaad een must. je oude servo niet weggooien. voor 3 euro heb je nieuwe tandwielen en kun je hem nog eens ergens anders voor gebruiken. De losgaande schroeven in de stuurblokken is inderdaad een welbekend probleem
 
de high torqeu servo is besteld. samen met een paar spiegeltjes en een uitlaat pijpje

moet morgen binnen zijn

Zoeff
 
krijg ik me bestelling binnen zitten alleen die spiegeltjes en uitlaat stuk er bij

geen servo

kan dus nog steeds niet rijden
 
@Robin:is zit nog steeds op me higih torque servo te wachten

maar heb ik heb van het weekend een tamiya hummer gehaald.
heb ik altijd al een gave auto gevonden en nu zag ik er eentje op marktplaats staan. dus ik dacht ik ga eens infomeren of dat iets voor mij is. Toen ben ik gaan kijken en meteen meegenomen,

ik heb er nu het brushless setje in zitten uit me sprint en een 21 tandsmotortandwiel en ik moet zeggen dat dat best hard gaat voor een hummer.

dus het is een beetje rustig geworden, ben wel aan het kijken welke brushless setjes in de dentonator moeten komen. maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

nog ff een vraagje

om je wild dagger of twin detonator snel te laten lopen moeten de motoren meer rpm draaien toch?

daarzit ik nu een beetje naar te kijken bij alle sets

zal zo ff een foto maken van de hummer en in me fotoalbum zetten
 
dat is ook een leuk wagentje ja!

maar sneller laten lopen doe je met meer toeren inderdaad.

Ik geloof uit mijn hoofd dat de overbrenging van de wild dagger/twin detonator zo rond de 1 op 16 ligt. Dus 16 keer de motor rond is 1 keer de wielen rond.

Standaard motoren draaien rond de 18.000 toeren per minuut.
Een ezrun 8,5T setje draait op een 6-cel accupack zo ongeveer 28.000 toeren per minuut.
Een 9T ezrun zal net iets sneller zijn, maar het interne werk van de 9T is eigenlijk gemaakt voor een kleiner soort motor en deze zal dus zwakker zijn dan de 8,5T qua koppel.
Een 5,5 turns is denk ik teveel van het goede voor deze auto.
Eventueel is een 13,5 turns misschien nog een optie. Dan is de wagen net iets sneller dan anders, maar overbelast je je spullen in elk geval niet en speel je dus safe.
(basisregeltje bij de ezrun setjes is in elk geval dat de halve turns 540 size motoren (meer koppel) zijn en de hele turns zijn 360 size motoren (minder koppel))
een ezrun 9T draait op
 
zoals ik al melde heeft deze minder koppel dan een halve turns motor. met 2 van deze motoren zal de wild dagger best vooruit te branden zijn, al denk ik dat je beter voor een 8,5 turns kunt gaan als je een behoorlijke snelheid met behoud van kracht wilt, of anders voor een 13,5 turns als je wilt gaan voor iets sneller dan standaard met nog meer kracht dan een 8,5 turns. De 9 turns is gewoon meer bedoeld voor een lichte on-road
 
ik lees je stuk je nog een keer en ik zie dat je dat geschreven heb. i heb er den gisteren overheen gelezen.

dan ga ik toch voor de 8,5 turns. ik denk dat dat wel leuk is.

thx voor je antwoord en intresse
 
de 8,5 turns setjes zijn in duitsland te vinden op ebay voor bedragen rond de 75 euro met gratis verzenden. Dan heb je ook geen gezeur met de douane.
 
ja ik heb ze gezien. maar ik had nog geen payal waarmee je die moet betalen, dus die heb ik gister aangemaakt en geld opgestort nu is het ff wachten dat het er op staat en dan kan ik het bestellen
 
een beetje gebeunt heb ik vandaag. de houder van me vorige servo was al heel veel vijlen en nu moest ik weer vijlen omdat de nieuwe ietiepietsie groter was. hij zit nu in een plaatje geklemd die ik heb pas gemaakt. zie me foto album maar, dan zie je de oude nog zitten.
 
mooi...waarop is de keuze uiteindelijk gevallen?

edit: hoe ben je van plan je accu's aan te sluiten. Ik bedacht me namelijk het volgende. Aangezien een regelaar/motor/accu nooit exact dezelfde prestaties hebben als een andere regelaar/motor/accu krijg je waarschijnlijk minieme verschillen in prestaties tussen het voorste setje en het achterste setje. Om dit nu te minimaliseren kun je denk ik het best de 2 accupacks parallel aansluiten en daarna weer splitsen naar beide regelaars, zodat het verschil in de accu's in elk geval wordt opgevangen...
Ik weet niet of je hier zelf al aan had gedacht? Als je niet snapt wat ik bedoel hoor ik het wel. En als je het wel met me eens bent denk ik ook wel :-P
 
Laatst bewerkt:
Back
Top