Budget hotliner

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 25 okt 2009.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb de krimpkous er afgesneden en het koellichaam verwijderd.
    Gerben heeft een aluminium plaatje op de fets gelegd en krimpkous er omheen gedaan.

    GJ
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Na nog een 3-tal testvluchten met 4S vandaag, toch maar de stap genomen en een 5S accu in het model gelegd. Helaas geen logger mee vandaag, dus vermogen onbekend.
    (Zelfde motor en prop als de gelogde 120A opstartpiek en 105A tijdens overige stijgvluchten, toen deze motor op 4S draaide).
    Het klonk in ieder geval indrukwekkend, de Raketenwurm ging hard omhoog en de 60 euro heeft de eerste 2 vluchten op 5S overleefd....To be continued.

    Groet,
    Gerben

    PS GJVO, nog bedankt voor de 6mm goudcontactjes die dit experiment mogelijk maakten.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  3. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Klinkt veel belovend :) ik ga eerst ook even testen op 4s voor dat ik het 5s pakket aansluit.

    Gerben heb je nog een foto van de regelaar zoals je hem nu heb?
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Mark, helaas geen foto.
    Zit gewoon een alu-plaatje op de regelaar waar normaliter het koellichaam zit, met daaromheen een krimpkous. Krimpkous vrij kort afgesneden, zodat er zoveel mogelijk lucht door de regelaar kan stromen.

    Voor de duidelijkheid, dit zijn puur en alleen mijn ervaringen tot nog toe met deze regelaar. Ik geef geen enkele garantie dat de regelaar het in een andere toepassing doet, of dat hij heel blijft, het blijft een 60 euro regelaartje waar ik tot nader order niet teveel van verwacht. Voor de zekerheid heb ik overigens een optocoupler (in dit geval van YGE) tussen regelaar en ontvanger, scheelt ook mogelijke storing.

    Groet,
    Gerben
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb vandaag de Wurm weggegooid, het klonk erg overtuigend, wat een rotherrie!
    De snelheid was stukken hoger dan met 4S en het zag er goed snel uit.
    De regelaar was 27 graden, dus hij kan nog veel meer.
    Voor zo'n 2 kilowatt is de regelaar geschikt.

    Nu wachten op andere props...

    En op een verrekijker, we waren de Wurm even kwijt....


    GJ
     
  6. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Hallo,

    klinkt goed.
    Bernard heeft ook een besteld. Als dat blijkt te werken bestel ik ook een.
    Waarom hebben jullie de originele alu koeling ervan gehaald?

    Val
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De originele koelplaat is nogal groot en hoog.
    Ik wilde ook zien wat voor FET's er in zaten dus dat was ook een reden.
    Ook wilde ik zeker weten dat de contacten allemaal goed waren, geen halve soldeerpuntjes en zo.
    En de krimpkous is nogal dik, dus die moest er ook af.

    Zoals Gerben al zegt, op dit moment blijft het allemaal heel.
    Het kan zomaar zijn dat als er een paar ampere meer getrokken wordt de boel uitbrand.

    Bij deze belastingen zal het wel allemaal heel blijven, zoals ik al schreef (waar Jos het mee oneens is) zitten er geen mechanische onderdelen in een regelaar.
    Als ie het nu doet dan doet ie het onder gelijkblijvende omstandigheden volgend jaar ook nog wel.
    Enige onderdeel wat in deze electronica kan slijten is een condensator.


    De regelaar heeft vandaag weer meerdere vluchten gemaakt, gisteren in Bergeijk ook een paar vluchten, dus de teller staat nu op zo'n 25 vluchten.


    GJ
     
  8. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Als meerdere mensen testen kunnen we ook beter zeggen of de regelaar blijft werken op de langere duur.

    Maar goed bijna alle onderdelen zijn nog onderweg.
    Die voor mijn budget hotliner ga gebruiken.
    Mijn bevindingen komen pas binnenkort.
     
  9. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    403
    Ik vlieg deze regelaar met BEC met 4S op een kleine 145A statisch.
    De originele krimpkous en koelplaat heb ik laten zitten, ik schat dat ik ergens tussen de 20 en 30 probleemloze vluchten heb met deze regelaar.
    Hij word niet warm en ik heb nog nooit storing kunnen waarnemen.
    Maar inderdaad, 200A is hele andere koek.
     
  10. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Johan,

    Je hebt een tijd geleden een regelaar van dit zelfde merk(geel zonder heatsink) van mij afgekocht.
    Het was een regelaar voor 8s 70A als ik het me nog goed herinner.

    Is die dan later niet na x tal vluchten uitgefikt op 3 cellen en 120A of zo, weet je dat nog?

    Groeten
    Val
     
  11. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    403
    Nee ik vlieg die regelaar nog steeds op 5S met ongeveer 65A
    Maar dat is een opto

    Diegene die opgefikt was was een cyclon pilot 120HV
     
  12. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  14. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    In de handleiding staat dat deze ook opto is? maar voor degene die hem testen is het inderdaad wel handig om een externe opto te hebben. plaats deze zover mogelijk van de regelaar(achter de aandrijfbatterij bvb in de staart) zodat je bij brand nog controle behoud om te landen.
    Trouwens dat fikken hoeft niet altijd zo erg te zijn, bij mijn cc regelaar zijn er enkel een paar fets verbrand zonder vette vlam of zo.

    Val
     
  15. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ik steun die winkelier regelmatig hoor!

    met de langzaamste verzendoptie kun je hem voor 45 euro in huis hebben, heb je wel kans dat het 2 maanden duurt.


    Andere vraag, hoort hier misschien niet helemaal thuis.
    Weet iemand of een 4S4000 accu in een Hawk past?
    De afmetingen van de accu zijn 138x42x38mm, gewicht 403 gram.

    Die heb ik al liggen, zou weer wat geld schelen.
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij hebben wij hem ook met een 4000 4S gevlogen, Kokam.
    Er komen eind van de maand weer Hawkjes binnen, ik zal dan even meten.

    GJ
     
  17. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Jitze kom kijken in bergeijk, volgens mij zijn er wel 1 of 2 hawkjes aanwezig daaro?
    Kan een van de vliegers dit bevestigen?
    Kan je gelijk kijken of jouw pakket gaat passen.
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jan heeft mijn "oude" Hawk.
    En Jan is aanwezig.

    Misschien heeft Gerben ook nog wel een gekreukelde Hawk romp, kan je ook passen.
    Maar tja, Bergeijk is wel leuk om te komen.
    Er komen vrij veel belgen die op een redelijk hoog niveau vliegen, dus je ziet zo'n beetje de snelste modellen van Europa.
    Ook wordt er met de belgische klasse F5B-7 gevlogen, op 2S lipo.

    Belgen doen trouwens niet mee in het nederlands klassement.. anders hebben we geen kans om in de top 3 te komen :)

    GJ
     
  19. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    klinkt goed, scheelt weer in de kosten.


    Zaterdag Bergeijk lijkt me erg leuk, maar ik moet eerst even kijken of het in te passen is ivm andere verplichtingen.
     
  20. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    Hoezo geen top 3 :D:D:D:D:D

    Janwillem
     

Deel Deze Pagina