Bouw van Spitfire 90 size, Kyosho.

Prachtige kist hoor.
Ik heb ook het kleine zusje.
Vliegt met twee vingers in je neus, als je teminste geen storing krijg.
Ik heb hem terug in elkaar geplakt en geweathert.
Nu is hij nog mooier, geluk bij een ongeluk!

Gr Pascal.
 
Prachtige kist hoor.
Ik heb ook het kleine zusje.
Vliegt met twee vingers in je neus, als je teminste geen storing krijg.
Ik heb hem terug in elkaar geplakt en geweathert.
Nu is hij nog mooier, geluk bij een ongeluk!

Gr Pascal.


Dank u, maar die kleiner mag er ook wezen!
Ik zat erg te twijfelen tussen die kleinere en deze.
Bij die van jou vind ik die D-Day strepen erg mooi.
Maar hij vliegt dus erg gemakkelijk?
Ik ben wel benieuwt, met vliegtuigen heb ik nog niet zoveel ervaring namelijk.
We zullen zien.
Groet,

Jacco.
 
Jacco

Nou ja, makkelijk.
Ik vlieg nu een jaar of tien en kan al wat vliegen.
Voor een ervaren vlieger is het geen moeilijk toestel, maat het is absolut geen beginners kistje.

Gr Pascal.
 
Jacco

Nou ja, makkelijk.
Ik vlieg nu een jaar of tien en kan al wat vliegen.
Voor een ervaren vlieger is het geen moeilijk toestel, maat het is absolut geen beginners kistje.

Gr Pascal.


Nee, klopt.
Dat had ik ook al wel begrepen.
Ik vlieg zelf met die Cessna, een Funjet, en een t-Rex 600, dat is dan weer een heli.
En dat gaat me goed af, dus ik verwacht dat dit ook wel moet gaan lukken.
Maar, dan vlieg je wel effe iets langer dan mij, ik zit op een 2,5 jaar.
Groet,
 
prop

Hé Johan,

Klopt, die motoren zijn erg goed/sterk.
Ik heb die zelfde motor (580kv) in een Cessna van mij zitten. (span 1,65M)
YouTube - Kanaal van poedoejacco
Zoals je kunt zien, is ie zo weg.
daar zit een 3 blads prop op van 12X8.
Die 15X9 van jou, is dat een 2 blads, of een 3 blads?
En hoeveel Ampère verbruikt hij?
Het is zeker een goede setup voor die andere spit van jou.
Ik denk dat ik voor deze Spit, toch voor de 380kv ga.
Groet,

Jacco.

de prop is n 2 blads:yes: en amperes heb ik nog niet gemeten ik ga hem wel vliegen met n extra ondvanger pakket voor de zekerheid., zeg even over de 5055 580kv die stelring achter op de as moet die tegen het huis geklemt worden of moet daar n millimeter speling in blijven?? want als je gas geeft zie je de bel n millimeter of wat naar voren komen wat is de max hierin jacco???:wink:

mvgr johan snijders
 
Niet veel ervaring???
Dat valt wel mee zo te zien. :-D

Nou ja, ik zal niet zeggen dat ik niks kan.
Alleen ik heb niet heel veel ervaring.
En dan is zo'n kist als deze, best spannend. (tenminste, de landing)
We zullen wel zien, het duurt tenslotte toch nog wel even voordat hij de lucht in gaat.
En dan maar hopen dat het goed gaat.
 
de prop is n 2 blads:yes: en amperes heb ik nog niet gemeten ik ga hem wel vliegen met n extra ondvanger pakket voor de zekerheid., zeg even over de 5055 580kv die stelring achter op de as moet die tegen het huis geklemt worden of moet daar n millimeter speling in blijven?? want als je gas geeft zie je de bel n millimeter of wat naar voren komen wat is de max hierin jacco???:wink:

mvgr johan snijders

Je zou moeten zorgen dat er geen speling op zit.
Dus zou je het aluminium busje tegen de seegerring aan moeten monteren.
En die seegerring, (http://www.born2brom.nl/overige onderdelen/T009.jpg) die zorgt dat er geen speling tussen het huis en anker zit.
En zitten ook messing opvul ringen onder die seegerring.
Ik heb hier ook nog zo'n 580 liggen, maar daar zit geen speling op.
Ik haal altijd wel even die motoren uit elkaar, omdat er nog wel een metaal-gruis in zit. Je kunt dat dan het best met lucht, of een stukje tape weg halen.
Lager invetten, en je kunt het dan zo weer in elkaar zetten.
 
Hallo Collega!

spit ziet er goed uit, goed bezig man
Kom hem wel een keertje in et echt bekijken
Suc6 ermee!

Groet,
Mark
 
Ziet er goed uit Jacco!

Als ik zie hoe ernstig je de motormount "verknipt" hebt had je deze dan niet helemaal zelf kunnen maken? Gezien de zelfbouw onderdelen die ik tot nu toe van je gezien hebt weet ik zeker dat je er wat moois van kunt maken! Van de HC mount is nu niet veel meer over ;-)

Komt er binnenkort weer een update ?? we zijn natuurlijk allemaal razend nieuwsgierig hoe het gaat met de bouw.
 
Bouw van Spitfire 90 size, Kyosho

Ziet er goed uit Jacco!

Als ik zie hoe ernstig je de motormount "verknipt" hebt had je deze dan niet helemaal zelf kunnen maken? Gezien de zelfbouw onderdelen die ik tot nu toe van je gezien hebt weet ik zeker dat je er wat moois van kunt maken! Van de HC mount is nu niet veel meer over ;-)

Komt er binnenkort weer een update ?? we zijn natuurlijk allemaal razend nieuwsgierig hoe het gaat met de bouw.

Klopt ik had inderdaad zelf er één kunnen maken.
Maar omdat ik niet wist welke motor ik er in ging doen, heb ik zo'n ding besteld.

En dan nu verder met de update,
Ik ben eerst verder gegaan met de retracts.
Ik heb er een extra plaatje bij in gezet, zodat ik wat vlees heb om in te schroeven.

Afbeelding115.jpg


Hij werkt, na de afstelling, prima!

Afbeelding118.jpg



Afbeelding119.jpg


Deze servo verbruikt belast, 0,11 Ampère. Niet veel dus.

De servo's in de vleugel, gebruiken ook niet veel, 0,33 Ampère. Bij volle belasting, (dan hou je hem bijna tegen. Effe met z'n tweeën gedaan.)

Afbeelding121.jpg


Bij elkaar dus een Amperage van 2,09 Ampère.
Ik ga nu ook geen aparte bec gebruiken.
En ik heb er zelf ook nog mitrailleurs op gemaakt. (wat draai-werk, en van een bezemsteel gemaakt.)

Afbeelding132.jpg


Ziet er in de lucht, goed uit denk ik.

Afbeelding131.jpg


En de motor en regelaar zitten er inmiddels ook al op.

Afbeelding129.jpg



Afbeelding130.jpg


Zo, en dan nu maar weer verder.
Het meeste is al klaar, maar zeker nog niet alles.
:bye:
 
Laatst bewerkt:
De vleugel is demonteerbaar, maar je gebruikt 1 servo voor de retracts. Moet je bij montage dan de stangen erin wurmen? Moet je dan nog op de afstelling letten?

Ik heb ook een dergelijk formaat kist, maar dan een P40 van een chinees. Ik dacht zelf om per retrac een (kleine) servo te gebruiken.
 
De vleugel is demonteerbaar, maar je gebruikt 1 servo voor de retracts. Moet je bij montage dan de stangen erin wurmen? Moet je dan nog op de afstelling letten?

Ik heb ook een dergelijk formaat kist, maar dan een P40 van een chinees. Ik dacht zelf om per retrac een (kleine) servo te gebruiken.

Ik gebruik één servo.
Maar ik heb de vleugel, als één geheel gemaakt. (een surfplank dus)
Dan hoef ik dus niks te doen, wel als je hem uit twee delen laat bestaan.
Maar ik denk dat dat in de toekomst niet goed gaat uitpakken, als je hem uit twee delen laat bestaan.
De andere kant is, dat het met het vervoer wat lastiger is.
:thumbsup:
 
Hoe bevallen die servo's? Wil ze kopen voor m'n toekomstige extra. ( de HXT HX12K)

groet,

Bowe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bevallen die servo's? Wil ze kopen voor m'n toekomstige extra. ( de HXT HX12K)

groet,

Bowe

Super!
Ze zijn erg sterk, en verbruiken bijna niks.
Voor een heli zou ik ze niet gebruiken, maar voor zulke toestellen wel.
Voor de heli heb je erg nauwkeurige servo's nodig, niet dat ze dat niet zijn, maar ze schokken een heel klein beetje.
Maar dat is maar zo weinig, dat je er weinig van merkt.
In de beoordeling neem ik de prijs mee, en voor dit geld, kun je geen betere servo's kopen.
:bye:
 
Mooi hoor, ziet er top uit.
Bij het opstijgen wel goed snelheid laten maken, en dan up.
Ik heb hem bij mijn tweede vlucht tijdens het opstijgen over trokken, foutje.
Ik ben al een week bezig om de stukken aan elkaar te lijmen.
Bij de eerste vlugt was hij op een meter los, maar toen stond er een lekker windje.
Bij de tweede vlugt was het wind stil, even geen rekening mee gehouden, te snel up.

Gr Pascal
 
Back
Top