Budget hotliner

Wij laden 1C.
Ik heb mijn Kokam wel eens met 2,5C geladen, gaat ook.
Maar je levensduur word minder.
Wat Jos inderdaad ook schrijft.
Dus 1C, en desnoods 2 of 3 pakjes kopen.
 
het laden met meer C heeft inderdaad invloed op de levensduur. Hyperion geeft bij de g3 packs aan dat ze bij 5C laden een 4x langere levensduur hebben dan normale packs, voorwaarde is dat je ze even sterk ontlaadt. door de kwaliteit maakt de laadstroom in mindere mate uit.

kijk vooral in het betreffende draadje. er zijn mensen die nu al rond de 200 cycles zitten en weinig tot geen verschil merken t.o.v. een nieuwe.
 
Ik laad mijn hyperion 2500CX altijd met 5c in zo'n 10 minuten (1200-1400 mAh verbruikt in 1 F5D limited race). Zo kan ik met slechts 1 pack een hele dag vliegen (6 heats) zonder stress... Na ongeveer 50 cycles nog geen prestatieverlies, integendeel. In F5B(3S) laad ik mijn Zippy-R 4200 al 2 jaar met 2.5C (slechts 3 heats/dag, ook hier slechts 1pack)) , ook hier geen verlies kunnen zien na > 50 cycles.
 
wat was je gebruiket vertraging?
3.7 op 1?

En de verdere setup?
ben vanplan op deze ook aan te schaffen
 
Hallo Raymon,

Gerben had een Robbe Planeta Gear 3.7:1
De AXI zit op 4:1

Sommige duitsers hebben al 2 KW door de AXi heen gejaagd, en blijft heel.
Op RC network staan nu 43 pagina's over de Hawk...

GJ
 
okee want ik wil vrijdag de hawk ophalen
maar ik ben nog aan het kijken naar een betaalbare setup.
vandaar de vraag :D
 
Ah, je gaat naar Dortmund?

Je zou, als je wat meer geld uit kan geven, een Mega motor kunnen proberen.
Ik wil zelf, als ik ooit weer een Hawk koop, de 22/30/2 met een gear uitproberen.
Ik denk dat dat een leuke setup kan zijn.
Met 5S en 80A heb je al 1400 watt input, en die motor kan dat makkelijk hebben.

GJ
 
GJ, Mega doet op verzoek ook het normale 90 graden schroeven patroon aan de voorkant van de motor. Dan kan je er een Neu P32 vertraging op zetten.

Ik heb hier een Mega 22/20/4 met Neu P32 vertraging liggen, dan wel met het hun standaard schroeven patroon dus de vertraging zit maar met 2 schroeven vast en niet alle 4. Zelfs dit lijkt wel te werken, maar ik weet niet of dat ook zo is met veel meer vermogen.

Leuk speelgoed. Maar als je echt goedkoop wil dan zou ik toch nog een keer hier naar kijken; Anatomy of a 25 dollar motor - Page 6 - RC Groups

Daar zit nog steeds toekomst in.
 
Sterker nog, ik heb zoals ik in dat draadje schreef er net een besteld. Mocht het goed werken en dat verwacht ik wel dan zal ik die aandrijving te koop zetten.

Als ik nu zo over na denk dan is het wellicht zelfs mogelijk dat ik complete aandrijvingen ga leveren aan mensen die dit willen. Dus kant en klaar, goedkoop en toch veel power.

Je moet dan denken aan;

29 usd china motor
109 usd Neu P32 vertraging
120 usd CC ICE 100 lite
---------------
258 usd = 190 euro

Met dit kan je dan maximaal, veilig en efficient (6S) 21 volt x 150 A = 3150 Watt

Dat lijkt me toch wel het maximum aan te raden voor een Staufenbiel Hawk.

Wat denk jij GJ?
 
Laatst bewerkt:
3150 watt in... is hoeveel watt uit??
Wat voor prop kan je draaien bij hoeveel toeren aan de prop?

Ik denk niet dat de Hawk begrenst wordt door het vermogen.
Als je hem goed bouwt, minimaal 5mm motorschot erin, goed verlijmd met rovings.
Ik zou niet weten waarom je er dan geen 5kw in kan stoppen.
Ik heb mijn Hawkje in een volle duik wel eens binnen een meter of 10 laten keren, vleugel buigt wel maar breekt niet,
De motor gebruik je alleen maar om omhoog te komen, geen enkele F5B kist is gemaakt om volgas horizontaal te vliegen, moet je dus ook niet met de Hawk doen.

In Duitsland vliegt er al iemand met een echte F5B aandrijving in zijn Hawk (Plet 220 serie).
Ik heb nog geen data van hem gezien, zal het eens een keer vragen.

GJ
 
Laatst bewerkt:
jos ga je nog binnenkort wat bestellen bij steve?

199 Amp kan een CC ICE LITE 100 die nog aan of gaat die dan kapot?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, ik vlieg de ICE 200 met 250A dus ik denk dat de ICE 100 met 125A ook moet kunnen dan. Steve Neu vliegt met 350A op de ICE 200 !!!

De ICE serie is heel nieuw en heeft minder fets dan de oude Phoenix serie. Dat betekend dat we niet weten wat deze dingen nu echt kunnen hebben en dat de kans groot is dat je ze niet heel hoog kan belasten.
 
Afgelopen zaterdag de Raketenwurm ingevlogen. Opzich niet zo heel erg budget, maar de regelaar was dat zeker wel. Gevlogen met een 60 euro regelaar, op 4S en 120A, uit mijn hoofd was het 1800W piek. Genoeg om 32 rakken te vliegen, met meer ervaring kan dat zeker nog meer worden.
Het ging om deze regelaar:
GX200A 4-8S (5A BEC) Brushless ESC

Voor de zekerheid wel een externe opto geplaatst tussen ontvanger en regelaar. Regelaar functioneerde probleemloos, enige is dat de rem wellicht iets harder zou kunnen.
Heb het niet aangedurfd de regelaar op 5S en een verwachtte 180A te testen, daarvoor is de Raketenwurm me te lief, zou zonde zijn om daar brandsporen in te maken.

Voor de toekomst wil ik deze regelaar verder testen op de 25$ KD36-74-06XL in een ander rompje.

Groet,
Gerben
 
Ik heb die motor nog niet binnen, maar hij is wel verstuurd. We wachten rustig verder.

Jou plan lijkt me een goed plan Gerben.

Overigens is 5S met een P125 ook hit en mis.
 
Kan iemand een Neu P32 6.7 regelen ?

Als ik niet reageer klopt dit morgen ben ik namelijk even op vakantie ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top